♥ Matlamat Hidup ♥

 

Setiap orang ada matlamat hidup masing-masing
semuanya dah pon direncanakan sebagai azam tahunan
kadang kala apa yang dirancang berjalan lancar
tapi adakalanya terganggu dengan pelbagai dugaan

Aku entah sejak kes aritu langsung dah tak de plan untuk
kehidupan sekadar ikut apa yang dah ditetapkan oleh Allah
bila pagi bangun bila malam tidur
just nothing tak de apa yang harus direncanakan

Lebih-lebih lagik melibatkan soal jodoh
next year dah 26 tapi until now still tak de pasangan
and tak de sesiapa pon yang mati coz tak de pasangan hidup
so enjoy single girls or women ehhh ahhahahahha

Tapi satu jek plan yang sampai sekarang aku tunggu Allah
makbulkan untuk kembalikan semula apa yang telah terjadi
even aku taw makan masa yang lama tapi aku harap sangat
ianya dipercepatkan dan dipermudahkan

Entah sampai bila agaknya kan nak tunggu
tak apa lah bersabar jek dan senyum pasti ada sesuatu
kemanisan yang akan Allah berikan

Bohong lah kalau tak rindu
rindu sangat-sangat tapi apa lah daya aku untuk
menolak or menetang takdir yang dah di depan mata
sekadar sabar dan berjalan menunggu semuanya
akan kembali bersatu

Sometimes feel boring dengan semuanya
tapi entah lah susah nak cakap coz memory tu
always menari-nari di dalam otak lelagi time nak tidur
potong steam betol lah

Yang pasti aku still teruskan matlamat yang satu itu
berdoa dan bertawakal saja lah
ehh bukan soal jodoh ye yang tu entah lah
biar lah dulu kalau hadir terima kalau tidak redha

Moga Allah makbulkan segalanya Amin 

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

ieyra h. said...

I may not know you personally but omg kita pun 26 tahun depan still single mingle asdasdfgh makan hati je bukak ws, fb semua jemputan kahwin je dapat.. ;/ takpe, belum rezeki lg, insyallah nanti ada^^

Amoi Farah said...

ieyra h: Kan lagik stress kalau kawan-kawan yang dah kahwin sibuk hint bila nak kahwin rugi kalau kahwin lambat aduhaii macam lah kahwin tu beli makeup

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!