♥ Kisah 8 Tahun Yang Lalu ♥


Hari nie ehh keluar keputusan PMR..???
mesti semua sedang bergembirakan dengan keputusan
terasa dup dap dup dap masa nak mengambil keputusan
dulu dulu aku pon pernah merasai semua tu

Tapi kegembiraan aku tak lama
pagi amek keputusan malam kelam kabut masuk singapore
menuju ke hospital keadaan arwah nenek dah teruk

Sepatutnya satu hari tu aku feel happy senyum tapi
sesuatu yang menanti yang agak entah la susah nak kata

Hari nie aku dapat result PMR
esoknya arwah nenek meninggal
tak syok kan sepatutnya aku still enjoy bergembira
dengan keputusan PMR aku sebaliknya
hanya air mata yang menemani aku

Walau pon keputusan aku tak de la semua A
tapi still okey la pada pandangan mata aku
asalkan tak failed and ada yang tak kena sudah la

Sekejap saja masa dah berlalu
dulu aku amek result PMR 22.12.2005
muka nervous jek lelagi menghadap muka cikgu
haishhh terasa macam tak boleh nak lupakan ajek

Mata mencari cari ada failed ke nie ada failed ke nie
takut ajek failed takut mengecewakan mum dengan daddy
termasuk la diri sendiri walau pon dah try yang the best

Fad ingat tak kita duduk dalam class time rest
sementara nak menunggu next exam then kita makan
roti gula bersama sama arghhh rindunya kenangan itu

Lepas tu aku tak jadi bawa handphone kau sorang jek yang bawak
kita mintak ustaz Yunus simpan...
then bila ustaz Yunus ask aku pasal exam and panggil nama aku
dengan family aku panggil bebudak lain semua tengok aku
atas bawah macam tak puas hati....
mesti kata ehh apa pasal ustaz panggil dengan nama tu
bukan nama dia lain ke hohohohohooho

Rindunya zaman sekolah zaman yang tak payah fikir
banyak cuma fikir soal belajar...exam...homework...
tapi zaman zaman aku time tu tak ada instagram
tak ada keek tak ada facebook 
tak de pon tanya weyyy apa facebook kau aku nak add

Yang lagik best time tu aku belom mahir pon pasal
blogspot kalau la aku mahir mungkin aku simpan blog tu
mungkin aku tak akan bertukar yang nie mungkin
segala kenangan semuanya bertulis di sini

Sampai sekarang rasa macam tak boleh nak pandang
result PMR lama lama nanti terasa rasa kenangan dulu
haishhh bila dapat sijil PMR lagik la rasa
memang tak akan renung lama lama

Walau pon aku kureng cikit dengan arwah nenek
tapi penghabisan hayat arwah nenek duduk dengan kami
sampai la detik terakhir dia sebelom masuk hospital..

23 hari bulan nie genap la 8 tahun arwah nenek meninggal
22 hari bulan nie genap la 8 tahun aku dapat result PMR
semuanya berlaku selang sehari sesuatu yang aku tak terfikir...

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!