Cuba Untuk Kuat


Walaupon aku cuba untuk kuat untuk lawan dengan perasaan sendiri
adakalanya aku akan kalah dengan perasaan sendiri
lebih teruk aku akan marah dengan semua yang terjadik
and aku benci diri sendiri...aku benci dengan apa yang terjadi
macam mana aku nak redha dengan ujian Allah...

Aku cuba untuk redha tiap kali aku hampir capai redha
ada saja yang terjadi yang membuatkan aku kembali marah
kembali benci...

Aku tak kuat....tak kuat untuk terus menerus menghadapi
benda yang sama sejak 2012 sampai sekarang dah masuk 2017
keadaan masih sama sampai bila boleh bersabar...!!!
sampai bila aku boleh redha....!!!
sampai bila asyik menjadi mangsa....!!!
sampai bila ujian nie akan berakhir....!!!

Aku rasa tak guna aku selindung lagik
bukan nak menuduh tapi aku nak kan kebenaran
sampai bila penipuan yang terus menerus dilemparkan
bilakah kebenaran akan datang dan bersama-sama dengan kami

Hari demi hari aku berharap agar dia taw kebenaran
apa yang mereka lakukan 
apa yang mereka dah buat
tapi itu lah kebenaran tu seolah-olah tak muncul 
tak menyapa 
tak memberitahu kepada dia
tak hadir kepada dia

Mum kata sabar tapi kesabaran manusia ada hadnya
setelah bertahun tapi satu kebenaran pon tak muncul
sebaliknya keadaan makin bertambah rumit
seribu satu penipuan dilemparkan
hanya penipuan yang dia nampak.......

Salahkah andai aku ingin menegakkan kebenaran
salahkah andai aku juangkan apa yang terbaik
salahkah andai aku beritahu kebenaran
ya kebenaran yang mungkin dia tidak sama sekali akan percaya
mata hatinya telah ditutup dengan penipuan dan penipuan
hingga kelam langsung tidak nampak akan kebenaran

Aku selalu berharap agar dia tau cerita sebenar
dia taw kerja siapa....siapa yang merancang...
tapi tu lah bila penipuan nampak lebih agung daripada kebenaran
sampai bila-bila kebenaran tak akan dapat ditegakkan

Cuma aku tak nak dia menyesal...
bila dia sedar keadaan tak mungkin akan sama
tidak akan jadi seperti dulu...
dia membawa kebahagian itu pergi bersama-sama

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!