♥ Selesakah Pakai Braces ♥

 

Jumpa keyword nie kat nuffnang so aku fikir meh i story cikit
selesa ke tak pakai braces nie bergantung pada individu
selalunya permulaan a bit tidak selesa la

Bayangkan seberapa lama kita hidup tak ada benda kat gigi
tutup ada something kat gigi yang membuatkan kita tak selesa
apatah lagi bila waktu nak tidur feel something sedang bergerak gerak
so ketidak selesaan bermula di situ pada peringkat pertama

Nanti lama kelamaan dah tak kisah pon
sebab dah biasa braces bersama sama dengan kita
makan mandi tidur bersosial ketawa menangis
kekadang terlupa pula yang diri tu sedang memakai braces :p

Peringkat kedua yang tak selesa adalah every appoitment
mengetatkan braces ingat every appoiment....!!!
ye lah sometime bila dawai tu dah makin panjang
dentist akan potong dawai tu akan mengetatkan lagik

Bermula kembali rasa ketidak selesaan di situ
sama seakan akan peringkat permulaan
sometime rasa macam nak cabut or pecahkan ajek
tapi tu sehari dua jek kemudian dah okey back to normal

Benda nie akan berterusan sampai la
braces di bukak tapi ingat after bukak braces akan terasa
seperti lain pulak di gigi
ye lah before this yang letak (donno the name) and dawai
bersama sama so bila bukak feel lain cikit la

Alhamdulilah sepanjang 2 tahun (kalau tak silap la aku dah lupa)
aku enjoy pakai cuma bila ketatkan tu jek stress
tak selesa and feel macam gigi kembali active bergerak
lelagi kalau waktu malam walaweyyyy

Setiap kali appoiment tukar dawai braces
mesti aku mintak mc muahahahhaha
mesti cikgu or pengetua boring kan 
asyik nama nie jek naik mc pasal change dawai braces
padahal mereka tak tahu betapa tak selesa gigi ketika itu

Tapi kena ingat nak lawa kan
kena la tahan sakit
maybe sebab tu kot dulu aku tak kisah sangat tang tukar dawai
cuma tang cabut gigi okey yang tu kecut perut
tak boleh nak control Dr Mathew pon tahu macam mana punya
aku takut nampak sangat riak muka aku takut muahahhaha

Nantikan after dah cabut braces
pasti akan merindui detik detik pakai braces
and terasa macam nak pakai balik
aku selalu feel macam gituk
tapi nak buat apa pakai balik braces
gigi dah cun walau pon gigi belakang dah selamat
operation and cabut

Selesa atau pon tidak terpulang la
kita sendiri yang rasa sama ada ianya akan selesa or not
aku tahu pada siapa yang search selesa pakai braces
coz dulu before aku pakai braces
aku asyik survey and survey kat google
ada yang kata sakit bila gituk jadik kecut
malah ada yang kata tak sakit terus bersemangat balik

Cuma tang operation buang gigi geraham tu jek
aku tak search pasal takut melebihi
ianya melibatkan jahit menjahit
sedangkan braces tak de melibatkan jahit menjahit
cuma melibatkan dawai dawai saja

Actually dawai tu ada nama dia
tapi aku dah tak ingat and malas nak google
mencari nama tu yang aku bantai letak damai
sedap cikit dengar daripada wayar
rasanya entry dulu aku letak wayar kot malas nak godeh

So kepada yang nak mencuba pakai braces
just enjoy setiap moment memakai braces
walau pon sakit tapi nak lawa punya pasal letak tepi jek la
lagi pon pakai braces nie bukan untuk lawa saja
kena kes macam aku gigi berlapis lapis kemudian
nak gosok gigi ada part yang berlapis tak kena
so nanti rosak la pulak kan

So cara paling selamat pakai braces ajek
ada banyak pilihan tapi aku pilih transparent
senang dari jauh tak nampak :p
mujur dulu tak kena kutuk sapa pakai braces
senang kena kilat or petir coz kat gigi ada besi ngeh ngeh ngeh

 
Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!