♥ Review: i'm blooming mist ♥

 

Aku suka spray after dah settle makeup
so jadikan ianya nampak macam basah basah
bukan apa kekadang lepas makeup akan nampak macam ianya
belom habis blend dengan peluh kita so nampakkk giler
kita pakai makeup

Nak pakai before makeup pon boleh untuk elakkan kulit kering
tapi aku pakai after makeup so senang just sekali jek
dah terus keluar bukan apa kalau before makeup takut still
ada bekas bekas air mist so leceh nak blend makeup

Tapi dah few hours after makeup pon boleh spray untuk
segarkan kulit muka so kena sentiasa ada dalam bag
aku plak jenis tak pernah bawak jarang touch up balik

Ada 3 jenis sebum control mist, deep moisture mist & brightening mist
aku pilih brightening mist pasal ianya color pink
i'm pink lover so pink tetap akan jadi pilihan utama hehehe

Actually mist nie bukan saja boleh spray kat muka
kalau nak spray kat sponge pon boleh gak untuk dapatkan effect cun
contohnya apa ekk hah katakan la any cushion foundation tu
kalau spray then nanti campur so tak de la macam kering sangat ke
ianya akan jadi macam lembab lembab sikit

Bau mist nie besttt sedap jekk tapi tak de la sampai rasa nak makan
macam over plak bila bau best rasa macam nak makan
selalunya aku akan buat 3 kali spray kiri kanan then baru depan
so semua akan kena bahagian

Aku tak mengharap sangat sangat la effect
tapi cukup sekadar aku suka hasilnya sempurna di mata aku
cuma di mata orang lain aku tak amek kira
and kekadang ada gak rasa macam rugi beli tak dapat seperti yang
di harapkannya...

Kalau habis pon aku tetap jugak nak beli lagik
so tak de la aku rasa macam setepek bbcream
kekadang mist nie boleh buat makeup tahan lama
aku cuma suka part makeup tahan lama jek ye lar kekadang
kalau berpeluh time panas kan over sangat tak pon time kenduri

Paling boring bila kenduri cuaca panas then orang ramai
paham paham jek la so makeup pon senang luntur i hate thattt
so far aku gunakan bagi aku sempurna saja ^_^

Kalau ditanya tak nak try yang lain ker
maybe tak kot sebab aku kan pink lover so tatap akan pilih pink...!!!
i'm blooming nie ada 2 or 3 gituk bermacam macam
tapi tak nak lar try cukup la try mist saja....

Aku just pakai untuk spray after makeup
jarang aku spray bila tak pakai makeup so kesan brightening tu
tak berapa nak ketara sangat so bab tu aku tak berapa nak pasti...

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!