♥ Double Cleansing ♥


Hari nie aku nak share tips lagi pon aku dapat tips nie pon dari forum
and aku dah try sebab tu aku berani nak share ^_^
cerita makeup pasal kecantikkan exited aku nak share

Before puasa aku beli cleansing oil dari Lipidol
botol color blue dengan night oil gituk lah
masa beli tu was was jugak jadi ke aku ikut cara tu
before beli aku dok search pasal double cleansing

Seperti yang kita taw after makeup cuci guna remover
bla bla bla macam normal step bersihkan eyes and lip
lepas tu baru uruskan bahagian muka
pastikan bersih then cuci guna sabun cuci muka

Pernah tak cuba buat double cleansing tapi tak pakai makeup
hari nie aku nak share pasal double cleansing tapi langsung tak
pakai makeup just bare face

Gunakan apa saja cleansing oil maybe yang sedia ada tu
boleh jek pakai tak de masalah or kalau nak khas untuk cuci muka
pon boleh tak de masalah pon

Tuang cleansing oil ikut suka hati muka korang
lepas tu urut lah untuk beberapa minutes
kemudian amek sedikit air urut lagik muka
nanti oil tu bila campur air akan hasilkan color putih
just buat sampai rasa puas hati lah

Then basuh muka as usual lepas tu korang akan rasa
muka macam lembut jekk sedap jek pegang pegang pipi
pakai skin care seperti biasa lah

Masa buat nie yang bestnya muka clear ko jerawat pon
bersih and memalu nak keluar syok weyy muka soft
aku plak masa bulan puasa kemalasan tahap gaban so
aku stop tak buat lama jugak aku tinggalkan

Nak kena rajin buat semua nie
aku baca kat forum ramai kata muka bersih dari jerawat
ikut kan nie kaedah campur oil apa ntah kira langsung
tak guna sabun biasa and just guna oil as skincare

Bahan-bahan tu kat Malaysia payah nak carik
ada pon kat online oversea so agak-agak dengan RM jatuh
buat rugi duit jek lah :(

So far guna cleansing oil with facial foam
pon dah nampak hasil bestttttt
cuma nak kena rajinkan diri jek lah huhuhuhu

Kena enjoy lah masa urut guna cleansing oil tu
lenguh jugak tangan tapi nak pastikan bersih redha jek
dulu aku pakai sunblock waterproof tapi aku tak bersihkan
betol betol dok bantai bersih guna sabun cuci muka
bila search pasal double cleansing baru taw

Banyak jugak lah ilmu yang aku dapat so try and error
mana yang best aku share mana yang aku rasa macam alahai
leceh and banyak guna product memang tak de maknanya aku
nak share huhuhu

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!