♥ Tetamu Panjang Tangan ♥

 

Adakah anda akan jadi stress kalau tetamu yang bertandang
ke rumah panjang tangan..??
apakah cara-cara untuk elakkan benda yang sama berulang kembali

Percaya lah baru-baru nie ada lah seorang Hamba Allah datang
menumpang katanya nak cari kerja.
by the way dia bukannya orang yang tak dikenali dia adalah
kawan kepada salah satu anggota keluarga

Disebabkan kesian coz tengok cara kehidupan dan rumah
tak pe lah kita semua sudi nak menolong walau pada mulanya
aku menentang kehadirannya apatah lagik masuk ke bilik ku
but mum bising kata macam berlagak no aku tak berlagak
cuma aku tak suka...

Habis kena leteran mum daddy nak atau tidak aku terpaksa
menerima... menerima dalam keadaan terpaksa ye...!!!
sepanjang few day tinggal coz nak cari kerja
kitaorang nie more kesian pada dia tu jekkk

Ingatkan kita susah rupanya ada lagik susah
bab soal rupa tu ciptaan Allah so memang malas nak sentuh
cuma yang aku ingat someone pernah post ayat nie
"Kalau rasa kita nie tak cantik ada lagik tak cantik dari kita"

Yang palingg aku benggang giler giler is mencuriiii
duit bibik rm10 kena kebassss duit meniaga rm10 kena kebass
duit kerepek rm14 kena kebassss sakitnya hati

Selama nie duit kerepek tu memang elok duduk kat tempatnya
senang kalau orang beli or anything pernah sampai rm300
kat situ tak de sapa pun usik sekali datang rumah orang
rembatnya duit rm14 kat situ patut lar suka pergi belakang
duduk bagai sampai sapu duit sambil hisap rokok cisss

Yang bestnya gunakan duit tu pergi kedai beli air sarsi
and ribena sedangkan masa datang tu memang tak de duit
langsung dalam purse then mana datang rm10..??
ingatkan ada ahli keluarga yang kasi coz pergi interview

Paling aku benci and marah ialah eyeliner aku dia pergi kebas
dasar manusia tak de otak...!!!
aku perasan kedudukan bb cream aku dah lain malam tu bb cream
aku menghala ke kanan then bila bangun pagi dah menghala ke kiri
dah berkata-kata kenapa bb cream aku ubah kedudukan nie

Bibik memang tak pernah usik or lap walau habuk coz tu aku
akan bersihkan bibik cuma sapu and mop saja
habis satu rumah geledah mencarik
last-last terpaksa okey buat selongkar bag si tetamu nie
jumpa eyeliner aku kat situ hampehhhh

Dia ingat aku tak tahu hellooo semua yang dia nampak tu
adalah daily makeup aku yang hari-hari aku pakai
so aku tahu lah apa yang hilang....
gatal tangan nak mencuri barang orang...!!!

Mujur masa before dia balik aku dah perasan
kebetulan nak pergi etude house so aku makeup
carik eyeliner dah tak de ingatkan sis amek
bongkar bilik sis carik tapi tak de
dengan tempat bibik aku bongkar carik
pelik macam mana tak de selama nie ada jek kat situ


Bila dah tak de jek aku terus bising lah tanya nampak tak
eyeliner aku mesti dia dengar apa tapi memang nampak
muka dia berubah memang tak sangka lah dia rembat eyeliner aku
ingat aku beli pakai air liur ehhhh lelehkan kat etude house
dapat eyeliner seketol

Dah lah now tengah kumpul duit nak beli makeup cube
tak pepasal hampir nak kena beli new eyeliner dasarrrr
mujur dapat balik eyeliner aku eiiii geram seyyy
rasa macam nak lempangggg jekkkkk
nak sangat jadik toyol....!!!!!!

Datang rumah orang tak ada adab mencuri...
kita buat baik macam ginik di buatnya
dulu ada rasa kesian but now rasa benci and meluat
eiiiii geram tahu tak sekel baru taw

Selepas nie tetamu datang memang aku kunci bilik
jangan harap boleh masuk bilik aku
biar orang cakap sombong janji kes ginik tak berulang lagi
dasar manusia biadap...

Now aku rasa dia dah tahu perbuatan dia dah di hidu
apa tah lagik tengok eyeliner aku dah tak ada lagik dalam
bag dia eiiii tak malu ker...
dengan duit dia sapu sekali keji betol lah perangai macam ginik

Rupanya baju dia pon tinggalkan kat rumah vanggang
menyemakkan almari dengan baju dia nie mesti ada niat nak datang
lagik dengan alasan baju tertinggal punya
no wayyy aku tak akan benarkan dia jejak ke rumah lagik
kasi alamak aku post baju kau tu...

Keji seyyy perangai macam ginik tak reti nak beradab
bibik cakap orang ginik pergi mana-mana rumah pon tetap
akan panjang tangan nie nasib baik cepat dapat tahu
kalau diam or tak perasan maybe makin syok jalankan kegiatan

Masa dia nak balik tu aku sabar jekkk menyampah tengok muka dia
biar muka tak lawa or buruk janji perangai dengan hati baik
nie tak muka tak lawa perangai pon buruk

Apa ingat aku tak perasan pasal eyeliner
semua apa aku punya aku tahu apa and aku kira
aku tahu mana cukup or mana yang hilanggg
tu semua makeup stuff aku every day
satu tak de memangggg aku akan cukup perasan

Maybe bb cream aku pon dia sapu pakai lah
bila dah berani curik eyeliner aku tak mustahil berani pakai
entah-entah semua yang ada tu dia try pakai euwwwwww
gedikk nak pakai makeup orang punya...

Walau pon tak cukup pakai sendiri punya lahhh
aku cuma boleh share dengan sis and my niece
including my kazen yang lelain sorry yer cannot...

Baru aku ingat nak ajar dia makeup
simple tapi tak over bila dah ginik sorry lah yeee
no wayyyy tak akan aku ajar biar nampak kedekut
sakit hati aku dengan dia still ada lagikkkk
eiiiiiiii korek biji mata dia baru tahu kenapa lah bodoh sangat

Kekadang rasa biar nampak sombong or what so kejadian ginik
tak akan berlaku lagikkk
biar Allah tahu niat ku apa so akan aku pastikan kejadian ginik
tak akan sesekali berulang kembali biar sekali jek terkena

Mungkin rezeki aku still dapat balik eyeliner aku
dulu banyak makeup stuff aku kena curik dengan bekas bibik
keji betol manusia yang panjang tangan nie lah
bila barang dia kena curik time tu mengamok
tapi amek barang orang tak de rasa bersalah....

Until now benci nak tengok muka and dengar suara
kalau tahu macam ginik baik buat donno jek
kesian punya pasal harta benda pon turut di sapu gilerrr

Pesanan lah buat diri ku dan jugak sesiapa tolong lah ehhh
pergi rumah orang tangan tu jangan lah panjang sangat
nak amek barang orang tak malu ker..??
tak rasa segan ehhh buat kerja ginik semua...!!!

Kekadang aku rasa dia nie jenis tak de rasa segan or malu
coz lepas apa yang dah dia buat masih sibuk nak call mum
eiii benci betol lar aku...
rupanya segala rahsia dan aib dia ada di tangan aku

Aku harap sangat aku tak akan jumpa dia lagik or kasi dia jejak
dalam rumah nie lagik dasar tak reti malu punya pompuan
dalam masa sama no more jejak kaki ke bilik aku lagik
lepas nie orang datang aku nak kunci pintu bilik so bahaya

Dulu pernah gak buat macam gituk
perasan someone nie panjang tangan dah lama dah perasan
so dia datang make sure segala barang berharga di kunci
dan pastikan pintu sentiasa berkunci nampak macam sombong kan
tapi terpaksa demi menjaga daripada barang kena curi

Kekadang tak paham manusia nie lah
sekali dah sedap mencuri sampai bila-bila pon tetap akan mencuri
tak de belajar ke ehhh adab datang or bertandang ke rumah orang..??
mujur duit nak bayar rumah tak kena sapu kalau tak haishhh mana
nak cari duit untuk bayar duit rumah...

Haishhh actually bukan sekali dua dah terkena ginik
banyak kali tengok kesian tapi last-last kena ginik
sukar maybe nak tepis rasa kesian lepas nie tak kira lah kau tu
kaya ke miskin ke no way lah nak kesian kesian....

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!