♥ Evening Primrose Oil ♥

 

Multivitamin yang wajib di ambil setiap hari ^_^
selalunya amek pagi dengan malam sebelum tidur
if terlupa amek pagi so ku amek sebelum tidur
so tengok la bila ingat makan bila lupa tak makan

Aku nie bukan nya jenis every morning routine amek vitamin
lagi banyak vitamin ayooo fenat hoccay
dedulu aku amek epo brand cosway tapi selalu skip jer
bila ingat makan bila lupa langsung jadi display jekk

Bila makan tak rasa apa-apa effect pon so aku stop tak makan
aku start balik pon pasal period yang keluar macam nak tak nak
stress betol rasa malas nak layan aku diam kan jek
bila tertry GLA baru keluar betol betol tu pon aku stop gak

Few month start balik so aku pon google la pasal evening primrose oil
apa brand yang bagus apa yang tak ada kesan baik buruk
semuanya aku mengkaji huhuhuhu sebab nak carik yang the best
punya pasal bersengkang mata mencari last last jumpa la brand blackmores

Walau kat pharmasi ada banyak sangat jenis sampai boleh garu kepala
nak mencari apa yang okey ikutkan nak jer yang color pink tak mo
green kan peminat pink harus carik pink jugak :p

Aku beli bulan January 2014 masa Fad tunang
kat charing ada promo 3 botol yang ada 100 capsules RM99.90
now tak sure plak sama ada masih ada atau tak promotion
aku ingatkan tu paling besar rupanya masih ada lagik yang besar

Botol besar nie kalau travel mana mana susah coz memberatkan bag
dah tu nak separated takut terbuang la plak haishhh
try carik botol kecik tak de if ada aku nak buy gak
bila habis botol tu boleh gunakan hehehehe

Disebabkan kekadang ingat makan tak ingat skip so still ada lagik
dari january sampai ler now april memula aku amek sebiji
bila rajin sikit sehari 2 biji tengok la pada kerajinan
lepas tu bila period aku stop walau boleh je nak makan
tapi sebab period aku kekadang ting tong so aku malas nak amek
risiko takut ting tong datang balik aku gak susah

Bila makan nie rambut just nice and gugur still ada gak
tak tahu la nak makan multivitamin apa untuk rambut
satu jer aku kureng cikit dengan epo blackmores
akan sampai satu tahap akan keluar keputihan jernih
macam air sampai kena pakai everyday pantyliner

Tapi bila malam hilang cuma siang hari je
disebabkan tahun nie dah sebulan period aku ting tong
aku ingatkan period aku dah tak de color sebab tu keluar
gituk :p maybe nak regularkan balik period aku kot

Hasil bacaan ada someone nie kata dia pon kena gituk
pasal senang nak detect waktu kesuburan
untuk yang dah kahwin itu adalah penting tapi untuk belom kahwin
tak amek pedulik kang esok esok dah nak menikah hah baru sibuk
mencari ilmu :p

Aku amalkan epo nie hanya khas untuk period saja
so untuk kulit, kulit muka dengan yang lelain
tak berapa nak amek port sangat coz niat makan epo untuk
satu tu jer tapi maybe ada effect yang aku sendiri tak nampak
mungkin now belom lagik nampak kot

Now kena la merajinkan diri untuk amek sebiji pagi and malam
tapi masih jugak ada negative untuk evening primrose
biar la asalkan ianya bagus untuk aku and orang lain Alhamdulilah

Satu capsules evening primrose oil boleh dijadikan mask
just cucuk and keluarkan ratakan jek kat muka
tapi aku belom test tak tahu la hasilnya sapa pernah try ekk
one day aku nak try ler

Now nie la multivitamin yang aku kena gak rajinkan diri untuk amalkan
kalau dulu aku selalu skip bila ingat makan selalu jadikan display
now happy my multivitamin botol label color pink
actually ada lagi satu evening primrose + fish oil
tapi tak de terasa plak nak try yang tu label color blue

Disebabkan terganas habis tercabut yang tepi apa ntah nama
bila ntah tercabut pon aku tak tahu maybe aku tak perasan kot
dak Ayyash pesan dengan aku jangan makan epo aku tapi makan
vitamin C dia hehehhe

Ada banyak kebaikkkan epo ala semua orang dah tahu kan
kang ulang tayang malas plak :p

Aku pelik la manusia nie sedangkan doctor sendiri yang suggest
suruh amalkan epo bagus untuk dalaman apatah lagik melibatkan
period and hormon tapi masih lagi ada manusia terutama
yang jual product supplement yang lain condem kata tak bagus
tak elok amalkan selalu yang bagus hah guna lah product X
sangat bagus jangan la amalkan makan epo tak bagus ayooo

Kita mencuba amalkan apa yang patut tak salah untuk mencuba
kalau berhasil Syukur Alhamdulilah ^_^
aku fobia if period problem macam dulu
hope sangat lepas nie tak de lagik problem and hope sangat
bulan nie and bulan bulan akan datang keluar tanpa ada problem

Period tak keluar pasal stress
ya kekawan stress ada lah penyebab utama selain daripada kegemukkan
dulu aku kalau exam mesti stress hah masa tu period pon datang lewat
tapi masih tetap keluar cuma sekarang nie jek mentel bikin perangai
hope bulan nie and akan datang tak de bermasalah la Amin

Rajinkan diri tak mo malas nak skip skip
kena ingat pagi makan sebelom tidur makan
kekadang ingat kekadang lupa huhuhu
so nak atau tak kena gak paksa diri untuk rajin huhuhu

p/s: Bab kurus bila makan entah lar tapi now malas plak nak berkadio
ayooo macam mana la nak rajinkan diri grrrrr....

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!