♥ Haipp Jangan Perasan ♥

 

Aku saja lah carik balik ex cikgu masa sekolah rendah
yang mana aku still ingat masih stick lah dalam kepala
mana yang aku dah lupa memang lupa habis lah

Cikgu nie memang aku ingat coz rapatkan and dulu dia ajar aku
tuisyen kira boleh bergaduh and bergurau lah dengan dia hikhikhik
dah biasa rapat memang saturday sunday tuisyen

Last aku jumpa dia 2002 nama dia cikgu azlan
masa tu dia tanya aku Math UPSR dapat berapa
coz dulu dia ajar aku tuisyen math masa darjah 6
masa darjah 5 dia cikgu kelas aku and ajar math jugak
plus sains pon dia ada ajar kot entah lah lupa :p

So kira terputus kat situ jek
until aku jumpa dia balik kat fb baru-baru nie
bayangkan last jumpa 2002 then jumpa balik 2015 thru fb

Now dah kahwin and anak 2
bila aku stalk fb dia terkujat aku coz nama anak girl dia
sama macam nama aku "FARAH"
dalam hati aku terus cikgu abadikan nama saya kat anak cikgu ke
tapi aku tak cakap lah macam tu kat dia

Bila dia accept friend request aku pon purak-purak lah
tanya then dia kata yes siap tanya yang mana ekkk
ingat nak suruh dia fikir kasi clue lah tapi macam malas arrr

Alhamdulilah dia still ingat cuma dulu dia panggil aku
"Farah" but now tetiba "Farhana" lol sah dia lupa nama
panggilan aku sampai hati....!!!!!

Soalan best dia ialah "awak belom kahwin lagi ker..??"
aku jawab "tak ada calon nak kahwin macam mana"
hahhaha siot jek kan 

Tapi aku dengan dia memang slumber jekkk
maybe sekarang tak boleh nak slumber bergurau coz dia dah
kahwin kan tak nak lah wife dia jelez
dulu masa aku bebaru pakai tudung kat sekolah
kerja dia asyik tarik jek sabo jek lah

Dia cakap aku dah tembam 
then aku cakap cikgu bila masanya yang saya nie tak tembam
boleh plak dia cakap ada masa darjah 5 lol
cikgu nie kelakar lah mana ada kurus tu pon tembam jugak
sentiasa tembam forever lah cikgu..

Kekadang rindu zaman sekolah time comot
dia pon sama rindu jugak
aku memang lah dengan semua cikgu aku cakap
rindu zaman belajar tak de lah fikir apa-apa 
just belajar je then dia cakap hidup akan indah
jika kita kenangkan kenangan lalu

Errr kalau cikgu azlan terbaca saya saja jek post
nak jadikan kenangan and nak perasan lebih hahahhaha
tak de niat apa-apa pon :p

Masa aku darjah 4 suka sangat termenung tengok luar
aku rasa lama jugak aku buat kerja tu sampai
terperasan ada yang nampak kegiatan aku tu
sapa lagi kalau bukan cikgu yang aku cerita nie lah
bila dia senyum balik masa tu aku taw yang port
termenung aku telah di ceroboh oleh seorang cikgu

Hahahhaa port best time dalam class
ingat-ingat balik kelakar lah pulak
sekejap jek masa berlalu tapi kenangan ada
yang mungkin telah aku lupakan and ada yang aku ingat
aku nak try add balik ex cikgu sekolah rendah and menengah
hope berjaya lah ^_^

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!