♥ Family Dating ♥

 

Semalam adalah hari family dating ^_^
buat BBQ cikit tak banyak pon just for anak beranak saja
memula ingat nak buat hari saturday sekali sis pergi kenduri
bakal mak mertua dia so tunda la ke hari ahad

Gambar atas tu hasil perapan for chicken and sausage
masa saturday tu pergi giant beli chicken wings
tapi aku melencung ke tempat lain Insya Allah
nanti aku post pasal kes melencung tu ehhh :p

Disebabkan sos BBQ belom sempat beli
so sunday tengah hari gituk pergi la ke tesco
cari punya cari jumpa tapi blur nak beli berapa botol

And sausage tu pon hari sunday beli dengan sos BBQ
memula ingat tak nak la sausage sebab dah ada otak otak
tapi last minit semua change plan balik so kira 3 jenis la

Bakar punya bakar rilex jek aku just menyebuk
snap snap gambar malas nak tolong bab pembakaran
ayyash ajak aku join tapi aku cakap tak mo la nanti gelap 
miahahahhaha boring jek ayyash hohoho

Sambil bakar sambil berhuha huha
fikir gak nak cari tempat mana nak duduk makan
tak mo la kat tempat bakar tak syok ooo
so fikir mana nak setting meja

Aku pon bagi la idea nak duduk dekat depan
sambil layan angin hohoho
so settle semua proses pembakaran
bibik buat air limau and sis buat sos

 

Hasil BBQ Otak-otak, Sausage & Chicken wings
buat pon tak banyak coz tak de jemput sapa sapa and
tak de sapa sapa yang datang 
jadi makan sendiri sambil ketawa ketawa

Lepas tu masing masing planning nak buat lagik
duduk duduk lepak sambil makan sambil bakar
bila nak buatnya tak tahu la kan

Mujur kali nie tak hujan panas terang bederang
dulu buat tak lama selepas tu hujan
mungkin rezeki tak hujan kot 

 

Dah amek sepingan terus kekeyangan
tak de nya nak menambah nambah lagik
senang ooo tak payah bangun duduk bangun duduk
dasar pemalassssss

Disebabkan semalam adalah cheat day
so nie hasil makanan for my cheat day
sesambil makan sesambil minum air limau
sesambil perhatikan arryash play
besttt ooooo

Walau pon buat planning secara tiba tiba
tapi Alhamdulilah semuanya menjadi
kitaorang nie selalunya planning secara mengejut mesti menjadi
tapi kalau dah di planning awal awal segala bagai sometime
tak menjadi la pulak hurmmm

Tapi aku lebih suka planning mengejut
coz feel best and more exited 
daripada planning awal awal then kesudahan tak bestttt

So next time if buat lagik
kerja aku seperti biasa sekadar snap gambar
malas nak menolong miahahhahahha......
 
Bye(>‿♥)

6 Serius Talk:

Kakzakie Purvit said...

Bukan tolong ambil gambar aje tapi tolong makan juga kan hihi...

Amoi Farah said...

Kakzakie: Hahahhaaha betol3 tukang amek gambar dengan tukang tolong makan hehehe

Dayang Deno said...

perghhh bestnya!

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah bestnyaaaa..

ct cucubi said...

seronoknya... dah lama x buat barbeque dgn family..

Amoi Farah said...

Deno: Yeap memang best...

Nuyui : Bestt sangattt

Ct: Perkara paling best ialah sentiasa bersama family

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!