♥ Puasa Arafah ♥

 

Hari nie kan hari arafah
so di sunatkan la puasa bagi yang mampu berpuasa ^_^
tapi kan tahun lepas aku dapat puasa arafah cuma tahun nie cannot
sedih la pulak semua dapat puasa aku jek tak dapat puasa

Ehh esok raya kan kan kan kan
tapi kan macam gerek jek kan kalau tahun nie kita buat sometime
yang mungkin after this dah tak akan buat lagik or Insya Allah
kalau kalau dapat buat lagik ker

Kalau ler malam raya nie aku pi lenjan tengok wayang
agak agak kena membebel tak ekk :p
semua busy masak tup tup aku pi tengok wayang
harus ler kena marah
adeyyy tak suka join masak tak suka belajar masak :p

Mum dengar ceramah ustaz or ustazah yang beri ceramah
cakap kalau today kita puasa dosa dosa kita selama setahun
di ampunkan fuhh bestkan Allah sayang kita semua
tapi ada la makluk Allah ask so kalau macam gitu tak payah
lah buat amal ibadat sebab sehari berpuasa di hari arafah
semua dosa di ampunkan

Then ustaz or ustazah tu kata bukan lah macam gituk
mungkin tu dosa dosa kecil (kalau tak silap la pasal aku dah lupa)
bukannya dosa dosa besar and kena jugak beramal ibadat
hehehe ada jugak orang tanya soklan begituk
agaknya kalau bermacam macam soklan pening ustaz or ustazah tu

So amacam dah banyak cow and goat dah menunggu di masjid
mahu pun surau..???
kat tempat aku dah ada 2 ekor kalau tak silap
tu pon bukannya aku pi tengok coz bebudak asyik mengacau jek
lembu lembu yang di tambak di situ
kang kena kejar mencicit lari buatnya tak sempat lari
tak pepasal kena sondol :p

Aku ngeri nak watch sembelih lembu
nak pi dekat pon takut apa lagik bila tengok
part tumbangkan lembu untuk sembelih perghhh ngeri
lelagi lembu tu meronta kang
dalam fikiran ku buatnya lembu lembu tu bangun balik
and larik mengejar macam mana ngeriiiiii

Esok tak taw la nak pi tengok or not
tapi rasanya tak kot pasal aku mana boleh masuk masjid
kalau ada keek boleh buat keek kan sembelih lembu
tapi tu lah keek amoifarah aku dah buang
tak kan nak register balik betol tak...???
sudah lah kalau register balik segala video tu tak hilang
okey la jugak nie nan hado confirm clear malasss

Tapikan kalau kalau ada yang pergi nak jugak lah pergi
boleh buat insta video huhuhuhu
okey la no keek tapi buat insta video
aku menyampah betol dengan insta video lambat betol
upload kalau keek kejap jek dah settle sabar ajek la hurmmm

Selamat berpuasa Arafah bagi sesiapa yang berpuasa
bagi yang cannot macam me redha ajek la
bukannya kemahuan tapi dah semula jadi cannot nak
buat macam mana kan kan kan huhuhuhu

Bye(>‿♥)

1 Serius Talk:

Amoi Farah said...

TiranaAduka: Terima kasih

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!