♥ Tonsillitis ♥

 

Few weeks yang lepas aku ada post kat blog yang tonsil aku kembali sakit
walhal aritu puasa 2 kali kena tak tahu kenapa boleh kena lagi
sedangkan antibiotic yang super duper pahit tu aku telan sampai habis

Bila dah terasa memang aku cepat-cepat makan ubat 
kebetulan sis pon kena sama so aku rembat jek lah ubat dia dont worry
dia dah baik so ada balance ubat then aku sambung sampai habis :p

Tapi still tak baik-baik lagik so beli sekali lagi ubat yang sama kecuali
antibiotic tu tak boleh nak kena check doctor then baru boleh hurmm
malas lah nak amek number then tunggu giliran malassss

Bila rasa okey then suddenly batuk menjelma pulak
jenis batuk yang kering no kahak tapi seksa coz bila tengah tidur
asyik batuk batuk and batuk naik stress sey

Then aku suruh tengok aduhaiii dah keluar putih-putih plak
still relax makan antibiotic yang sedia ada bila rasa macam dah okey
aku stop tak makan lagik sampai lah hari saturday ke friday lepas
kalau tak silap tekak kanan aku feel perit bila minum air duhhh why

Aku suruh tengok walaweyyyy makin teruk plak
sebelom tu aku nak beri amaran jangan tengok kalau rasa geli




♥♥♥♥♥
♥♥♥





 

Jadi seperti gambar di atas walaweyyyy scary okey...!!!
aku masa snap gambar pon rasa macam scary plus ngeri plus geli
sampai macam gini jadinya kat dalam mulut grrr
nie between antara anak tekak...

Percayalah tak terasa sakit macam dulu feel nothing tapi kenapa
sampai jadi macam ginik pulak pelik pelik
by the way aku blur kan part lain huhuhuhu

Telan airliur tak sakit makan keras tak sakit menguap tak sakit
semua serba tak sakit but why boleh jadi macam ginik
ikutkan kena pergi jumpa doctor tapi entah macam malas plak nak pergi
kalau aku biarkan lelama back to normal tak ekkkk hurmmmm

Patut lah every day kepala aku asyik sakit jerrr
sometime aku rasa macam aku berdiri tapi sekeliling aku bergoyang
aku ignore and makan panadol sahaja coz esoknya back to normal
until rasa tu kembali lagik and eat panadol 

Kekadang aku tak eat panadol just tidur sahaja....
why why why jadi seperti ginikkk sedangkan tak rasa sakit langsung
maybe kalau belah kanan tak terasa sakit sure aku tak tahu jadi beginik
ingatkan selama nie makan ubat dah okey rupanya makin terukkk

Nak pergi doctor ker tak payah haishhh
kan best kalau suami or boyfriend or friend kerja doctor so senanggggg.....

Kalau rasa teruk sangat just serah diri jumpa doctor jek lah
selagi tak teruk tak payah lah asalkan ianya tak sesakit macam selalu
or maybe just normal coz sekarang demam suka balik balik

Bila lah nak back to normal....!!!
dalam ignore pon terasa risau jugak coz tekak nak pakai lama :p
tak apa lah maybe esok lusa just back to normal...huhuhuhu

Happy holiday untuk yang holiday hari Malaysia...weeee cuti can sleep
lama-lama huhuhu

p/s: Gambar atas sumber google...!!!
p/s 2: Maaf lah gambar ke-2 tu menggelikan......
p/s 3: Selamat Bercuti....

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!