♥ Seram: Bunyi Mengaummm ♥

 
*Cute sangat tapi apesal muka sedih nie*

Aku teringat kisah tahun 2007
masa kejadian mum and daddy sedang menunaikan Haji
jadi kami adik beradik duduk saja la kat rumah
rasanya nie before aku amek SPM la *tak ingat sangat*

Sedih oo raya haji tanpa mum dengan daddy
kejap kejap call kejap kejap call
padahal sebelom nie mum and daddy pernah pergi Umrah
bulan puasa balik pula raya pertama 

Masa kejadian tu aku belom tidur lagik
biasa la orang suka tidur lewat malam kan :p
memula dengar bunyi macam tiger aku pon
ehh mana datang bunyi nie
ke aku tengok mtv lagu ada tiger nie

So aku pon ahh gasak la aku nak layan Mtv nie
layan lagu lagu sambil membawa hati lara
tak lama selepas lagu tu habis aku perhatikan
ehhh dah tak ada plak suara tu

Aku sempat slowkan volume and mute
untuk perhatikan bunyi mengaum tu
tapi masa tu sukar nak detect 
disebabkan bila slow volume tak de bunyi lagik
so aku pon buat donno jek la

Keesokkan hari pada malam
aku baru lepas keluar toilet and sis plak belom bukak tv
tengah duduk duduk terdengar lagi bunyi mengaum
aku tengok sis and sis tengok aku
apa lagik dengan berani nya aku dah jom ahh tidur

Aku cerita dengan sis
semalam aku dengar bunyi yang sama
aku ingatkan suara dari music video
tapi entah la

Until now bunyi bunyi mengaum tak ada lagik
terfikir jugak jiran belakang rumah nie ada bela tiger ke
sebab sebelom nie memang tak pernah dengar bunyi seperti
tu tapi boleh plak 2 hari berturut turut dengar
mujur hanya sekali saja bunyi tapi cukup pelik

Mungkin saja saja kot nak berbunyi
mujur lepas tu no more lagik bunyi bunyian tu
aku call mum bagi taw then mum pesan baca apa yang patut
jangan tidur lewat and nak pergi toilet kejut sis

Biar la bunyi bunyian tu
asalkan tak menganggu ketenteraman keluarga aku sudah la
kebetulan masa tu aku boleh kena sakit demam haishhhh
memang tak boleh jarak jauh dengan mum and daddy
biasa la anak bongsu kan anak manja mum dengan daddy
tapi manja ker...???

Semalam bunyi cicak lagik haishhh
bukak ayat ruqyah senyap tapi dengar bunyi ketuk ketuk
hurmmm mengacau ajekk gasak la
macam aku cakap asalkan tak menganggu ketenteraman
and kebahagian keluarga aku sudah la

P/s: Nak pakai inai tadi dah pi beli kat Kota Raya *tak ingat nama baru*
 
Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

ct cucubi said...

kecut perut.. nasib x dok sorang2... doa byk2 k..

Amoi Farah said...

Ct: Tu lah tapi Alhamdulilah la sekali 2 tu jek berbunyi lepas tu sampai la sekarang dah tak ada bunyi bunyi seperti itu... Insya Allah lagi pon memang mak dah pesan doa banyak2.

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!