♥ Misteri Jodoh ♥


Salam jumaat yang indah buat semua tajuk entry nie macam kenal jek kan
hehe idea dari semanis kurma semalam misteri jodoh...
siapa jodoh ku di mana jodoh kita tak ada siapa yang tahu kan hanya doa
saja meminta pada Allah siapa sebenarnya jodoh yang Allah ciptakan buat
diri ku selain itu di galakkan buat solat istikharah cuma aku tak pasti
macam mana nak solat istikharah tak apa boleh google saja untuk 
cari tahu macam mana so simple n settle :)
cuma nak kena menunggu dan berkali kali bukannya sekali buat Allah
beri petunjuk so buat sehingga Allah berikan petunjuknya and dulu aku
pernah try di hadapan kaabah bertanya siapa jodoh ku sambil menunggu
waktu isyak masa tu tak turun ke masjidil haram so sambil mengadap
kaabah hati tertanya tanya entah macam mana boleh plak terlelap and
aku tak pasti macam mana boleh terlelap and aku tersedar masa azan
isyak berkumandang so aku tak pasti sama ada petunjuk yang aku dapat
tu betol atau tidak masa tu tahun 2009...
and di kata dalam semanis kurma jodoh nie nak kena rilex jangan kelam
kabut and aku boleh plak cakap dengan mum macam malas plak nak
dengar kekekeke entah bukan putus asa tapi just kalau ada jodoh ada lah
konsep aku sekarang hanya berpegang pada ayat itu aku terima apa yang
Allah akan berikan pada ku nanti Insya Allah :)
so dalam masa yang sama ada diberi doa pendekatkan jodoh ada 4 doa

1) Surah Yusof "ayat 4"
2) Surah Al-Anbia "ayat 89"
3) Surah Al-Qasas "ayat 24"
4) Surah Yunus "ayat 81"

jommm kita mencuba apa yang telah pon di beritahu mudah mudahan
Allah membantu kita memberikan kita jodoh yang terbaik buat kita
and di kata lagi mahukan jodoh yang terbaik jadilah terbaik
setiap manusia telah pon Allah tetapkan jodoh mereka so tak perlu 
risau pasti Allah rencanakan jodoh yang terbaik buat kita...
ada yang aku baca kata Allah tak akan berikan jodoh sebab kita rasa
diri kita belom bersedia untuk menerima jodoh yang Allah berikan
so bila kita dah bersedia maka dengan lancar Allah akan berikan
and aku rasa ianya benar coz aku memang belom bersedia nak ke
arah commitment bab bab soal hati soal perasaan and aku tak nak
ada yang bakal akan terluka :p
tak mengapa kita di haruskan untuk berusaha mencari jodoh sama
macam rezeki Allah suruh kita berusaha so selagi belom bertemu
jodoh selagi itu la berusaha sehingga la bertemu jodoh sambil
dalam masa yang sama amal kan ayat yang telah diberikan itu
Insya Allah pasti akan Allah bantu kita dengan permudahkannya
and paling penting doa mum dan daddy agar anak anaknya
bertemu jodoh pon turut penting yang pasti semua parent nak
kan anak anak mereka hidup bahagia dengan jodoh yang baik
mana ada parent yang nak anak berjodoh dengan orang yang tak
baik semua tak nak tapi itu la aku bila bicara bab bab jodoh nie
kecut semacam takut apa yang aku takut pon aku tak tahu tapi
memang gerun giler ahhhh meremang bulu roma ketakutan
maybe bila dah jumpa tak takut kot :p

p/s: Assalamualaikum Encik Jodoh dimana kah anda dan sedang
buat apa kah anda ketika dan saat ini..sumpah gedik semacam..huhuhu

Bye(>‿♥)

4 Serius Talk:

Dee said...

sweetnya..k dee dulu ingat lepas abis dip nak kahwin..mmg kami bertunang tapi takde jodoh..kawan 7 tahun tunang sebulan putus..terima takdir..

lepas tu jumpa suami skrg..kawan lagi 7 tahun..umur 30 baru kahwin..tulah namanya jodoh..kena usaha juga..insyaallah kamu pasti bertemu jodoh suatu hari nanti..amin..

Amoi Farah said...

Alhamdulilah kak dee bertemu juga jodoh orang macam saya nie entah bila nak bertemu hehehe lama nya 7 tahun... Amin mudah-mudahan kak dee saya bertemu jodoh yang Allah ciptakan buat saya..

rara emie said...

dimana kamu jodoh..masih tercari-cari juga hee..

Amoi Farah said...

Rara Emie: Insya Allah akan jumpa nanti

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!