♥ Estee Lauder BB Cream ♥

 
*Gambar terbesar sangat*

Nie lah bb cream yang aku cakap dulu masa entry flashback
bulan lepas huhuhuhu

Sejak try kali pertama sample bb cream
boleh rujuk ke BB Cream 
lepas dah start guna aku pon apa lagik search
apa yang patut mencari product yang mana besttt

Yang aku ingat hasil search aku jumpa ramai review
kata bb cream skin79 yang color pink best bagus
keesokkannya aku terussss zassss mencarik
carik kat jusco baca kata kat sasa ada jual

Sekali bila pergi katanya brand skin79 tidak ada
walaweyyy sasa kat jusco tebrau banyak benda tak ada
tak tahu kenapa frust betol la sakit jek hati

Kebetulan mum tengah nak try new product muka
so masing masing temankan antara satu sama lain :p
disebabkan masa mum tengah tanya SA pasal product tu
aku pon gatai tanya ada bbcream tak hehehehe

Ada rega pon syok RM140 kalau tak silap brand Estee Lauder
siap buat demo lagik pakai dengan apa ntah lawa
aku hampir hampir nak terbeli barang makeup yang lain
pakai jek time tu dapat control diri hehehhee

So aku pon beli la itu pon hampir terbeli set skincare
ishhh banyak betol hampir terbeli tu :p
tapi aku tak nak nasib ada sample so try sample pon syok
ada tu aku sumbat dalam box tak pakai anymore huhuhu

Bila pakai best ringan jek tak over sangat
tapi aku jarang pakai coz nak beli lagik adeyyyy
sebab nak kena start kumpul duit aper
hehehehe sampai sekarang aku dah jarang guna lelagi sejak
dah ada precious mineral bb cream

Aku pakai tu masa dulu pergi ke tetttttt
pakai masa dalam flight jek sebab time tu tak pakai makeup
cuma pakai bb cream estee lauder sahaja
so dapat la muka aku merasa jenama estee lauder
lepas nie brand apa plak kulit muka nak rasa :p

Kejap aku bukan nak riak menunjuk or berlagak
just simpan jadi kenangan jangan nak kata aku riak menunjuk plak
bukan apa kekadang niat kita lain tapi manusia nie always
salah sangka katanya kita nie berlagak menunjuk
setakat estee lauder punya bb cream nak kata aku berlagak
bukannya aku tunjuk duit 10000 billion

Niat mencari bb cream skin79 last last terbeli estee lauder
aku suka satu perfume brand estee lauder best baunya tak kuat
and tak lembut sedang sedang ajer siap pesan mum beli extra
masa mum pergi haji over kan orang lain mintak berkat kat sana
tapi aku plak mintak perfume mehmehmehhhh

Disebabkan fikir takut tak sempat nak kumpul duit untuk buy
if dah habis aku terpaksa buy maybelline bb cream untuk cover
la kalau hari-hari keluar maybe use maybelline kalau ada yang
tertentu guna estee lauder

Lagi murah precious mineral daripada estee lauder
actually bb cream estee lauder ada 2 jenis
satu bbcream yang ada color manakala lagik satu color white
pakai pon serupa tak pakai adeyyyy baik amek yang ada color
satu hari nanti aku nak try pakai balik la :p

 

Kalau tengok dari segi SPF nie ada extra another 5
SPF 35/PA +++ cuma ianya adalah multi-Action Formula
disebabkan jarang guna so aku rasanya ianya sama jek
macam function bb cream yang lain

Best pakai harga pon best semput agaknya kalau nak
maintain bulanan adeyyyy lain la kalau gaji aku
RM10,000 ker so dapat la maintain bulanan auwww
"hi i nie high maintanance taw :p"
giler ahhhhhh yang biasa punya ada guna tu jek dah

Sekali jek beli tak beli lagik dah
dah jumpa yang best so no more berpaling gitukkkk
kekadang mencari yang serasi memerlukan pengorbanan
yes pengorbanan duit ye kawan-kawan
lelagi kalau sesuatu product itu tiada sample or yang kecik
ada yang besar punya nak or tak terpaksa beli untuk mencuba
Alhamdulilah kalau sesuai tapi kalau sebaliknya tak kan nak
terus guna betol tak

Nak atau tidak terpaksa mencari yang lain sampai jumpa yang
sesuai tak ke pengorbanan duit namanya :p
aku rasa aku suka tengok packing or bottle bb cream
yang cute miut heheheheheh yang nie color blue

Tapi nak kena habiskan jugak bb cream nie kang expired
lagik rugi rasanya mum punya pon dah habis jugak
aku punya jek tak habis lagik hehehehhee
tak pe satu hari nanti akan habis jugak

Boleh di guna pakai untuk test orang nie
kekonon cakap la muka boleh pakai brand nie jek
brand lain tak boleh then cakap la every month
kena keluarkan duit untuk skin care and makeup
sekelian sekelian perghhh confirm pengsan
bukan orang yang dengar jek pengsan orang yang bercerita
pon turut pengsan hehehehe

Dah rasa Syukur Alhamdulilah terima kasih Ya Allah
beri ku peluang untuk merasainya walau dengan hanya
sekali saja pembelian sudah cukup ^_^

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

ieyra h. said...

Sebenarnya..baru tahu skin79 bb cream tu ada jual dekat sasa. ;O thanks for the info! Estee Lauder.. tak pernah pakai lagi. Dengar cerita, their foundation is worth a try! Hehe.

ieyra | latest post at babysoulz

Amoi Farah said...

ieyra : Tu pon baca kat blogger.. Yeke nanti kita nak try tapi kita kureng sikit foundation huhuhu

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!