♥ Any Cushion Foundation ♥

 

Semalam aku merayap pergi etude house
so Syukur Alhamdulilah berjaya beli apa yang ku dok idam idamkan
yeaaayyyy ingatkan dapat la buy 1 free 1 sekali nie tak termasuk
benci taw kalau tak bayar RM109.90 dapat another 
one any cushion foundation

Apa itu any cushion foundation..??
ia adalah foundation yang di buat dalam bentuk compact powder
seakan akan powder tapi ianya adalah foundation

 

Okey nie la yang ku katakan itu
nice right semuanya cute cute geyam ajek tengok
aduhhh dah jadi fanatic etude house pulak padahal tak
coz cosmetic and skin care etude house adalah sesuai dengan
kulit muka aku tanpa bermasalah yang paling penting
bila bermakeup ia menampak seakan akan natural 
tu yang aku suka...  ♥♥♥

Mine punya ialah Honey Beige W24
sama dengan bb cream honey beige jugak
al maklum untuk elakkan putih sangatt tu yang amek color macam pekat
cikit so tak de la nampak macam tepung gomakkk :p

 

Hah dalamnya seperti ini 
bila tekan nanti akan mengeluarkan cecair foundation
tapi semalam bila aku search lagik sekali
katanya better sealed tu tutup jangan cabut untuk
elakkan kering

Display punya semua kering so SA tu
terpaksa use dia punya untuk show dengan aku how
benda nie berfungsi *image nie credit kepada Nia Angel By JQ Lee
aku amek coz aku belom bukak lagik bahagian dalam

Sponge nie jenis sponge air puff sponge
katanya sponge nie tak serap sangat air aku pon malas nak baca
sangat nanti after dah use baru aku baca
and air puff sponge nie bukan senang senang gituk basuh
tak boleh perah perah nak kena basuh seperti nie
 

Credit to unkle google
so tak boleh nak ganas ganas sangat grrrr
aku nie la dah la super duper ganas
sebab utama aku beli ialah ada 6 in 1
sun cream, sebum control, moisture, whitening, cooling & foundation
so ada banyak thing dalam satu tu yang aku nak beli

After habis boleh beli refill
tapi yang tu tak sure berapa RM
sama jugak macam MAC tapi selalunya aku beli complete
senang kekadang lupa which case compact powder aku use 

Tercapai jugak niat nak beli mask
alphabet mask etude house

 

Aku pilih C for Collagen and Y for Yogurt Strawberry
yang collagen tu untuk mum manakala yogurt strawberry tu for me...
akhirnya ada banyak sangat alphabet so naik pening nak pilih
tapi aku suka design yogurt strawberry tu yang aku buy
satu pack harga RM6.90 tak sure bila aku nak pakai huhuhu

Bila aku menambah nie 2 so dapat la comb dengan mirror
tak sure lagik sama ada aku nak change comb or not
dari aritu asyik nak tukar tapi tak terbeli beli pelik betol
masa tu dah angkat nak bayar sekali tak de tempat kod scan
taruk balik maybe sebab nak dapat yang lain tu yang tak terbeli beli
walhal kalau nak beli just grab or maybe yang tak ada kod scan
boleh ajek mencari tapi tu la asyik ada jek yang tak terbeli

Tak sure bilakah nak mula pakai
macam sayang sayang gituk nak pakai
kalau tak pakai expired la pulak kan kan kan
so tengok la if today ada merayap aku pakai
kalau tak de merayap kang tunggu la masa merayap

Yang paling penting use sedikit saja kemudian ratakan
aku perhatikan cara SA pakaikan kat tangan aku
tak sabar nak pakai nak buat apa la kan simpan simpan
last last bila tak boleh pakai rugi saja kan...

Aku lebih suka beli makeup dari beli baju
itu kalau di suruh pilih la tapi if ada peruntukan untuk
kedua duanya harus la grab kedua duanya hehehehhe

Tool Box MakeUp ari nie dah ada new member
bersedia tak menerima new member...??
ye saya tahu tool box makeup dah full
tapi tangan saya nie masih lagik menggatal nak buy
lagik barang makeup.....
muahhahaha ayat tak boleh blah betol la....    
 
Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!