♥ Berdating-Datingan ♥


Semalam adalah hari berdating dengan yang tersayang hahahhaha
tersayang ialah keluarga aku...
dengan sapa lagik aku nak pergi dating :p

Memandangkan Ayyash bebel cakap lama tak keluar dengan atuk nenek sis
and diri ku so minggu nie turn Ayyash with kitaorang so apa lagik
pepagi sunday dah bangun walhal dari hari friday ke thursday aku dah
bagi taw Ayyash nanti sunday kita pergi jalan-jalan ^_^

Tujuan utama berjalan ialah nak pergi sekali lagi sephora
nak beli body wash hahahha harga body wash RM25
memula ingat nak buy yang bubble gel ke haper ntah tapi aku tak bekenan
dengan patern dia macam makan banyak space jerr

Bila dah bawak ke casher sekali RM40 padahal kat tag RM28 rupanya
caramel sahaja yang RM28 vanilla normal price hohohoho
tak jadi aku buy yang nie senang sikit apa-apa hal nak sumbat menyumbat

Ayyash beli yang oil untuk bathtub 2 ketol pilih blue dengan orange
kehulu ke hilir dengan benda alah tu memandangkan SA masukkan
tempat macam aritu aku beli lipstick then Ayyash panggil tu pie LOL

Masa kat komtar ada pertandingan buat bendera Malaysia dengan gunakan
tapak tangan nie untuk budak-budak baya-baya Ayyash then aku ajak
Ayyash pergi tengok dekat-dekat then sebelah aku diri macam kawan
sekolah maybe betol kot sebab dia pon tengok aku macam kenal
padahal aku tak tegur pon pasal takut salah orang

Dalam hati dia mesti kata aku dah kahwin LOL
what ever lah...
memula ingat nak buy Naked Basic Palette sekali tengok harga RM103
bila aku buat research ada yang kata RM93 errr apa pasal mahal sangat
then aku kira-kira baik aku tambah sikit cukupkan RM188 dapat buy
naked 2 or naked 3 hahhahaha tak sabar seyyy

Padahal aku nie bukannya selalu sangat pakai eyeshadow segala bagai
yang etude house punya pon tak terluak-luak lagik tak apa habiskan
dulu eyeshadow etude house then akan buy naked palette

Dari komtar gerak ke city square pelik jugak kenapa orang ramai ehh
bukan sunday sekolah ker lupa daa kan cuti sekolah dah start so
memang lah orang ramai huhuhuhu

Niat ke city square nak usha eyeshadow RM1 sekali tidak ada
yang ada cuma kat KSL sahaja so malas lah nak ke sana
KSL nak pergi kena pagi-pagi kalau lepas Zohor susah nak carik parking
banyak yang tak best punya item 

Aku nampak drawing show creamy liner ada niat nak beli tapi malas
bila tanya harga RM19.90 so aku capai sekali sementara ada promo
kang tak ada promo RM60 ++ or RM59 ++ gituk
ingat-ingat lupa daaa

Dalam tu include with brushhh yeeeaaayyy tak payah beli brush
lelagi brush gel liner sangat sukar okey nak jumpa kebanyakkan
tak menepati piawai kelembutan brush huhuhu

Walau pon kata creamy still tak boleh terdedah kat angin nanti keras
grr tu yang ngeri tu how nak jaga gel eyeliner ekkk
masa pergi class makeup aritu katanya kat inglot ada satu jenis
air yang boleh drop ke gel eyeliner yang dah kering tapi tak sure
apa namanya tak apa nanti aku try pm akak tu hope tak kering la......

Masa on the way nak pergi kota raya Ayyash pesan nak ayam goreng
then cakap okey nanti kita pergi makan 
sampai kota raya Ayyash play kat angry bird manakala sis plak pergi
cari tudung grrr jumpa Mr D.I.Y sekodeng jap apa yang best sekali
ayooo rasa macam lemas plak coz orang ramai huhuhuhu

Panggil Ayyash ajak makan KFC...
seperti biasa dari kecik until now kalau pergi KFC mesti makan nasi ayam
dengan 2 ketol ayam peha original hahahha include dengan sup fishball

 

Ini aku punya tapi aku tak suka coslow so aku kasi kat mum hahahha
sekadar untuk menambahkan lemak-lemak yang super ader boleh gituk
tak apa sekali sekala kalau selalu takut nak timbang berat :p

Kerja Ayyash asyik basuh tangan ajer sekejap sekejap nak basuh tangan
dari meja yang kitaorang duduk ke tempat basuh tangan dekat
so aku bagi Ayyash pergi sendiri dalam masa yang sama aku perhatikan
kalau jauh tidak akan ku lepaskan 

Then aku dah habis makan nak basuh tangan Ayyash ingat aku nak teman
siap bebel cakap dengan aku tak apa ashyu Ayyash boleh pergi sorang
deyy ashyu nak wash hand lah sabo jek lar

Ayyash request nak balik magrib tak nak balik awal huhuhu
mana lagik nak pergi 3 tempat pergi tak cukup lagik ker..??
kalau sampai ke magrib habis lah solat pon boleh tertinggal
walau pon ada surau tapi entah macam tak selesa plak
if jalan jauh okey saja kalau dekat mall nie entah lar

Tapi pusing-pusing pon balik-balik sama ajer tak ada yang beza
dah tu jek tempat boleh merayap mana nak pergi lagik
lepas nie kena kumpul another RM25 untuk purchase next month 
body washh hahahhaa

Dalam banyak-banyak creamy body wash sephora aku lebih suka
vanilla sebab bau dia sangat soft walau pon strong
tak suka bau yang lain-lain sangat sangat strong and pening
nanti aku nak buy lotion, hand cream and scrub plak ^_^

Walau pon aku nie bukannya spesis penggemar lotion
mum ajar lepas mandi pakai terus dalam toilet dulu aku buat taw
then aku tak suka rasa melekit-lekit bila pakai baju sangat tak syok

Aku dah pakai NYX Lipstick ^_^
suka pulak dengan color red NYX sangat besttt pakai sikit dah cukup
tapi semalam gedik apply berlayer layer tapi tak ada lah merah sangat
walau matte tapi aku tetap pakai dengan lipgloss untuk effect shinning
dari dulu until now aku suka buat macam tu hehehehehe

 

Hasil aku crop gambar yang semalam aku snap hahahhaha
bila dah crop nampak macam nipis plak bila gambar full nampak macam pekat
ahhh tak kisah lah first time i letak gambar bibir i auwwww

Bibir aku jenis nipis kata kazen aku if pakai red lawa 
ye ke entah lah aku rasa macam okey jek tak over bibir jalan ke depan
nie hasil campuran dengan lipgloss so nampak macam tak pekat
tak suka biarkan kering walau pon nampak macam okey jerr

If red dah masuk lepas nie jalan nak pakai hot pink plak ahakz
aritu raya jek kan pakai tak apa lepas nie merayap aku pakai and try
amek gambar macam gini balik ^_^

Nie kali kedua aku pakai hahahhaha
masa first pakai pergi tempat ustaz so cannot lah try berlayer layer
tu aku just letak satu layer then adjust ratakan disebabkan nie dating
so boleh lah berlayer layer then ratakan last-last letak lipgloss

Aku keluar tak pernah bawak another lipstick untuk touch up
cuma kalau holiday saja aku akan buat macam tu sebabnya ala
leceh lah nak touch up coz aku pon bukannya bawak bag
so next time nak try belajar bawak lipstick and touch up

Bibir aku lipstick jenis cepat hilang tapi still ada bekas bekas
unless sis bibir dia jenis lipstick susah hilang still ada maybe
coz dia tak pakai dengan lipgloss kot :p
mum pon sama macam aku cepat hilang lipstick acaner tu

Semalam punya lah malas nak bersihkan makeup rasa macam nak
jerr tidur dengan makeup hahahaha dulu sekali aku pernah buat
tidur with makeup now dah tahu keburukan tak buat lagi daa.....

Enjoy dating-datingan with my sayang ^_^
next time nak dating-datingan lagik lah aummmmmmm

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!