♥ Data Internet ♥


Perasan tak lepas GST top up naik tu memang semua dah taw
lepas tu free internet hotlink pon agak macam c*l*k*
coz bukak facebook punya lah slow selalu okey laju
nak update status or reply comment pon boleh
ehhh menyakitkan hati

Whatsapp dengan wechat pon kena tunggu agak lama
loading untuk reply or accept message
sakitnya hati ku.....

Bila check kat *100# kekonon nak check lah price
untuk 1GB bla bla bla 
mahal weyy 1GB RM30 tak termasuk kos untuk call and sms
lepas tu tak termasuk GST grrrrrrr
pe hal makin mahal lah pulak nie

Check 3GB RM68 aduhaii apesal mahal sangat
bayangkan ehh RM68 + RM30 = RM98
rasanya dah macam pakai postpaid lah pulak

Lepas tu aku macam tak berapa nak berani untuk
pakai mobile internet lepas dulu try
1GB pon tak cukup tak sampai 2 hari dah habis
loading lambat then data cepat habis stress okey

Sejak terkena dulu okey fine aku tak akan sesekali
purchase mobile internet so tak nak or not
memang tak ada internet lah :p

Harapakan wifi kedai or just kat rumah jek lah
stress jek aku coz tak boleh nak bukak instagram :p
tak pe lah kan nak buat macam mana

Sekarang nie aku dok gatal pergi survey postpaid
memula digi then redone then umobile then celcom

Hasil aku kira-kira

DIGI RM50
Redone RM56
Umobile RM50
Celcom RM38

Semua nie tak termasuk GST so kena tambah another 6%

Aku pon tak pasti nak pilih yang mana
digi kat rumah memang line susah nak dapat
redone pulak aku macam tak berapa nak yakin
umobile pon sama coz ada yang kata line tak okey
celcom pulak macam besttt

Tak taw lah sama ada nak ke postpaid or terus ke prepaid
still no idea :p

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Ciktie said...

Itu la..memula ingatkan topup tak kena gst. tapi sbnrnya semua kena huhu

Amoi Farah said...

Ct Noraishah : Kan semua kena GST

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!