♥ Bila Agaknya ♥

Bila agaknya my baby bulus akan transform menjadi besar montel gebus 
manja mengegada mintak dibelai-belai manja..??
actually baru 4 or 5 month gituk lah i amek from abg jan anak wazi nanti 
lah ada kesempatan i post gambar father ochee ohh ya i and sis bagi nama 
mochee macam kiut gituk then my sis tukar namakan dia ochee amek 
nama  semperna dulu my neighbour ada banyak cat satu tu jenis macam 
parsian  or maine coon tak pasti coz masa tu i still bebudak darjah 1 or 2 
gituk lah then color cat dia sama color grey bulu lebat manja ya amat 
sangat selalu  duduk kat rumah i tak mo balik rumah neighbor i seyyy
then tuan dia akan kasi beberapa makanan dia lah utk kasi dia makan bila
dia kat rumah i dia tak nak makan biscuit dia mau makan yang dalam tin 
freshh so dia akan geget-geget manja kaki my sis and neighbor i nak
pindah  so kami ingat nak bela dia lah memandangkan dia pon sayang
kami tapi  sayangnya dia mati kena langgar tuan nya tak nampak dia ada
kat belakang  ingatkan dia dah ke depan so masa reverse car kena langgar 
and mati sobsob sob kalau tak kami dah bela.
so sis pon bagi nama ochee tukar dari mochee ke ochee okey lah nama 
macam  ala2 geli-geli gedik-gedik sedikit uwawawa so bawah nie picture 
dak gedik  bukan main susah untuk i snap picture saja dengki gerak gerak 
bila dah dapat  snap time tu jugak dia akan palingkan wajahnya yang 
chomey ituk...


suka chium-chium dia tapi skrg nie dia dah busyuk suka baring kat box
najis dia hari-hari cakap pon masih lagik buat penat dah nak kasi tahu
cuma aku tak pasti baby bulus nie apa jenis yang pasti aku shuker
coz oche sejebik macam wazi dari segi manja and bulus di leher
chomey-chomey manja macam tak sabar nak suruh dia gemuk montel
manja gedik actually ada lagik satu babam kasi nama ochaa sebabnya
kan ochee so lagik satu ochaa entah mana babam dapat nama tu pon
aku tak pasti nama tu dia sebut secara spontan gambar ochaa tak de
ochaa tak berapa nak manja macam wazi ochaa ikut macam mak dia si
wawa color ochee and ochaa ikut wawa color grey tapi si wazi color
orange nie last batch coz now tinggal wazi only manakala wawa with
another 2 kitten dah kasi kat Nadia memandangkan tak larat nak jaga
so aku just amek seekor ajek yang ochaa tu aku tulun jaga jek hehehe
mother kawan umairah yang nak bela tapi untill now tak dek berita
sama ada dia mau atau tidak aku start jaga bulan 7 bila abg jan kata
dah boleh amek so aku pon amek ochee and jagakan si ochaa
makanan sebulan cuma beli sekali aritu beli masa awal ramadhan so awal
bulan 9 baru beli masa aritu beli di permas jaya tapi itu ler dari rumah
nak ke sana agak payah sebabnya asyik tangguh dan tangguh ajek
aku tak reti nak drive sampai permas so harapkan daddy ajek
kekadang daddy busy sampai ke petang kedai tutup petang so macam
mana mujur kat area-area rumah aku ada kedai pet so kat situ ada
jual Alhamdulilah lepas nie dah tak payah nak ke permas lagik
beli kat situ ada join member dapat 10% diskaun urmm okey lah
gromming pon murah gak RM25 kat permas RM30 selama satu jam aku
tengok kedai tu tak ramai sangat hantar gromming pernah sekali aku
pergi ada org bawak gromming dog besar serammm weyyy kalau
tengok tapi aku perhatikan jugak kat dalam tengok macam syok ajek
okey lah tu sebab aku tak pernah pergi hari weekend selalunya
weekend nie ramai hantar si budak bulus pergi gromming so aku dah
set nak hantar hari biasa ajek misalan kata aku hantar lepas lunch
so balik dari work aku dah boleh amek cuma satu jam ajek untuk
siap-siap wangi-wangi tapi nanti balik sebuk tido dalam box pasir
najis bucuk balik ochee suka jilat-jilat tangan macam kiut penuh
semangat ajek baru-baru aku ingat mana taw tangan aku ada bau
fish ke rupanya memang favorite dia tapi aku takut nanti lama-lama
dia nak geget auchhh sakit...!!!
setakat nie Alhamdulilah dia belom pernah gigit or cakar mudah
mudahan macam gituk lah untuk selamanya~
tadi dorang kata next week baru jumpa orang yang nak adopt ochaa
tetiba rasa sedih tapi orang tu dah lama nak mesti lah dia nak amek
tak sabar nak gemukkan ochee kasi dia montel gebuss bulus tebal
macam carpet bergerak or bantal bergerak weeee
kalau dulu aku adopt masa bulan january tu kan best ek yang tu color
campur-campur chantek hehehe siapa agaknya yang beli ekk...??
suka tengok kaki ochee putih macam pakai setokin putih nanti aku
nak bikin kerja sewel nak kasi dorang pakai baju hahahaha
tunggguuuuuu lama tak tengok wazi mesti dah makin besar makin
montel......!!!!
nie aku jumpa seakan-akan wawa aku carik kat google 

hah macam ginik lah bila agaknya ochee nak jadik macam ginik....?????














Lupa nak cakap si baby bulus nie spesis Persian okey dah taw senang....

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!