♥ Penyelamat Aku ♥

 
*Hero-Hero Ku*

Selsema ku masih belom baik baik lagik
padahal makan ubat pagi dengan malam
tapi entah kenapa masih sibuk virus selsema nie melekat dengan
tubuh aku syok ke virus duduk lama lama...???

Ketiga-tiga hero ku Tissue, Nasal Spray & Vicks
percaya lah kalau tak selsema aku campak vicks merata tempat
bila selsema sibuk melulu mencari vicks :p

Nasal Spray tu khas untuk kes nose aku
kena plak macam daddy ada macam lebihan apa ntah
daddy dulu dah buang masa doctor bagi taw
then doctor suggest kan aku suruh pi buang
tapi aku tak nak oo takutt *dasar pengecut*
padahal tahu masa tu form 5 :p

Disebabkan oleh itu lah hidung ku sangat sensitive
kalau dah terlalu banyak bersin pasti akan berdarah
dah biasa so tak heran la keluar darah
tapi just tompok tompok kecik and small so tak payah risau or takut

Dulu masa form 2 masa tu puasa
dalam hidung berdarah guna tudung untuk bersih bersihkan
kalau dulu just dalam hidung saja berdarah so guna tisue
and just bersihkan sampai darah hilang
tapi sejak dua menjak laju jek keluar dari hidung si darah nie taw
biasa dia bikin aku cuak :p

So nasal spray tu guna untuk melegakan kalau time selsema
kena nose tersumbat biasa la kan kalau selsema then tersumbat
untuk elakkan nose berdarah and luka akibat di tenyeh secara ganas
doctor sarankan use every night tapi aku nie pemalas dan pelupa
memula jek every night guna lepas tu tata nasal spray
sama macam vicks bila selsema baru cari balik

Jangan pelik tengok tulisan arab pada vicks
dulu beli masa mum pergi haji
so pesan la banyak banyak and simpan coz lagik panas and nyaman
disebabkan jarang guna so isinya sangat banyak
aku benci vicks coz after use macam melekit lekit
sebab tu aku suka pulaukan vicks :p

Tissue tu standby kat tepi
kalau kalau geram nose masih block after few minutes use
nasal spray aku tenyeh balik nose sampai hilang block
tapi tu sementara saja after few minutes back to normal
nose block again grrrr
tapi better untuk lelapkan mata sahaja fuhhhh

Dah settle makan ubat selsema
aritu puji kata bagus coz sekali makan after bangun tidur
feel better begitu jugak malam
tapi hari nie macam tak berapa nak okey la
still same langsung tak ada perubahan bencikkkk

Ubat selsema aku pon lain dari yang lain
kalau siblings selsema depa dapat bulat bulat
tapi aku dapat square square putih kekuningan
bagus tu 2 or 3 kali makan dah baik
tapi aku lupa nama ubat tu :p

Arghhhh yang menyampahnya makan ubat selsema pink tu
bila makan jek jadi lalok mengantuk
kalau tahan gantuk terus sakit kepala
benci taw semua work aku tak buat grrrr
tadi mata sikit punya segar bugar tak mengantuk
tapi bila on lappy terus gantukkkk *saja dengki tu*

 
*Hero keduaku*

Si ubat yang bikin aku mengantuk 24 hours
sama seerti clinicnya yang di buka 24 hours
opsss terkutuk la pulak miaahhahhaa :p *syhhh jangan bagi taw*

Terajin ehh tengah tengah malam buat entry nie
bukan apa pagi nanti confirm aku tak buat pasal
aku asyik krokkhhhh kroookkhhhh ZZZZzzzzzZZZ
melayan mimpi disebabkan oleh ubat selsema

Cuma aku takut jek kalau kalau
sakit tekak, batuk & demam menjelma
tu a bit ngeri la bagi aku
malah bertambah ngeri if demam takut ooo

Mudah mudahan esok lusa sembuh lah selsema ku nie
maybe si virus selsema nie suka kat aku kot
sebab tu dia nak duduk lama lama kat badan aku
hampehhh syuhhh syuhhh get out from my body virus selsema

Bila kena sakit berterusan
bila tak sakit okey
hurmmm baru nak start ganti puasa 
dah kena beginikkkk
cepat lah go away virus selsema aku nak ganti puasa tahu tak...!!!

Okey lo aku mau sleep dah rasa macam few star keluar
menari nari mengajak aku tidur
waitt star aku update blog dulu after publish 
kita beradu bermimpi
good night blogger ku....

10/10/2013~ 12:22 AM
 
Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!