♥ Saya Suka Makeup ♥

 

Assalamualaikum,
hari nie nak membebel pasal Saya Suka Makeup...!!
tajuk over sungguhhh ayu le kekonon use Saya :p

Okey aku nie memang suka make up suka melawa dulu pantang
merayap mesti aku akan make up over bersiap eyeshadow taw
tapi sis plak tak suka make up euwww geramnya...
dah semua ingat aku nie kakak manakala sis adik menyampaahhh

So makin lama dah malas nak make up grrr so if make up pon
bila ada function or holiday tu jek so if kalau jejalan dekat memang
tak bersentuh make up :p

Tapi sejak dua menjak dah kenal dengan BB cream jek baru
sebok nak start balik make up itu pon just use bb cream
and lipgloss kalau malas sangat use lipcare tu jek

Until now aku suka tengok tutorial make up kat youtube
and aku suka tengok blogger yang suka make up mesti akan ku kata
rajinnya mereka mereka make up...

Ingat nak start balik la :p
tapi just bb cream and lip jek la tak nak over over tu untuk
yang penting penting sajooo

Nak mencuba lipstick etude house la cantik tak ekk colour??
aku nie jenis suka use lipstick dengan lipgloss so nampak
macam tak keringg tu yang risau kalau use nampak keringg

Tapi tak salah kan mencuba...???
ohhh yaa aritu aku compact powder untuk menutup
segala yang nampak macam shine shine (oil face)
sebab seingat aku la dulu aku beli Maybeline beli sekali
with bb cream tapi tak use lagik 

Selongkar punya selongkar Alhamdulilah jumpa so boleh la
use walau bb cream tu aku tak use sangat so boleh la jadi as
back up, aku kureng cikit dengan bb cream maybeline nampak
putih sangattt and macam foundation tapi kalau bb cream
etude house nampak nice dapat la menutup bekas bekas
and parut parut jerawat yang dok naik melampau nie :p

so now aku nak try lipstick etude house plak tengok macam
mana hasilnya harap harap sesuai la dengan aku :p
paling penting hope sangattt ianya seperti MAC
coz nak nampak neutural hehehe

Aku tak suka use foundation...!!!!
sebabnya nak bersihkan lecehhhhhh bangeetttttt
kekadang aku rasa macam foundation nie bikin muka aku
rasa macam banyak sangatt make up huhuuhuhu

Nanti if dah complete make up biasa aku nak snap picture
tapi tak sure la bila coz aku busyy bangetttt
ehhh before tu now tengah famous CC CREAM right...???
apa function...??? same like bb cream ker..???
aduhhh makin banyak plak rasanya tak terkejar plak 

 

Besttt seyyyy err i mean semua barang barang etude house lor
bukan rumah dia... ^_^
Bye(>‿♥)

5 Serius Talk:

Mysara Ab Rahman said...

kte jarang mekap..bila ada mjlis tertntu je xpn tgok mud..hehe
tp serius kte suke tgok muka org yg apply mekap..tp mekap yg soft je la kan..xtebal..yg nipis or sedang2

Amoi Farah said...

yang nipis sempoi jek kalau yang tebal ada yang cantik nampak mcm neutral tapi ada yang nampak tebal tak cantik

Ciktie said...

yang sempoi tu cantik sebenarnya :>

Amoi Farah said...

Ct Noraishah= Yeap yang simple tu cantik

perempuan biasa said...

Ade sape2 nk beli x lipstick etude house colour pink.. br pakai 2 kali.. nk jual separuh harga je..

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!