Ujian Hidup


Kekadang aku rasa macam dah tak larat nak hadap semua ujian kehidupan tapi makin hari makin banyak ujian hidup yang aku tetap kena tempuh

Ya Allah mungkin ada sebab kenapa aku nak sangat cari tapi tak berjumpa apa yang ku hendak mencari sebaliknya Kau tunjukkan aku sesuatu yang aku hanya mampu mengeluarkan air mata kegeraman

Kenapa Ya Allah apa harus aku lakukan tika dan saat ini..???
Segalanya dah di depan mata bersama bukti apa yang harus aku lakukan..?? Pergi tempeleng..??? Blend cili padi tenyeh kat mulut dia..??

Ikutkan hati nak aje aku tumbuk cukup cukup tapi apa kudrat yang aku ada..?? Tak sangka aku manusia di depan mata ku adalah yang paling keji yang paling hina
dugaan dari Allah konon itu bukan dugaan itu silap salah sendiri kenapa jadi macam dungu ehhh..???

Sedap sedap rasa hebohkan dengan orang lain kata kami menipu..???
Weyyy manusia bukan kah dari dulu kau sudah tahu kebenaran siapa yang menipu siapa..??? Dasar manusia yang tak di sedar dek untung kau fikir kami ini apa tunggul kayu yang tak punya hati tak punya perasaan..???

Siapa yang mulakan dahulu sendiri yang tak menegur bermasam muka lagi nak salahkan kami..??? Semua nak salahkan kami apa kau baik sangat macam Malaikat ker..????

Memang bagus aku panggil kau Mak Lampir tahu tak...!!!!
Orang tidur kau korek makan kat dapur apa tidak reti rasa malu ker..??
Terpekik sana terpekik sini menyusahkan orang lain

Kenapa lah manusia seperti kau di cipta..???
hidup sekadar tahu hendak menyusahkan orang....
hidup sekadar tahu hendak bikin orang menangis sahaja

Ya Allah apa lah nasib kami menerima manusia seperti mereka ini Ya Allah
buat baik di balas jahat dari dulu sampai lah sekarang itu sahaja nasib yang kami terima adakah selepas nie aku boleh buat jahat pada semua manusia..??

Kekadang aku dah puas fikir mungkin adalah lebih baik aku jadi manusia paling kejam di dunia tapi entah lah sampai sekarang ada masih tak punya jawapan
sakit tak hati bila kita buat baik pada orang tu kemudian orang tu fitnah kita bermacam macam seolah dia tak bersalah padahal dia punya semua ini terjadi..???

Yang itu belom selesai tambah lagi penat sangattt penat
boleh plak hari jumaat begini aku tahu segala galanya
tak puas lagi ke nak menyakiti kami..???
Kalau tak kerana kami kutip kau mungkin sekarang hidup kau tunggang langgang best ekk berkata macam macam buruk buruk kan lagi..???

Sedar tak kau tu sangattt hina...????
Sedar tak kau tu punca semuanya berlaku seperti ini...???
Kalau tak kerana perangai kau tu semua tak akan jadi begini..!!!!

Ya Allah sejujurnya rasa macam nak pergi jauh sahaja
Jauh dari sini pergi tanpa dapat di jejak oleh sesiapa sahaja
sampai mati aku benci dia..!!!!
Walau dia nak mati untuk meminta maaf pon aku tetap benci dia

Semangat kumpul lah supaya aku dapat kuat untuk terus hidup di dunia yang penuh kepura puraan serta dunia yang penuh dengan fitnah
mana lagi harus aku pergi..???
Tak sangka aku ini adalah pengakhiran segalanya

Dah tak berdaya lagi aku Ya Allah
Cuma aku harapkan ketika ini ialah Allah beri balasan atas perbuataan mulut dia yang super duper puaka itu...
Itu sahaja harapan aku semoga di hari jumaat yang muli ini Allah berikan balasan atas perbuataan dia atas segala kata fitnah dia

Terima kasih Ya Allah kau kenalkan aku dengan manusia paling kurang ajar paling biadap ini....
Cuma ku berharap aku dapat tenyeh mulut dia dengan cili padi supaya dapat dia merasa betapa sakitnya hati aku atas perbuataan dia....

Bukti semua di tangan aku tunggu ye nasib kau....!!!!
kau adalah manusia paling hina paling jijik yang aku kenal


- Posted using BlogPress from my iPad

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!