♥ Vanity Table Shelf ♥

 

Taraaa agak-agak masa post teaser tu dapat agak tak apa
yang sebenarnya ingin ku sampaikan di sini..??
cewahh ayat poyo habis huhuhu

Syukur Alhamdulilah impian ku nak ada makeup station dah pon
tercapai hasil bantuan daddy akhirnya taraaaaa berjaya
beli dah hampir seminggu tapi lagi sehari nak seminggu dah
selamat pasang and susun ^_^

Perfect and simple di mata ku
lagi pun semua tu adalah my everyday stuff
love it so muchhhhh


Before raya dah siap terpasang kira impian aku nak wujudkan
makeup station before raya sudah pon menjadi kenyataan weee
now impian ku nak ada makeup station dah pon tercapai
dengan keadaan ruang yang sangat limited
silap langkah nampak sempit

Untuk bilik ruang yang sangat terhaddd tetiba datang keinginan
mempunyai makeup station or vanity table or dressing table
boleh lah buat cara seperti begini
disebabkan aku tidak letak kerusi anda semua boleh guna kerusi
yang comel and jangan terlalu besar nanti nampak semak

Makeup station aku tak ada mirror yang besar
yang ada cuma mirror yang seakan akan bentuk crown from etude house
and magnifying mirror from cosway tu dah perfect  untuk digunakan
one day aku nak buat hollywood mirror yang ada light
sangat lawa and ramai yang buat macam gitu tak pe one day akan ku buat

Aku masih gunakan slot kecik yang buy kat daiso
disebabkan dulu aku letak pasir kuning habis dah melekat
susah nak hilangkan paling stress kesan kuning tu terkena lipstick :(
slot tu banyak benda boleh guna pakai selain boleh letak
lipstick, lip tint, lip care and lip balm
aku letak eyeprimer, concealer, mascara, eyeliner and liner shadow brush

Yang muat letak kat situ cuma makeup, remover makeup, skin care,
lotion and spray rambut saja untuk mask memang tak muat

Sikat pon elok saja duduk di row depan ^_^
yang lelain masuk saja bilik aku mesti sikat rambut
pelik betol bila tegur katanya sikat aku best cehhhhh
sikat tu also from etude house

Aku suka style seperti gini senang nak capai and pakai
tak de lah nak kena mencari cari and cari
kalau time tak cukup a bit kelam kabut and berselerak
bila susun atur seperti gini mudah untuk capai paling
penting peluang untuk berselerak adalah zero

Dah pakai put back ke tempat asal so memang zero lar
peluang untuk berselerak daripada letak kat bag
then pungah semua malas nak susun balik

Bila dapat idea gini terus buat kalau lah dari dulu kan best
lepas nie aku akan more rajin makeup capai depan mata
tak perlu nak turunkan dari box then nak susun balik
ahhh sangat leceh...

Cuma ginik risikonya ialah tetamu datang kena tutup pintu
kalau tidak habissss kena pulak anak terlalu lalu hyper
suka suka hati nak masuk bilik orang tanpa rasa malu
aku ada pengalaman ginik habis bilik aku kena conteng
susah nak cakap.....

Sis cakap tetamu datang simpan semua makeup aku
walaweyyy then nak buat apa aku ada makeup station sendiri
if aku cannot use orang lain pon buat macam ginik tapi
tak ada sesiapa pon mengacau...!!!

So far Ayyash tak pernah usik barang-barang aku
yang favorite Ayyash sikat rambut tengok cermin
sambil sikat sambil nyanyi hahahhaha so cute lar

Lepas nie jenuh lah nak bersihkan coz habuk kecik kecik
pasti akan hinggap hehehehe kalau nak bersihkan kena
turunkan all stuff fuhhh jenuhhhh tapi still kena enjoy

Ingat nak cari yang mat untuk elakkan licin
tapi tak jumpa-jumpa kalau letak tu senang cikit
nanti lah pasti akan jumpa and kena amek ukuran
ehhh nanti nak beli alas meja lar baik beli alas meja
nampak girly cikit motippppppppppppp
ginik pon dah nampak perfect and simple ^_^

Yang organizer tray tu aku beli kat kedai RM5 bukan daiso
tapi kedai tu color yellow green kalau lalu kan promoter
asyik cakap satu barang RM5 tengok tak beli tak apa
hah that kebetulan jumpa kat Tesco Tebrau
okey lah susun bahagian atas so bawah pon still boleh put
any item so tersusun sikit

Aku susun bb cream brush, eyeshadow brush, blusher brush, eye curler,
mascara guide and class eyebrow kat dalam balang kaca
actually tu daripada lilin bila habis ku put brush 
paling penting bersih daripada terkena habuk
cuma eyeliner shadow brush jek aku tak letak coz senang nak capai
lagi plak ianya dah bertutup so tak risau terkena habuk

Aku tak ada idea nak deco sangat ingat muat lah letak flower
sekali tak muat plak entah kenapa gedik nak letak bunga pon
tak tahu lah padahal tak berapa obses sangat dengan bunga

Settle sudah before raya nak ada makeup station sendiri
itu pon ada jugak yang panjang tangan dok rembat eyeliner aku
mujur dapat balik eiii macam nak letak cermin and lock
tengok boleh tapi tak boleh capai

By the way aku salah pasang taw sepatutnya cukup sekadar
paras pinggang tapi aku punya bukan paras pinggang tapi atas
daripada pinggang kira-kira macam dekat perut selari dengan
yang tempat kena sakit gastrik...
tapi tak apa lah tak ada lah terlibas ke aku kan ganassss

Perfect...ringkas tapi nampak padat ^_^

So far sangat happy ^_^
bila dah perfect ginik tak payah lah cube makeup
kalau ada rezeki lebih Alhamdulilah boleh beli
tapi untuk seketika macam ginik pon dah cantik
much much better..

Lampu tu saja buat deco untuk mencantikkan makeup station aku
harga RM15 (harga sebenar RM14.90) disebabkan using battery
so dapat lah menceriakan habis kata dah nak raya kan
kena lah lawa-lawa yeaaayyyyyyy

Yang kelakarnya double mirror cermin tu lah
masa start nak pasang asyik tak boleh coz skru ada problem
then memula tak payah lah pasang tapi fikir-fikir balik
nak buat apa simpan dalam box baik pakai
so adjust by adjust akhirnya dapat jugak pasang yippy
tu yang terjadi cermin ketot kekekekeke pendek jek
padahal gambar dalam box sikit punya tinggi

Kazen aku kata macam princess...
ketahui lah kazen if princess punya lagikkk lawa
berkali ganda perfect berbanding aku punya tapi okey gak
if aku mentel nak panggil princess makeup station :p
wahh tergedik sudahhhh..

Sengaja beli black bukan white macam dulu aku beriya-iya nak
coz malas nak bersihkan if terkena kotoran sangattt malas
kalau black pon nampak nice if pink lagikkkk nice
a bit pelik yang lain pink tu seketol jek black

Total price untuk makeup station ku nie adalah......
RM50 sahaja yang lipstick tu dari dulu dah beli so guna balik
cuma beli wall shelf , organizer tray and led battery light
and kebetulan aku tak beli any cermin just using free gift
from etude house... plus aku beli double mirror kat cosway
untuk mirror tu aku dah lupa harganya berapa coz beli masa
time promotion 

Dengan hanya RM50 aku dah berjaya memiliki makeup station
Syukur Alhamdulilah tercapai sudah impian ku...
wuhoooo raya tahun nie dah ada makeup station...
baru ler terasa macam girly sikit ^_^
yeeeayyyyyyyyy yipppyyyyyyyy....

Aku akan listkan harga barang segala bagai so senang nak buat
rujukan di masa hadapan cewahhh ayat flower flower habis
hahahahaha bukan untuk aku but untuk semua yang cari idea

Wall Shelf - RM30 kat Giant 
Lipstick Organizer - RM5 kat Daiso (Dah lama beli)
Organizer Tray - RM5 kat Tesco Tebrau (Kedai RM5)
Led Battery Light - RM15 kat Giant (Nie sekadar deco)

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Ann Ishak said...

yup sangat kemas dan simple :)

Amoi Farah said...

Terima kasih ^_^

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!