♥ Ohhhh Laptop ♥


Assalamualaikum, pagi pagi bukak lappy buat kerja sekali imbas pada
battery aikkk lain macam jek ahhh tak amek pusing sambung buat
kerja then sekali ehh kenapa bila charger keluar icon seperti ini
seolah olah lappy tak pakai battery bila cabut ada symbol battery
apa hal plak battery lappy nie..???

Kot ye pon nak problem tunggu la dahulu memang la aku ada ura
ura nak menukar lappy tapi bukan sekarang maybe dalam tahun
depan or akhir tahun nie kenapa lappy kenapa???
nak merajuk ker????

 

hah bila ada battery keluar macam gini plak...
pelik la kenapa yer...!!!!

perasan jugak sejak few days lepas battery cepat sangat drop
selalunya lama kalau full almost 2 hours gak la itu pon kalau
tak bukak music or movie tapi nie tak bukak tu semua
just bukak blog facebook forum tu jek tapi cepat sangat

adakah ini tanda tanda battery lappy nak rosak...???
kalau rosak ada ke jual battery...??? aku beli lappy nie tahun
2010 now baru 2013 dah masuk 3 tahun

lappy aku nie masuk tahun ke 2 mula la buat perangai meragam
stress betol la kalau always kena macam gini...!!!
ohh lappy stop bikin masalah duit ku belom cukup untuk beli
new lappy...!!!!

Aduhaiiiii stressnya rasa baru fikir Toshiba nie bagus boleh use
lama sekali aikkkk masuk jek 3 year dah mula rosak
nie rasanya dah mula la sedikit demi sedikit rosak arghhh stresss
asyik keluar " consider replacing your battery "
sabar ye lappy aku ada duit aku replace kau yer.....!!!!

so now aku kena bersabar jek la melayan apa karenah lappy
as long as boleh on sudah boleh update blog boleh buat
kerja sudah soal battery tu abaikan ajek la

Aritu ada lah terfikir nak format lappy
tapi until now tak buat lagik asyik tangguh tangguh dan tangguh
memory card camera pon tak boleh nak detect itu yang geramm
lelagi camera J1 pink aduhaiiii sakitnya hati.....!!!!!
tapi ku biarkan jek lepas format dah boleh pakai
ntah la pening fikirkan si lappy nie...

tapi lappy before kau mau mamp*s sila beri tanda tanda yer
supaya aku dapat back up amek semua file-file aku yer
tak kira la penting ke tak penting....Hoh...!!!!

lappy if nak jahanam sekali pon tunggu aku ada duit untuk
beli yang baru ehhh...
tak pon kasi aku kaya dulu then aku beli baru paham..!!!

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Cikpijaaa said...

selalu mmg mcm tuh. lappy nie paling tahan pon 3, 4 taun. & paling2 lama la 5taun rasanya. hihi. klu kes mcm nie, batery dh rosak la tuh. ada je jual batery. tp better beli baru je. sbb lappy bila dh start repair, mmg akan selalu rosak. huhu

Amoi Farah said...

Cik Fiza Comel: Ada ehh jual sebab before nie tak pernah kena battery macam gini tu yang pelik tiba tiba kena....

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!