♥ Isk Tak Besh La ♥

 

Aku tak tahu lah sepatutnya nak stress ke nak nangis ke or nak ketawa
maybe pengajaran kot buat aku so untuk masa yang akan datang
aku boleh berhati-hati....maybe....

Now aku dah paham mengenai kulit muka aku sendiri
before nie aku asyik bebel kata muka aku oily saja
so selalu baca style makeup untuk oily skin
masa beli face conditioning siap cakap yang skin aku jenis oily

Kisahnya baru-baru nie lah aku tengok muka berminyak then
decide nak cuci muka and tengok pore pon semacam then use ice
aku pakai sampai bila put ice kulit muka tak rasa sob sob sob
sekali aku perasan ehh kat area kening kulit dry sangat
nampak taw kulit aku dry

Bila pakai toner wonder pore pedih duhhh dah kenapa
then malam tu aku cuci muka macam biasa then rasa kulit tegang
keesokkannya kat dagu dah terasa kasar-kasar kering grrrr

Now aku dah tahu muka aku nak pakai toner normal
tak boleh nak pakai toner jenis campur dengan first essence
kan collagen moistfull toner jenis macam air tapi pekat
then pearl aura plak toner campur first essence
kulit aku demand tak nak semua tu

Kulit aku nak normal routine skin care
wash muka...toner...first essence and emulsion
pakai macam normal routine now dah back normal
mengegada betol lah kulit muka aku nie.....

Baru aku ada bercita-cita nak try set besar pearl aura
after few weeks pakai trial set grrr
nanti lah aku akan buat review trial kit pearl aura
hari nie nak bebel pasal skin jer...

Hmmm now aku dah paham..
aku cerita dengan mum then mum cakap toner kan macam
segarkan and lembabkan kulit muka
hmmm toner asing and first essence also asinggg
demand dah ekk kulit muka....!!!!

Terasa rasa macam nak jek beli trial set laneige
aritu try test kat tangan masa kat sephora wala punya lah 
lembut terasa auwwwww....tapi bajet tak lepas....
so can stick white moistfull jek lar huhu
white moistfull pon lembut tapi tak selembut macam laneige

Aku suka skin care jenis yang bila pakai terasa absorb kat
kulit muka tak suka skin care lepas pakai then sticky sticky
nanti rambut habis melekat kat muka then bantal also euww
aku ada pengalaman gituk so sebab tu aku cakap......

Memandangkan kulit muka demand stick jek lah 
etude house white moistfull tunggu lah christmas nanti
ada promotion......

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Ann Ishak said...

susah kadang2 kan nak kenal dengan kulit muka sendiri :)

Amoi Farah said...

Tular sometime okay sometime tak berapa nak okay

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!