♥ Hedgehog ♥

 

Alololo kenapa cute sangat nie...???
puncanya semalam la aku dok tengok kat instagram
sekali ada video part mandi punya la cute
rasa macam nak bela sekor jek :p

Ayyash tak kasi bela
dia kata nie tajam taw kena sakit
ye la manja ashyu

Tadi dok gatai ler tangan search pasal hedgehog
sekor agak mencecah RM100
harganya sama dengan harga sugar glider
hurmmm 

Memula nak jaga tu yang takut
nak menjinakkan bukannya senang
amek masa yang panjang ishhhh takut aku
buatnya dia mengeluarkan duri duri yang serba tajam tu ayooo

Memandangkan hidung aku nie alah dengan binatang berbulu
so aku buat keputusan nak beli hedgehog :p
kebetulan dia tak berbulu tapi berduri duri tajam adeyyyy

Tapi ada masa ke aku nak menjaga
rasanya now masa aku sangat terhad
sampaikan blog pon aku abaikan hurmm
tak payah lah kot ada niat nak membela hedgehog

Walaupon rasa geram tengok kecomelannya
tapi simpan jek la dalam hati huhuhu
kenapa la animal yang aku suka and teringin nak bela
semuanya suka makan ulat....!!!
dah la aku pengeli dengan ulat stress betol

Aku cakap dengan sis
aku nak change ulat kepada salad
so hedgehog aku vegetarian :p
kalau berhasil walaweyy syokk tuu
dasar berangan tak beringat ingat

Bila search lagik hedgehog nie makan makanan kucing
aikkk tak de ke jenis makanan khas untuk hedgehog??
nampaknya macam low maintenance tak macam
sugar glider high maintenance kalah tuannya

Kalau ada rezeki mungkin akan ku cuba
hehehehe kalau ada rezeki la
jangan nanti time ada rezeki kesudahannya aku beli kucing
tapi malas la nak cari penganti ochee
ohhh ochee i miss u so muchhh....!!!!

Agak agak kat kedai pet ada jual tak ekkk
maybe rega jejak RM100++
nanti nak try carik la
kat mudah.my pon ada tapi kawasan KL
banyak sangat kawasan Johor nie macam kurenggg

Berangan angan saja dulu
tapi untuk membelinya rasanya tak de kot gian macam
nak bela sugar glider 
dalam terfikir nak bela tu ada jugak fikir keburukkan dahulu
nanti kalau tak nak jinak macam mana
takkan nak buang ajek
if satu hari aku dah tak nak kan si hedgehog mana
aku nak letak dalam masa yang sama aku fikir
boleh terjaga ke hedgehog nie

Cute memang cute
tapi biar lah tengok jek orang lain yang menjaganya
sambil menahan kegeraman coz terlalu cute.........
 
Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!