♥ Pakai Braces ♥


Salam semua hari nie nak story pasal Braces, pengalaman memakai braces la
aku mula pakai 2007 and bukak 2009 pasal aku ada terskip appoiment
masa mula nak pakai tu merata tempat aku mencari harga segala bagai la
then jumpa jugak kat Taman Molek dulu Dental Wellness but now dah change
kalau nak tahu dentist tu namanya Doctor Matthew

Permulaan nak pakai klinik lain kata nak kena tampal la ini lah itu la haishh
pergi kat situ Dr Matthew tak cakap pon nak kena semua itu sabar ajek la
itu pon 3 gigi terkorban untuk pakai braces hohoho satu di atas manakala
2 di bawah aku ada gigi taring yang terbantut sangattt teruk taw sob sob

seminggu lepas settle cabut gigi baru start rasanya end March la 27 kalau
tak silap masa tu aku set kat handphone serius memang dah lupa hohohooh

masa baru baru pakai tu aku kena ulser so bila pakai kena tarik sana
tarik sini sakit gak ulser tu selepas dah pakai rasa macam ada benda
and pada permulaan sangatttt tidak selesa bayangkan nak tidur pon
tak boleh rasa pergerakkan gigi tu mujur masa tu esoknya aku mintak mc

bulan permulaan pakai rasa kalau kat hujung tu makin cucuk cucuk kalau
dah kena cucuk cucuk mesti luka tu tandanya gigi dah work untuk rapat
so pada permulaan taring terbantut tu kasi turun dulu paling cepat gigi atas
 palingggg lambat gigi bawah

kekadang tu ada use macam getah untuk ikat miahahhaha dasat betol
lelagi kalau aku use yang transparent so tak nampak taw memang tak
ada orang akan perasan kalau lelama lelagi makan lauk lemak memang
cepat kekuningan haishhhh nak makan tu punya la payah asyik nak kena
makan nasi lembik ajek hohoohohoohhooo
percaya tak until now aku tak boleh nak makan geget apple :p
kalau nak makan apple minta mum tolong kopokkan use gigi or
cari pisau kasi zasssss satu kali

apa lagik yee kenangan hurmm tengah ingat balik nie
kalau selepas appoiment memang rasa macam euuwwww nak jek
cabut wayar wayar tu pasal gigi rasa sakitt sangat lagikkk kalau
di ketatkan aduhaiiiiii macam sengsara la hidup senang cakap
nak makan pon naik malas itu untuk 3 hingga 4 bulan pertama
selepas itu dah okey pasal tinggal sedikit jek lagik

Dr Matthew kata gigi aku cepat so tak lama lagik boleh cantik tak
perlu kereta kancil naik ramai orang hahahhaha hampehhhhh

 
aku palinnnnnngggggg menyampahhhhh guna benda alah nie....!!!!
bila pakai nanti air liur berkumpul kat dalam plastik tu sepatutnya use malam
and siang before eat bukak after eat pakai aduhaiii nie aku use selepas 
bukak braces tahun 2009 until now aku tak use benda alah nie and dah 
tak pergi appoiment lagik dengan Dr Matthew tak apa la gigi aku pon dah 
cantik dah tersusun rapi cuma malas nak jaga :p

kekadang rasa macam rindunya nak pakai braces macam nak pakai lagik
walau permulaan tu hazabnya tak terkata miaahhahhaha
seyes weyyy sakit sakit tapi nak cantik punya pasal sanggup harung jugak

Bye(>‿♥)

6 Serius Talk:

didie said...

wahai adik, dimanakah dental clinic ni? nak carik :)

Amoi Farah said...

Johor Bahru ( Taman Molek )kalau tak silap nama clinic tu H&M or M&H gituk yang pasti sebelah tu maybank dia kat bahagian atas...
Dulu dikenali sbg Dental Wellness but now dah change nama

Nyue said...

nyue punye gigi mmg xcantik..teringin juga nk pakai braces ni tp nyue paling takot sakit.... duit pon xbnyk ..huhu

Amoi Farah said...

Nyue: Sakit tu memang sakit tapi nak cantik punya pasal sanggup harungi, Ada yang murah tapi kena pandai survey cari tempat la

Anonymous said...

Hye,nk tny u pki braces yg plastik sj ea? Costing for the whole treatment..bp ea kat clnic u wat tu?leh tau...

Amoi Farah said...

Anon: Transparent skrg maybe ada lagik bagus... Rasanya dekat 8 ribu lar maaf tak berapa nak ingat sangat coz dah lama... clinic tu kat tmn molek johor bahru q&m kalau tak silap..

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!