♥ Yang Pertama ♥




Ini adalah gambar dari unkel google yang aku amek yang mana berkenan
actually nie adalah first handphone kesayangan aku.
Aku start pakai handphone tahun 2004 masa tu aku baru form 2 start pakai
sejak bulan 2 awal bulan 2 aku gunakan prepaid Digi belakang number 90
dulu kan panggil housing (tak reti nak eja macam mana) so macam-macam ada
tapi masa tu aku ingat member aku pernah berkata kalau tukar macam mana
sekali pon jangan sesekali tukar keypad nanti rosak aku pon ohh ye ke okey
masa tu guna color yang gambar atas housing original okey tak de camera
sodey hahaha sis SE siap ada camera lagik jangan main-main aku tak de
sob sob masa tu mum kata tak payah beli ada camera nanti aku dah besar cikit
ada macam-macam model camera tapi masa tu camera mana de terang lagi
semuanya kabur-kabur tak lawo sekarang nie ajek walau pon bese tapi lawo
dulu yang mahal pon kabur auwww mencik mencik...!!!
bayangkan masa tu aku memang pergi KL lah last-last jumpa housing color
pink kat petaling street wawawa dapat plak tu chantek jek color pink
masa bebaru beli aku bawak pergi sekolah bukan untuk melawa ehhh tak denya
bawak sebab senang apa-apa hal nak call bayangkan handphone nie kecik comey
aku boleh masukkan dalam purse dengan tak perlu nak risau apa-apa siap silent
takut handphone bunyi lah kononnya kawan-kawan kelas pon tak tahu yang aku
bawak aku diam-diam ajek yang taw cuma bestfriend aku si Fad tu jek
bukan apa tujuannya ialah kalau balik cepat boleh call masa tu balik sekolah pak tam
datang amek tu jek tujuannya tapi sepanjang bawak tu punya lah berhati-hati
takut hilang siap tak yakin tu mana taw keluar bunyi aku siap off kan handphone
beberapa kali jugak aku bawak pernah sekali tu pak tam belum sampai then aku
pon keluarkan handphone sekali ada budak nampak lepas tu muka dia kerut-kerut
aku dah gabra takut start tu aku dah tak bawak handphone aku cakap dengan mum
aku takut kena rampas coz ada orang dah nampak aku bawak handphone takut punya
pasal aku keluar pergi mana-mana pon aku angkut handphone aku walaupon
memang tak ada sapa-sapa nak call sanggup tu bawak bagi aku kan aku dah ada
so kenapa aku tak nak bawak aku dah jadikan macam tabiat lah mana pergi bawak
yang taw number aku cuma fad ajek yang lain-lain tak tahu sangat rajin tu main sms
dulu-dulu lah sekarang nie dah agak kureng sedikit masing-masing busy
siap ringtone sms pon aku buat lagu yang panjang-panjang rajin oo beli ringtone beli
msg bergambar lepas tu yang msg bergambar tu rajin bertukar-tukar dengan fad
wawawa tapi handphone nie dah tak ada selepas aku tukar aku kasi kak mai then
kak mai dah tukar kasi adik dia lepas tu dengar cerita kata dah dijual okey then few
years lepas aku beli yang second hand punya walaupon kod tak sama series tak apa lah
so far memang enjoy use handphone nie paling suka beli wallpaper gambar kaer wawawa
kaer pon tak letak gambar aku :p bila raya beli ringtone raya haishhh rindu plak suasana
masa tu peliknya masa beli tu tak terasa pulak sayang duit prepaid sekarang nie jek
ada cikit sayang untuk beli-beli semua tu maybe coz sekarang nie download sendiri
aku memang selalu bertukar-tukar handphone pernah lah masa form 4 aku bawak masa
tu bukan nokia nie dah nokia lain tak ingat kod series lah bawak pon sebab takut kena
nyanyi kat kelas BM so nak ke tak kena carik lagu masa tu belum pandai semua tu lagi
theme tak tahu nak carik nak download macam mana dalam kelas tak ada cikgu aku
call mum sampaikan mum dah boring kerja aku asyik call ajek wawawa shuker
masa form 5 raya aku tukar pakai handphone Lg Kg800 yang chocolate tu color pink
masa exam SPM malas nak kasi kat tukang jaga aku masukkan dalam beg handphone
masa tu gedik gunakan itu untuk letak duit segala jenis kad so pergi sekolah bawak
yang itu ajek so sepanjang SPM letak kat dalam tu siap buat silent lagik taw
abis ajek exam terus call mum naik bus call mum kekadang dalam bas pon mengayut
call mum tu jek kerja aku pernah lah masa tu exam SPM tapi dah habis lah aku pon
macam bese lah keluarkan untuk call mum boleh plak tak perasan salah sorang yang
jaga tu perasan siap kerut kerut lagik kening hahaha itu yang bestnya bila guna 
handphone nipis senang seludup :p *jangan ikut cara begini kalau nak buat benda tak
baik okey* now iphone tak ley nak buat macam gituk sebab tak ada tempat untuk letak
jadi aku buat letak iphone dalam just click tak masukkan kat tempat letak duit kertas
macam mana nak letak coz tempat letak duit tu cinonet ajek tak lepas nak masukkan
iphone okey lah itu lah yang bestnya kalau guna purse panjang ley sumbat handphone
tapi yang tak bestnya
Digi time dulu lah bila raya segala jenis raya dan tahun baru cukup stress sebabnya ialah
nak masukkan top up tak lepas lepas asyik error ajek mencik mencik rasa macam arghh
kenapa lah buat perangai macam ginik tapi itu ler dah dekat-dekat raya baru nak top up
bese lah favorite sekarang ajek tak boleh nak biarkan handphone tak de credit nanti nak
call mum susah sejak dah kerja lah kalau tak kerja aku jarang top up kekadang tak top
up sebulan lebih dulu rm30 cukup *nie masa belom kerja* kekadang melebih sampai
2 bulan tapi sekarang nie dah kerja malas dah nak top up rm30 kekadang bila dah habis
aku malas betol nak pergi beli top up so aku gunakan jalan paling pantas iaitu top up
rm100 untuk 3 bulan ye lah kalau sebulan guna rm30 cuba kira-kira betol tak...!!
boleh ke rm100 untuk 3 bulan?? Insya Allah boleh lagi plak aku cuma call mum tu pon
sekarang nie jarang benar nak call sms abang-abang bini abang-abang kakak anak buah
member just fad ajek bebudak opis sekali sekala tapi dah jarang sangat tu jek lah mana
de lagik kekadang nak main sms pon malas lagik suka kalau call terus senang dapat
dengar suara tapikan sejak dah ada handphone aku anggap handphone aku nie sebagai
kekasih aku ye lah mana aku ada situ aku ada bila tak bawak or tertinggal akan rasa
macam sesuatu tak kena *tahap obses ker nie* nak tido pon handphone mesti kat
sebelah kalau tak mesti tak boleh nak tidur *hahaha terlebih over*
hey someone berikan aku tips untuk blog aku so happy thanks sangat buat tyo...

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!