♥ Jom Boycott ♥

 

Dunia sekarang tengah boycott segala made in israel
so bersama-sama lah kita boycott apa yang termampu
tak nak cakap lebih-lebih tak berani kita nie manusia sometime terlupa
selagi mana mampu boycott just boycott okey

But tolong lah ehhh jangan lah dok maki kutuk orang yang tak reti nak
boycott kekadang kita tak tahu apa masalah mereka so masing-masing
bukan main laju jek maki bermacam-macam word yang keluar

Perlu ke nak jadi keyboard warrior..???
daripada korang dok maki-maki orang tu baik cari cara lain untuk tegur
or nasihatkan lagik bagus
tak pon buat something macam kumpul derma ke for GAZA

Kekadang pelik tengok manusia nie bila time ginik bukan main over
boycott siap maki maki orang bila keadaan dah mula tenang
dia jugak yang terjah Mcd segala benda yang di war-warkan boycott

Aku nie pon kekadang ada gak tak boycott
kekadang lupa seketika or sometime perlukan masa untuk sedarkan diri
ye lah sometime terlupa kan...

Boycott dengan ilmu ye kawan-kawan bukannya main serbu jek
segala yang free kita amek tanpa perlu mengeluarkan duit se sen pon
and segala barang yang dah di beli tak perlu buang guna saja bila habis
tak payah beli lagik apa susah nie tak kalau boleh segalanya nak di buang
islam pon tak mengajar kita untuk membazir sampai begitu

Lagi satu aku perasan keyboard warrior nie kan fan page mcd pon
nak di maki bermacam-macam perlu ke sampai nak serang macam gituk
tak suka tak payah nak cakap banyak unlike saja page mcd
ada jugak non muslim yang support boycott tapi aku tengok dorang tak
de plak pergi page mcd maki bermacam-macam

Suka sangat ehh keyboard warrior nak berperang-perang
betapa susah payahnya nak merdeka kan sebuah negara 
korang sedap-sedap ajak mereka mereka nie berperang serius no brain

Dulu aku rasa facebook tu boleh di jadikan sebagai tempat ilmu
maksudnya segala comment yang membuatkan kita fikir balik
but now penuh dengan keyboard warrior yang cakap ikut sedap
lutut jek maki orang macam tak beradab seyy
lepas tu sikit-sikit masukkan politik 

Kan ada kes sebarkan gambar orang makan mcd tapi pakai baju save gaza
tu pon teruk jugak di maki bermacam-macam pelik betol tengok manusia
macam mana orang nak respeck kita kalau kita sendiri tak reti nak respeck
orang lain di atas muka bumi....

Cuba kalau masing-masing bersatu and bersama-sama boycott
Insya Allah kita boleh menang and pihak lagi satu akan kalah
percaya lah sekarang masanya untuk kita semua bersatu
melindungi nyawa-nyawa yang telah di aniaya........!!!!!

Lagi satu tak perlu la nak maki pekerja-pekerja Mcd
mereka pon berusaha jugak nak mencari kerja lain di dalam
dunia yang mencabar nie sukar nak jumpa kerja kebanyakkannya
sangat-sangat memilih...

Memang rezeki tu Allah yang beri bukan kah Allah menyuruh umatnya
berusaha Insya Allah pasti mereka pon akan temui kerja lain
ingat mereka senang gembira ke kerja di tempat di listkan untuk boycott
cuba tanya pasti mereka turut bersedih 

Memang cakap mudah...lepaskan marah mudah...buat orang marah mudah...
aku bukannya nak bebel poyo macam lah aku nie perfect sangat
tak aku bukannya manusia perfect aku jugak manusia yang tak lari dari
membuat segala kesilapan secara nampak atau pon tidak
cuma aku nak mereka-mereka nie fikir sebetol-betolnya....

Aku pasti pekerja-pekerja mcd sekarang nie pon susah hati jugak
mereka mungkin telah fikir nak cari kerja lain and sedang mencari
kerja lain tak perlu lah nak maki-maki mereka apa salah mereka pada kita
begitu jugak dengan pekerja-pekerja Starbucks

No need to maki-maki lah...!!!
sapa tak geram dan marah terhadap apa yang terjadi kat GAZA
lagi agama kita sendiri islam di perlakukan sebegitu rupa
dalam keadaan ginik kita sepatutnya bersatu bukan hanya tahu maki..... 

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!