♥ My Power Bank ♥

 

My power bank Syukur Alhamdulilah berjaya jugak beli
itu pon lama aku dok survey and survey and survey
macam macam brand ada malah ada yang original ada yang fake
hurmmm sampai naik takut untuk beli

Memula masa beli iphone 5 aku nampak power bank tu RM199 
kalau tak silap patern bukan ginik la siap ada color pink
masa tu tak fikir pon nak beli just dalam otak ahh nanti la

So sampai la minggu lepas duit dah ada kat tangan
bila pergi ehh tak ada hurmmm tanya kat SA machines
Jusco so dia tunjuk la which one better and which one tak okey
so brand yang dia kata okey tu stock dah habis hurmm

Semalam after dah pergi pameran sekolah international
untuk ayyash balik tu singgah city square sekejap
so tanya la pasal power bank 
yang ada kat situ bermacam macam

Kebetulan Machines kat city square ada si Tony 
dia dah biasa dengan aku if beli barang barang apple
and kalau dia ada aku jadi senang coz dia akan tunjuk kat aku brand
ape yang bagus and how to jaga iphone ingat lagik masa
memula pakai iphone 4 dia ajar jgn kena air and suggest
kat aku download few apps yang bagus 

So brand yang SA Machines Jusco tunjuk tu adalah tak bagus
banyak sangat return balik fuhhh selamat aku tak beli
then few brand dia suggest kat aku la
and dia kata better amek 6000mAh just tambah cikit duit
daripada amek yang bawah RM200 tapi just 4000mAh

Aku pon fikir berkali kali memang betol la
so grab la yang nie tak apa la mahal sedikit asalkan
boleh pakai lama hah tu yang penting

Yang nie include with small cable charger
so senang no need bukak usb kat port charger untuk bawa
ke hulur ke hilir menyusahkan ajek
cuma tu la kena charger use charger iphone huhuhuhu

Belom charger lagik
seeloknya tutup after dah nampak lampu penuh
tapi kalau nak charger 4 jam untuk permulaan pon boleh
aku belom fikir lagik huhuhuhu

Now nak cari small bag untuk put so senang nak bawa ke
hulur ke hilir siap tony kata senang kecik and put dalam bag
walau pon tak dapat pink color tak apa la rela kan ajek la

Aku nyaris nyaris mahu beli brand pineng
tapi entah asal nak beli mesti ahh tak apa la
malah aku siap dah tanya harga plus kos postage lagik
berserta account bank number lagik
maybe cannot wait kot penghantaran or maybe aku jenis
sukar nak percaya buy online things huhuhuhu

Tak mengapa la janji dah ada power bank
senang if tak ada battery tak de la bila nak keluar time tu baru
terhegeh hegeh nak charger
pernah sekali pagi tu aku harus bangun awal nak ke bank
uruskan urusan bank then pagi masa nak mandi ehh handphone
tak ada battery kelam kabut charger 
dalam fikiran asalkan dapat cikit buat call emergency cukup la

Dulu fikir ahh no need la aku kan selalu kat rumah
cuma tu la if keluar emergency or what still need power bank
miahahha padahal bajet RM200 jek tak pepasal kena 
menambah RM49 hohohohoohoho


Muahahhahahaha buy usb saja
kepala plug banyak sangat so just beli usb saja la
RM79 sanggup beli original pasal takut
dedulu masa memula beli iphone kedai tu cakap jangan pakai
charger bukan orignal nanti boleh meletop
paranoid kan hahahhaha 

Kebetulan ios7 dapat detect usb yang tak original
sangatt leceh so malas nak menambahkan masalah
so better jangan cari masalah
apa yang aku merepek nie....!!!!

Charger yang include with iphone tu
aku masukkan balik dalam box muaahahhahahha
dah lama aku berniat if beli iphone 
aku nak beli extra charger so just use extra charger jek
tak de la nanti usb charger aku bertukar hitam

Aku kan nak kasi usb lawa lawa
sometime ganas jugak la tapi bila beringat sopan sopan
harap harap port charger tu tak bikin masalah la
bila search kat instagram banyak sangat problem
tercabut la tertanggal la aduhhhhhhh mujur aku tak seganas
begitu muahahhahaha

Nanti bila pen dah habis dakwat
aku nak pasangkan braces kat usb charger
kat bahagian port charger tapi tu la
bila la nak tunggu pen habis dakwat

Now impian dah jadi realiti meeooowww
mudah mudahan impian dan doa lain turut menjadi realiti
tak sabar nak menunggu

Aku tengah pening nie nak buat design sticker perumahan
aduhhh mana nak korek idea nie
buntu habissss idea ooooo idea datang la supaya aku boleh
settle kan kerja mendesign ticker perumahan

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!