♥ Baby Bulus Ku ♥

 

Tengok lah tu muka kerek giler rasa macam nak geget ajek nie gambar lama
14 september masa ambik gambar nie anak bulus baru lepas diambil kami
hantar pergi mandi,potong kuku,bersihkan telinga dan groming bulus wangi
sedap ajek peluk peluk chium chium tapi wangi sekejap ajek lepas 4 ke 5 hari
dah busyuk balik tag kat leher tu dah bukak kalau tak bukak nanti bulus ochee
tak lawo nanti lama kelamaan akan jadi bulus leper tak lawo lah plak nanti
baru berusia 5 month belum hantar inject vaksin lagi seyes takut sangat nak
bawak nanti tak sampai hati tengok kena inject nanti terasa ala ciannya ochee
abg jan kata ochee bakal menjadi seperti wazi sebab ciri-ciri wazi ada pada
ochee shuker shuker tapi aku paling suka bulus kat perut ochee best kerinting
nanti lah satu hari nanti aku amek gambar sekarang nie ochee tak boleh nak
keluar gedik-gedik tengah busyuk nanti lah lagi plak sekarang nie ochee pandai
merajuk dengan aku ye lah dah lama aku tak belai-belai dia sejak dua menjak
bila balik ajek terus pergi tempat lain nanti lah ye ochee tapi bila keluarkan
memang aku belai-belai dia ye lah kan still baby lagik suker buat muka chomel
kekadang siap cakap dengan ochee nak kena geget tak...
aritu aku tengah selsema tapi sis keluarkan ochee aku siap chium chium ochee
mum punya lah bising ye lah dah selsema lepas tu chium ochee mana lah boleh
dengan selsema lepas chium chium bulus ochee harus kena bising hahahah padan
muka aku diberi makanan iams 3 KG setiap bulan minggu lepas makanan ochee
tinggal cikit kebetulan aku and family members lain ke KL so tak sempat nak
beli ingat nak beli yang 10KG cukup lah untuk 3 bulan ajek tapi mum kata jangan
takut nanti lemau and tak sedap betul jugak tak apa lah tiap-tiap bulan kita beli
aritu ochee buat perangai malas amek makanan masukkan dalam bakul pelik jugak
apa kena dengan ochee nie plak apa pasal buat macam gituk sekali lama jugak
rupanya nak makan sambil baring aduhaiii pemalas punya kucing sejak bila
entah buat perangai macam gituk pon tak taw lah ingat balik nie nak membelai
cian kekurangan kasih sayang dari aku hahaha tak pe balik nie aku cover balik
kasih sayang yang tak dapat actually sayang cuma tak sempat nak membelai je
ohh ye ochee takut dengan vacum dengar ajek bunyi vacum dah tak tentu arah
ketakutan alololo cian ochee boleh bulik nie kasi dengar bunyi vacum hahhaha
aritu hujan terkena sedikit kat badan dia aku balik ochee bising-bising bagi taw
badan kena hujan padahal kena cikit ajek bising melebih macam kena satu badan
aritu main-main dengan ika sekali ekor termasuk dalam air bekas minuman ika
gelakkan ochee cehh siap merajuk lagik mengalahkan manusia lah ochee nie
tapi mum kata tiap kali tengok ochee mesti teringat kat bobby (arwah meow)
bobby tu jenis cemburu tak suka kucing lain ada dalam rumah bela binatang lain
boleh tapi jangan spesis kucing nie ochee tak tahu lah macam mana plak tahap
jelez tapi ochee suka jilat-jilat jari jemari pantang lepas tu kalau tak beri buat
muka sedih kekadang suka buat muka rasa macam nak kena geget kalau bersihkan
kandang suker ochee dengki nanti dia ajak kita bermain tak kasi bersihkan kandang
dah lama tak basuh kandang ochee tak berani nak lepaskan takut hilang ajek
lagi belakang rumah kekadang anjing besar jalan-jalan dilepaskan tuan takut
suka tengok ekor ochee kembang sebenarnya banyak nama si bulus nie bebaru tak
tahu nak letak nama apa last-last amek ochee lepas tu siap berkira-kira nak tukar
letak nama wazo lah lagipon ochee dah kenal nama dia so nak buat apa change
aku pon tak pasti sama ada jantan ke betina tak pernah check dan tak pernah
tahu macam mana nak check tak pe lah ochee tak kesah lah ekk nanti kalau
dah gatai nak kahwin baru dicarikan pasangan ehhh....!!
bila dah besar cikit baru perasan bulus ochee ada color orange-orange dulu masa
baby bulus color grey ajek abg jan kata dulu masa batch anak wazi ke 2 banyak
yang cantik-cantik alahaiii rugi nya tak amek tapi dulu entah lah tak apa lah
atleast dah ada ochee pon okey jugak grey pon grey lah tak sabar nak gemukkan
dan gebuskan ochee sama macam wazi nanti bila aku ada masa aku amek gambar
wazi tengok lah pasti korang semua geram tengok berat sangat nak dukung
apa cerita anak-anak wazi ekk dah besar mana lah satu hari nanti nak kasi
jumpa wazi dengan ochee entah macam mana reaksi mereka ek...!!
ochee nie pon macam wazi redha ajek kalau kena peluk ke kena gomal ker kena
dukung oleh bebudak pon dia diam Alhamdulilah ochee tak pernah ganas dengan
kami sekeluarga cuma manja ajek lebih gedik pon lebih merajuk pon kuat kucing
kucing...!!

2 Serius Talk:

Zie Madini said...

eeeeeeeeeeeeeeee comel gila! hehehe
geram zie tgk taw :)


P/s:
if nk download games Chuzzle
ni zie ada up entry utk mendownload
games tu...check it out --> http://princessredbloodsnow.blogspot.com/2011/10/nak-download-games-chuzzle-deluxe-ea.html

Amoi Farah said...

tapi dia kerek tak suka orang ambik gambar suka nak lari bila nampak camera..

okey thanks sebab beri link download suka sangat game tu ^_^

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!