♥ BB/Foundation Cushion ♥

 

Nie lah Bb Cushion aku aka Cushion Compact
aku beli germs pink kat Mr DIY kekonon nak kasi lawa
pasal bb cushion aku bukannya color pink sob sob sob
nak case pink then air puff also pink :(
aiseyman germs tu terkeluar dari landasan lah pulak

Kalau dulu aku macam tak berapa sangat dengan cushion
bagi aku harga mahal isi sikit jek so tak berapa nak untung
lepas tu aku baca kat blog mana ntah kata kalau boleh
elok pakai untuk sebulan lepas tu tukar lain hmmmmm

Dah lah kat Malaysia tak de refill kalau nak kena beli
satu set complete buat rugi jek duit aku
tapi percaya lah tak guna pon ikut cara yang aku baca tu
just pakai jek sampai habis

Lepas tu aku jumpa dorang buat diy bb cushion or
diy cushion foundation so bermacam macam cara dorang ajar
mix yang selalu use kat muka masukkan satu tempat then sekali pakai
so senang and jimat masa tak perlu nak mulakan satu per satu

Dari situ aku rasa lebih untung use cushion and jimat masa
habis jek semua produk kat dalam tu then dah boleh mix
terus pakai tak perlu pakai brushes lagik adeyy
menyesal plak beli core collection

Ada orang tak boleh pakai coz putih sangat or gelap sangat
sampai ada yang jual empty case so boleh buat sendiri
yang paling pemes brand missha tapi untuk kat Malaysia nie sukar
coz Missha tak de outlet kat Malaysia

Kalau sanggup beli and shipping then no hal
tapi amek masa yang lama tak sanggup woooo

Kan best kalau it's my cushion ada jual kat Malaysia
aku nak beli color pink then buat my own version bb cushion
best sikit dulu dah try buat mix masukkan dalam tube punya lah best
rasa muka dah flawless habis

Aku tak sabar nak habiskan bb cushion ehhh kejap
macam mana aku katakan tu bb cushion hmmmm
aku pon tak taw tu bb ke foundation ke tapi aku buat kesimpulan
tu bb cushion so aku just panggil bb cushion jek lah huhuhu

Tak sabar nak mix ingredient yang aku suka
if aku buat then aku akan amek gambar step by step
jenuh weyy nak tunggu habis dah jarang merayap keluar

Beli bulan 8 then now bulan 11 baru sponge atas habis
so dah selamat aku flip kan yang atas pergi bawah
then yang bawah naikkan ke atas dah rasa macam beli new
bb cushion hahhaha

Rata-rata aku tengok korean girl semua pakai cushion compact
jarang aku tengok dorang pakai foundation or bb cream
lepas tu blend dengan brushes semuanya just dap dap dap
suka tengok tutorial korean cara dorang cakap macam cute

Lancome pon sekarang buat cushion compact
tapi harganya lagik mahal lah kan
lagi after GST memang nangis lah poket
banyak  jugak aku tengok review kat youtube

Dulu ingat nak beli Laneige punya cushion compact
limited edition gambar love color merah
pergi Jusco tengok tak de tu yang beli etude house punya
Ingat dapat pink sekali putih kuning

So far makeup yang paling jimat and mudahkan aku ialah
cushion compact cepat jek siap lepas tu bestnya bau wangi
aku suka bau tu then ada effect dewy lah tapi aku tak heran
janji nampak okey sudah lah

Yang best muka nampak macam tak pakai makeup
sekarang kalau keluar pon just pakai bb cushion
Eyebrow and lipsticks sometimes lip tint datang rasa malas pakai
lip balm ada color

Aku rasa tak lama lagik mesti semua brand makeup akan
buat their own cushion compact nie lancome dah ikut
tak lama lagik satu per satu brand akan ikut

Suka tengok dorang design decoden cantik giler
as usual tak de jual kalau ada jual aku nak letak semua part
so dapat tutup putih tu glue white tu aku letak color pink
nampak lawa sikit walau pon kenyataan menyedihkan

Nak case pink lepas tu air puff pon pink
kalau nak case pink kena beli magic cushion pink
aduhaiii bila lah nak beli ekkk just amek case jek yang isi dalam tu
pakai kat rumah jek coz pink tu untuk pale skin

Kat singapore magic cushion ada color purple
sini tak de tak taw kenapa haishh geyammm jek
decoden pon kat singapore ada ehhh why kat malaysia tak de
kan best kalau ada dapat lah aku tutup jadikkan pink

Ada yang tanya kat aku mana lagik best either cushion or
normal bb tube so aku pon suggest kat dia beli lah cushion
ianya akan memudahkan perjalanan makeup anda ahhaha
over seyy aku

Nak everything PINK.....
case and air pufff nak pink nak pink nak pink......

Bye(>‿♥)

4 Serius Talk:

ieyra h. said...

Haha, comel je semua nk pink eh. :D :D Sy ada beli IOPE hari tu dekat althea.kr tapi tak guna lagi sebab nak habiskan at least sebotol foundation. ;___; tp betul lah awak cakap tu, best gak kalau ada yg DIY punya... Biasa awak campur apa je eh for your BB foundation?

Amoi Farah said...

ieyra h: hehehe nanti kita buat entry campuran bb foundation ehh

Anonymous said...

Mane nk dpt diy empty casing (bb cushion) ek?

Amoi Farah said...

kat Missha ada empty case or boleh beli online

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!