♥ Reload dikenakan cukai ♥

Kalau kerajaan kata tak luluskan tapi macam mana hotlink dah hantar
sms bagi taw 15 nie start cukai...??
and sekarang nie sesetengah kedai dah start sorokkan kad reload
bila tanya kata dah habis walaweyy dulu okey jek now nape
jadik macam ginik...???
bila dah ginik aku fikir nak use line ajek lah gunakan celcom
yang limit sampai RM48 ajek mentang-mentang lah aritu
kuar berita rakyat Malaysia menghabiskan RM74 JUTA
hanya dengan reload prepaid cehhh aku tak termasuk dalam
ini nisbah yek sejak dah kerja nie reload RM100 untuk 3 or 4
bulan entah dah setkan pandai-pandai lah jimatkan and
kalau boleh nak selamanya lah macam ginik tapi itu ler bila
reload dikenakan cukai sampai 6% tu masak jugak aku weyyy
pakai line pon lagik masak buatnya spesis tak reti nak control mampui
aku dah kira-kira free call dengan mother and siblings ajek dah cukup
quota tapi masalah utamanya ialah sis,babam & didi use hotlink
so macam mana nak bikin cuma kami berempat saja use hotlink
lain semua celcom mari dulu aku pengguna setia Digi tapi bila
malam raya makan hati jugak lah sebab nak top up tak boleh
selepas tu change ke hotlink sampai la nie sis tukar dulu then aku
membontot yang lelain semuanya celcom rilex ajek
tapi kalau pakai line aku akan pilih celcom tidak akan sesekali aku
pilih maxis mencekikkan pembuluh darah okey giler sapa-sapa
yang pernah use tu pasti mereka paham apa yang ingin aku katakan ini
aku ajak sis dia tak mo hahahha aku paham nape sayang bangat dia kat
number hotlink aku sayang memang sayang tapi itu ler kekadang hotlink
nie mencekik pembuluh darah jugak sebab tu macam malas ajek
or aku use kedua-duanya....??? line celcom prepaid hotlink
mampuiiii aku nak handle semuanya tak apa lah tak perlu ler tapi
aku harap kerjaan tidak luluskan dan nanti 15 nie tak akan dikenakan caj
6% ke atas reload kad prepaid pengsan seyy tengok kalau macam ginik
malas arr nak top up susah-susah aku use umobile pon cun gak ek
bising lah abg-abg aku kerja aku asyik tukar number phone ajek tapi
itu ler kalau masih lagik kena caj mahu atau tidak kena jugak terima
kalau tak tak bertop up ler prepaid hotlink lagi pulak bulan 10 nie
ehhh bulan depan baru iphone setahun data tenet free tapikan aku rasa
dah lama tak ada coz dah tak dapat sms new apa ntah diam ajek pasan
gak dah few month tak ada entah lah ek malas nak check menyakitkan
hati ajek benarkah sms hotlink ke hotlink selepas 2 ke 3 baru dicaj 1 sen
kalau setakat 1 kena caj 7 sen...??? sapa-sapa boleh confirm...??
hope tak jadik lah cukai perkhidmatan sangat leceh hoccay...!!!!

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!