♥ Busy Body ♥

 

Sudah tidak ada kerja lain kah asyik busy body nak jaja jaja cerita..??
pergi sana jaja cerita pergi sini jaja cerita mulut tu nak kena tenyeh ehh
yang muda pon sama yang tua pon sama jugak tak takut azab Allah ke..??

Aku rasa mesti si SYAITAN stress tak boleh buka pesbok aku miahahahaha
itu yang kepoh lalu depan rumah sambil menunjuk :p
tak heran pon weyyy :p

Now aku tak sure yang si kepoh lagi satu tu masih sekodeng blog aku lagi
atau pon dah insaf berhentikan aktiviti itu...
tahun lepas sebuk nak follow twitter untuk skodeng blog skodeng apa
yang aku and geng borak borak :p
kalau masih lagi sekodeng hentikan ajek lah coz dah tak ada apa-apa
bahan untuk di cari dalam blog nie ^_^

Kadang kala penat la dengan orang yang busy body nie
kehadiran mereka ini sangatt menyusahkan orang lain
kerana mulut mereka jugak lah habis segala fitnah di lemparkan

Kekadang aku kesian pada orang yang kena fitnah bukan bukan
bagai mana cara dia hendak betulkan segalanya beritahu kebenaran
mesti presure asyik menangis ajek kalau family paham dia okey
tapi buatnya family terima bulat bulat fitnah tak kesian ke kat dia

Terasa macam nak beli mouse lah leceh use touch pad nie
selalu asyik salah jek dah lah aku menyampah use touch pad
grrr nak pergi jusco malas la plak tapi itu lah lecehhhh

So stop jadi busy body bukan apa tak berguna pon jadi busy body
menghabiskan air liur sahaja kalau yang naik kereta menghabiskan
duit minyak kalau melalui phone habiskan credit adeyyy
aku tak boleh blah kalau orang yang asyik call sana sini dok menjaja
cerita hal kain orang macam no life la mereka mereka nie
kan duduk kat rumah dengan family bagus...
tak pon bake cake ke ada jugak mengisi perut orang lain :p

Harap harap aku tak jadi busy body lah fuhhh simpang malaikat 44
aku ada banyak kerja so untuk hindari jadi busy body ada few things
yang akan aku buat....nak buat apa jaja cerita orang sendiri jaga lah
kain dalam sendiri jangan nampak kain dalam orang lain koyak
ntah ntah kain dalam sendiri lagik rabak koyak....just pendapat ku
sahaja so jangan marah or jangan terasa la pulak ehhh

Tak ada gunanya jadi busy body 
kalau ada niat nak buat cuba bayangkan kalau orang lain plak dok
jaja cerita malah fitnah apa yang akan anda rasa
so kalau tak nak diri kena fitnah or apa apa ajek lah
stop being busy bosy tak dapat duit pon

Ohhh ya cerita tak dapat duit lupa lah plak
jangan tak tahu sometime orang busy body nie upah orang lain
macam mana aku tahu..??? sebab aku sendiri yang alaminya
orang yang mum percaya makcik taw sekali si SYAITAN beri duit
terus lupa diri korek cerita hal family aku sana sini

Tak sangka aku beb makcik tu macam gituk....
udah ler makcik insaf lah mana taw sekali menantu makcik buat begini
hah rasakan apa yang mak saya rasa yer....!!!

but semalam i think orang tua yang lalu kat rumah depan macam
makcik kepoh nie 
masa tu aku tengah basuh pingan then nampak orang tua dengan payung
lalu sambil toleh mengadap rumah aku pon apa lagik tenung lah
jangan memain dengan aku kalau orang bikin bangsat dengan aku or
family memang aku tenung dia giler giler...

Apa lagi si SYAITAN nie nak tahu ehhhh
tak puas ke dia dah hancurkan keluarga ku nie nak apa nak hancurkan
lagik ke..???
entah bila la Allah nak beri petunjuk kebenaran...
kekadang rasa tak adil orang yang tak bersalah di injak injak
malah orang yang salah itu makin bahagia makin menunjukkan
kuasa jahat dia....

Hurmmmmm tunggu saja Allah beri balasan dunia & akhirat itu
sahaja yang mampu untuk aku katakan...
heyyy SYAITAN tunggu ehhh Allah beri balasan pada kau and family
kau or pada sesiapa yang turut membantu kau menghancurkan semuanya
balasan dunia & akhirat.....

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!