♥ Kursus Kahwin ♥

 

Pada 25.04.2015 sehingga 26.04.2015 aku pergi kursus kahwin
walau pon aku belom kahwin lagik :p
calon tarak so pergi sekadar menyibuk ikut sis dengan tunang dia

Actually aku memang tak nak pergi then mum daddy suruh pergi
kata mereka senang sekali gus dengan sis
sebagai anak yang patuh aku pon ikut ler *ayat poyo*

Memandangkan boleh guna selama-lamanya better pergi
before ura-ura menjadi kenyataan
kan dah kecoh lepas nie kena tidur sana lah bla bla bla
dari zaman 2011 ke 2008 gituk until now mana ada
cuma tahun nie bayaran RM120 buat kat TS Hotel

Hurmmmm sepanjang 2 hari pergi aku, sis dan tunangnya
menjadi group pertama yang sampai wawawawa

Sepanjang kursus fuhhh dugaan betol buat aku

Hari pertama sepanjang satu hari kepala aku sakit
memang seakan tak masuk lah apa yang di ajar
stress taw tak dengan panadol tak di bawak 
macam nak nangis pon iya jugak
paling boring bila cerita bab tanggungjawab suami isteri
urusan ekonomi bla bla bla grrrrr

Maybe sebab aku tak ada pasangan so tak amek pusing

Yang di tanya ialah siapa kat sini *dalam dewan*
tak suka lelaki romantic dia akan rasa geli 
hanya aku dengan satu orang total 2 orang angkat tangan
hah semua suka yang romantic ehhhh
aku kureng lah entah macam geli

Sijil tu simpan dalam almari
aku tak pasti sama ada aku akan guna sijil tu
or sekadar simpan coz tak guna pakai
hurmmm tak taw lah hanya Allah yang taw

Ingatkan kursus kahwin nie more kepada tips perkahwinan
sekali mak aiii sama macam subject form 3,4 & 5
lepas tu rasa macam soalan-soalan kafa dulu
oooo ginik kursus kahwin rupanya ingatkan best
sangat rupanya boring wakakkakakka

Ehhh ada ilmu yang baru belajar taw
sila tanya lelaki bagaimana dengan macam mana
jangan di tanya kenapa tapi percaya lah perempuan
suka sangat lelaki tanya kenapa berbunga terus hati
wakakakka

Ada beberapa doa yang bagus untuk di amalkan
di ajar carilah lelaki yang solatnya 5 waktu tak pernah tinggal
fuhhh patut lah Allah belom temukan aku dengan jodohku
terasa macam diri ini masih belom sempurna untuk memegang
tanggung jawab sebagai seorang isteri

Di ajar agar perbaiki diri solat jangan tinggal
selagi punya masa sebelom berkahwin

Subject ibubapa pon di ajar sekali fuhhhh
tapi as a basic jek lah tak de lah terlalu sangat
okey lah as persedian dah kahwin then ada anak

Sijil ooo sijil adakah kamu berterusan duduk di almari
or akan digunakan tidak lama lagik..???
macam poyo jek tengok sijil kursus kahwin wakakakka

Ramai seangkatan dengan aku pergi kursus kahwin
tapi tak ada pasangan lagikkk.....

Step kursus dah settle untuk aku
tapi tidak pada sis coz dia perlu ke next step untuk
majlis perkahwinan dia nanti....

Yang bestnya jawab soalan sebijik zaman sekolah
haishhh rindunya aku zaman sekolah

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

sitirohaida said...

bagus pergi awal² ni..akak dulu pun ikut adik akak gi kursus kawen walaupun masa tu akak lom nak kawen lagi...saja² kan..tapi seronok..banyak input yang kita dapat

Amoi Farah said...

kak Siti Rohaida Yusof tu lah kalau tak kena paksa memang tak ikut.. Ikut sekadar ambil ilmu je saja

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!