♥ Phone Adalah Keperluan ♥


Dulu masa form 4 sampai form 5 aku ada amek subjek ekonomi asas
so masa tu diberi 2 column iaitu keperluan and kehendak okey apa motip
gambar handphone dulu orang akan kata alah handphone nie cuma kehendak
bukannya keperluan dan bermacam-macam lagik maybe coz handphone
dulu mahal cekik darah now nokia atas nie boleh dapat rm59....!!!
murah kan tak pe nanti ada duit aku sambar satu nak color pink lagik :p
okey sambung balik kalau dulu maybe kehendak adalah tepat tapi now 
handphone adalah keperluan kenapa aku kata begitu...???
sekarang nie public phone senang tak nak cari???
masih ada lagik ke yang pakai phone rumah...???
bayangkan dalam shopping mall ada 2 orang aku bagi nama A and B
si B nie dah tak boleh nak menahan nak terkucil so si A kata tak apa la
aku tunggu kat sini tapi si A nie pulak boleh terleka tengok barang sehingga
terlupa si B dah selesaikan hajat keluar toilet cari A dah hilang mengelabah
jugak ye lah dengan kedua-dua tak ada phone mana nak carik lelagi kalau
building tu besar and lelagi kalau ketika itu si A and B sedang bercuti ke
tempat orang lain la kalau A n B ada phone tapi si B dah habis credit
sekurang-kurangnya A masih boleh call tanya B kat mana and tunggu apa
kalau dua-dua tak ada credit maybe A boleh minta pertolongan orang lain
untuk call B sekurang-kurangnya masih ada jalan nie kalau dua2 tak ada 
phone dengan tak ada public phone haishhh confirm melalak punya la
mum ada bagi tahu aku zaman dulu kenapa orang still rilex tak ada phone
public pon ada tapi jauhhh sebatu itu pon dah la jauh sebatu penat-penat
jalan sekali phone rosak terfikir jugak kan tapi now fikir balik maybe
pasal dedulu orang tak kesah kot pasal call call nie and dulu siapa ada phone
kira kaya rabak kan so now zaman masing-masing pakat phone ada 2 or 3 or 4
aku setakat nie Alhamdulilah ada 2 itu pon sepatutnya 3 tapi aku mau zass
itu digi jadi boleh masukkan number hotlink birthday haishhh dua-dua phone
hotlink bagus ler....!!!!
maybe phone nie akan change kepada kehendak bila kita nak phone yang terbaru
so keperluan just macam gambar di atas nokia 1280 nie ikut kira-kira aku ler
janji boleh call and sms itu palinnnggg penting betol tak...???
satu yang bestnya phone nie ada flash light so agak-agak tempat gelap jek
best ley suluh-suluh memang smartphone ada tapi kalau apps flash light tak
boleh bukak masa emergency tak ke mengamuk...????
disebabkan smartphone maka battery pon macam air mengalir so nokia nie
cuma ley call n sms so tak de la macam air mengalir betol tak...???
serius weyyy kalau aku ada extra RM memang aku akan beli jugak phone
nie walau aku dah ada smartphone sebab phone nie kalau jatuh pon tak de la
arghhhhh myy phone apa tah lagik kalau hilang tapi sayang ler kalau hilang
walau pon murah handphone kan tak pe next month aku try usha mana tahu
boleh dapat nak lagik best kalau dapat rm50 perghhhh super duper kiut....!!!
ye lah sekarang nie kita kira yang basic ehhh kalau phone boleh dapat rm60
then beli prepaid rm10 so total rm70 bawah rm100 see budak-budak pon boleh
use tapi now bebudak suker yang smartphone coz boleh play game haishh
memacamm.....!!!!
okey aku mau siap mau merayap jejalan cuci mata.. ;P
 
Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

kak tie said...

alamak..cantik giler header

Amoi Farah said...

terima kasih :)

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!