♥ High Maintenance ♥

 

Kekadang ada jugak aku terfikir adakah aku nie jenis High Maintenance
apa bukti atau motif yang kuat untuk aku katakan yang aku nie spesis
high maintenance 

Setahu aku secara basic la high maintenance nie more kepada every month
punya restock contoh jenis skincare or shopping or supplement
ada ke every month beli makeup contoh bb cream adakah every month
akan sentiasa beli coz dah habis....

Bukan ke bbcream or foundation adalah sesuatu yang sangat lambat
habis kalau pakai kerap pon maybe dalam 3 month baru habis
kalau pakai tak kerap mungkin setahun dua 

Contact lens sekarang ada jenis yang 3 month sekali
so every year bayar RM180 cukup stock untuk setahun
kalau freshkon plak buy 3 get 1 free pon sama jugak hasilnya

Shopping baju seluar kasut dalam luar segala bagai
every month ke ekk dulu-dulu aku suka beli sekali banyak
then cukup la buat stock untuk setahun hehehehe tak de la
selalunya beli pon time raya or time ada sales itu pon tengok
sama ada untung atau rugi beli time ada sales
kekadang rasa macam best jugak every month shopping baju
tapi untuk berapa lama bertahan nanti lelama mesti boring

Perfume plak hurmmm aku tak stick dengan satu perfume
kekadang aku letak 3 jenis then bila keluar pakai tukar tukar
aku suka bau lembut tapi sweettttttt
setahu aku kalau botol besar lama la jugak tahan dalam 3 bulan
itu pon kalau tak kerap merayap la terasa macam nak beli perfume
vanilla kat body shop la plak adeyyyy
ehhh etude house pon ada gak hehehehheheheeeee

Lotion, hand cream plak kalau rajin pakai kalau malas biarkan jek
now dah malas balik nak pakai grrr nanti nak kena start balik la
selalunya aku tak kisah apa brand janji pakai syok tak melekit melekat
dah aku rasa happy and akan pakai tu or kekadang gatai gak tukar
selalunya nak bau wangi jekkkkk :p

Mask plak hurmmm tak selalu pakai seminggu 3 kali
kalau beli yang wash off maybe berbulan bulan baru habis
dari aritu beli until now still ada lagik itu pon dalam hati fikir
lama lagik ke nak habis nak beli baru :p
kalau mask sheet hah tu kena beli banyak banyak la
dah seminggu 3 kali kalau sebulan dah berapa....!!!

Deodorant nie always kena pakai weee
kalau bab nie aku cerewet banyak aku suka pakai brand nivea
tapi mahal banyak la plak cuma brand tu jek sesuai untuk aku
kalau pergi econsave akan ada 2 rm14++ kalau tak silap
hah boleh pakai dalam masa 2 bulan lebih kekadang 3 bulan
bab deodorant aku cerewet banyak tak boleh nak silap pakai mesti
rasa semacam jekkk mengegeda betol 

Supplement plak aku rasa ianya bagaikan satu keperluan
bukan lagik satu kehendak coz taw jek la sekarang nie
hari hari kena makan vitamin C untuk protect daripada selsema
demam lelagi sekarang musim kalau panas sangat panas kalau sejuk
sanggat sejuk so few jenis memang keperluan la
and collagen memang la every day kena amalkan untuk diri sendiri
aku pon dah stop coz malas nak makan selalu datang ingat makan
datang lupa tak makan hehehehe

Lagik apa ekkk ohhh ye pedicure medicure
walaweyyy syokk ooo kuku terasa macam cantik jek
dedulu rajin la pergi tapi sekarang malassss
aku suka pergi kat taman molek punya sempoi giler
and rilex sangat sangat kaki pon always licin jek
cuma tak letak nail polish jek hikhikhik
benda paling tak best kalau potong kat tepi tepi kuku
punya la sakit sometime sampai berdarah orang lain okey
aku jek mesti bab bab gituk bermasalah 
kalau la every month pergi mesti kerja asyik jaga kuku jek
tapi kalau 3 bulan sekali pon okey jugak :p

Rambut plak sometime color sometime rebounding sometime curly
termasuk treatment okey zaman tu semua dah habis
kerana semua semua itu la rambut aku jadi nipis and macam
seakan akan botak apabila berdiri di bawah lampu ngeri tengok
lepas tu rasanya sekarang dah tak larat kot nak duduk menunggu
walau kekadang ada gak gatai nak pi kerjakan rambut tapi fikir balik
tak payah la dengan rambut tengah bertingtong 

Lagik apa ekkk yang every month punya item
atau benda benda yang masuk dalam list high maintenance
tepu plak otak nie tak boleh nak berfikir
candle wangikan bilik termasuk tak ekkk :p

Ohhh ya body scrub tang nie aku tak sure la plak coz aku kureng
cikit ada dapat sample nak try tapi sampai sekarang belom try
dah lama aim nak kan benda tu sekali Syukur Alhamdulilah dapat
sample so boleh la try best ke tak kalau best boleh beli kalau tak best
tak payah beli selamat duit boleh beli benda lain or simpan
kalau body scrub aku pon tak sure la seminggu berapa kali

Rasanya cukup kot benda benda yang terlintas dalam kepala aku
tak kan nak buat ayat ginik "Hi, saya nie high maintenance taw"
giler keji sampai bila bila la memang tak de yang nak :p

Agak-agaknya la kalau gaji 9,000 sekadar untuk produck
kecantikkan seperti ginik mungkin nie baru dikatakan high maintenance
kot...

Aku nie suka brand etude house dedulu mac boleh dikatakan
high maintenance gak ker...????
 
Bye(>‿♥)

3 Serius Talk:

ct cucubi said...

ada sesetengah org suke shopping alat penjagaan dan kecantikan.. ada org lain pulak shopping baju.. beg kasut.. rasanya perempuan mmg kebanyakkannya mcm tu kot.. =P

Amoi Farah said...

Ct Cucubi: Fitrah semula jadi kan suka betol shopping ^_^

ct cucubi said...

betol betol betol.. XD

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!