♥ Al-Fatihah Buat Uncle (Papa) ♥



Papa dah meninggal dunia jam 2:30 pagi
aku terdengar sis kejut bibik ehh dah kol 7 pagi ke
pelik jugak then sis cakap papa dah meninggal aku pon
hah betol ke apa yang aku dengar ke aku mimpi nie
sempat capai phone nak tahu jam kol bape

Ya Allah rupanya betol aku ingatkan aku bermimpi 
aku pergi bilik mum nak tahu hal sebenar punya terkejut
then mama ada call mum bagi tahu pihak hospital call
papa meninggal seorang tanpa ada sesiapa ahli keluarga
berada di sisi papa

Aku masuk balik bilik carik phone sekali tengok apa msg
daripada kazen kat whatsapp tanya aku masih tidur ke
terkejut dengar berita ginik pagi pagi kazen aku pon 
terjaga daripada tidur bila menantu arwah msg dia
minta doakan papa bila doctor cakap leadaan teruk

Siapa tak terkejut tengah sedap tidur mimpi syok tetiba
dikejutkan dengan berita kematian terus mata tak boleh
nak tidur lagi walau di paksa pon tak boleh tidur

Baru aritu mama cerita yang papa dah okey dah keluar
icu masuk ward biasa tup tup pagi ginik dapat berita 
pemergian siapa sangka hanya gambar saja yang tinggal
sebagai kenangan 

Hilang terus rasa mengantuk padahal aku rasa macam
baru saja aku tidur 
sis pon cakap dia tak boleh nak tidur, rasanya kazen
kazen yang lain tak tahu lagi kot berita kematian
ye lah semua tengah lena di ulit mimpi

Tenang la papa di sana, berbahagia la hilang semua
sakit yang papa menanggung selama nie...

Xoxo
4:20 AM 26.02.2014
Via iphone (Mata tak boleh nak tidur)


 Bye(>‿♥)

4 Serius Talk:

ayuzan said...

moga ditempatkn dalam kalangan org beriman. aamiinn

ct cucubi said...

takziah ye..alfatihah untuk beliau.

CD said...

Al-Fatihah kepada arwah papa. arwah sakit apa?

Amoi Farah said...

Ayu Zan: Amin mudah mudahan

Ct Cucubi: Al-Fatihah

Nurul Farahizzati: Sakit liver dah lama arwah menanggung sakit tu aritu perlukan penderma tapi masa tu duit tak cukup bila dah ada duit pulak doctor dah tak benarkan buat pembedahan sebab organ dalaman semua dah berdarah.

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!