♥ Brown And Yellow ♥

 

Semalam kan aku ada cakap 
yang aku nak try buat cake sambil berharap bahan bahannya ada
Alhamdulilah bahan bahan nak buat ada so terus la buat

Nie guna resepi masa mum belajar dulu dulu
senang ajek cuma perlukan tepung, gula, telur & butter
tapi gula nak kena blend and telur nak kena kembang

Habis semalam merata rata tempat gula & butter
berselerak asyik terkeluar keluar ajek tak tahu kenapa
tapi tetap jugak menjadi yeaaayyyy

 

Nie selepas dah siap bakar
cuma bahagian atas tu a bit tak sempurna la pulak
tak tahu kenapa sedangkan bahagian tepi dah masak

Design macam gini aku tak pandai nak buat
aku serahkan pada mum hehehhehe
yang aku reti buat ialah design tompok tompok
kalau yang nie nak kena ratakan dulu

Boleh tu memang boleh buat
cuma takut tak sesempurna seperti nie la
aritu plan nak buat hari khamis lepas
tapi disebabkan puasa tak menjadi

Ingatkan after this nak mencuba lagi dan lagi
kalau boleh hope sangat sendiri boleh buat
tanpa mengharapkan bantuan orang lain :p

Masa buat nie pon mum dengan bibik
banyak tolong sebab aku macam blur blur tak reti
tapi okey la menjadi rasa pon okey

Semalam bertungkus lumus buat
Alhamdulilah today dah finish
tu pon bahagi sesama sedikit dengan orang lain

 

Nie hasil daripada di potong potong
nampak macam menjadi la
dalam tu lembut cuma tepi tepi tu jadi macam crunch

Aku buat Insya Allah reti
cuma bab bakar jek tak berapa nak reti sangat
tak tahu nak arrange masa
so bab bab bakar aku serahkan kat bibik

Lepas nie hari hari cake tak putus stock
aku ingat nak try and try and try
sampai ler menjadi seperti yang aku idamkan

Next nak use color apa ekkk
pink dengan green pon okey jugak kan
hurmmm akan ku fikirkan

Dulu aku siap mintak makcik aku resepi
sekali jek buat lepas tu tak buat lagik
sebab resepi nie senang cikit la

Nak mencuba buat cake red velvet
tapi macam susah jek
tak apa la expertkan yang nie dulu
baru ler mencuba red velvet

Nampak mudah tapi sebenarnya susah
tu jek la yang boleh aku katakan

p/s: Ayam sesat semalam still ada lagik
katanya nak buat sembelih tapi ayam sesat dapat melarikan diri
panjang lagik nyawa ayam sesat hikhikhik 
 
Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

ct cucubi said...

gud lak! selamat membaking ! :)

Amoi Farah said...

Ct cucubi: thanks u awak ^_^

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!