♥ Perubahan Bermula 2014 ♥


Lagi few days sahaja kita berada di tahun 2013
sekejap saja masa berlalu seakan akan tidak terasa
segala pahit manis kenangan 2013 yang sukar untuk
di lupakan apatah lagik di kenangkan

Bermula 2014 terdapat perubahan akan berlaku
di mana Sultan Johor telah menetapkan cuti Jumaat Sabtu
sama seperti negeri negeri timur dan kedah

Sepanjang aku hidup selama 23 tahun
nie adalah kali pertama no more saturday sunday
after this friday saturday macam mana la agaknya kan
untuk permulaan maybe rasa macam a bit janggal la
tapi lama lama pasti akan okey

Selepas nie no more malam minggu lagik
adakah malam jumaat or malam sabtu...???
entah la macam mana nak sebut yer

Mungkin pertukaran nie ada hikmah di sebaliknya
mungkin dengan pertukaran nie ada banyak rombakan
atau pon perubahan yang akan berlaku mungkin
aku sendiri pon tidak dapat nak pastikan secara detail

Sebelum nie bermula sekolah isnin and tulis kat buku
isnin atau pon monday but now change already
ahad atau pon sunday hihihihi macam mana la rasanya
adakah selepas nie sunday pon aku update selalunya
monday now sunday dah jadi permulaan hari

Aku tahu ramai yang bangkang perubahan nie
malah segala kata kata makian dan cacian di lemparkan
habis kalau dah Sultan tetapkan lagik mau bising bising ka
ikut ajek la lagi pon dari zaman islam cuti jumaat sabtu
mana ada sabtu ahad

Dunia menghampiri akhir zaman
tak salah apa kalau kita berubah menuju ke baikkan
mungkin kalau dulu kaum lelaki tak sempat solat jumaat
atas alasan kerja atau pon sekolah
now semua dah boleh solat jumaat tanpa ada alasan kerja
tanpa ada alasan sekolah kan dah di permudahkan
dapat pahala pergi solat jumaat dengar khutubah

Aku pon pada mulanya dok fikir macam mana ekk
terasa janggal la pulak tapi tak mengapa lama lama pasti okey
tak perlu nak bising bising orang lain gembira sangat
lagi pun dulu pernahkan cuti jumaat sabtu
sebelom di rombak ke sabtu ahad

Tapi masa zaman tu aku belom lahir kot
aku lahir jek dah cuti sabtu ahad
itu pon sometime kena extra class ganti cuti raya
nak raya punya pasal redha ajek la kena ganti class
tapi masa zaman sekolah menengah lah
now semua sekolah dah buat sebegini kan

Ala rilex la wahai yang memberontak
kalau nak enjoy bukan saja sabtu ahad
jumaat sabtu pon boleh enjoy tak de hal
tapi malam malam nak merayap kat johor nie pergi mana jek ek..??

Aku pon tak pernah merayap rayap malam malam 
tanpa ada keluarga bersama
giler nak keluar malam malam dengan kawan kawan
harus kena kejar dek parang baru taw
daddy tak suka anak pompuan dia merayap malam malam
aku dah biasa and suker jek no hal
keluar dengan family lagik syok aper...!!!

Pokok pangkalnya rilex sudah la
no need nak bising bising bab bab tukar cuti nie
sekurang kurangnya ada cuti buatnya tak de cuti
hah tu kalau nak mengamuk boleh la kot :p

So enjoy 4 minggu terakhir cuti sabtu ahad
sebelom bermulanya cuti jumaat sabtu ^_^

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!