♥ 2 Kenduri ♥


First aku malas nak transfer gambar
entah kenapa tak boleh plak aduhaiiii
so kita skip pada cerita gambar ye...

Hari terakhir bulan february 2015
masuk singapore ada 2 kenduri fuhhhh
dengan jalan jam sikit then pung pang pung

2 kenduri ialah kenduri kahwin dengan kenduri doa selamat
kita mulakan dengan kenduri kahwin lah ehhh

Kazen aku iaitu adik daddy punya anak kahwin
so aritu tunang tak pergi then mum kata kahwin
kena pergi lah lagi pon abang-abang aku tunang kahwin
makcik aku rajin jugak lah datang

Dah nama kitaorang nie ikut perangai mum
malas nak pergi kenduri kahwin hikhikhik
daddy dengan Ayyash jek rajin pergi huhuhu

Pergi kenduri mesti lah makeup kaw-kaw
sempat ko ikut style makeup princess yanti
dalam tutorial tu color purple tapi aku tukar use green
hikhikhikhik

Memandangkan aku gedik nak add kazen yang sebaya
dengan aku kat instagram so saja jek lah amek gambar
pengantin then upload siap hashtag lagik
ohh ya hashtag diberi oleh pihak pengantin then kita
just upload saja lor

Saja nak meramaikan ahli-ahli instagram
walau pon penuh dengan muka aku dok main selfie :p

Habis jek kenduri kahwin zasss lari ke kenduri tahlil
ala tak jauh pon majlis kahwin kat masjid An-Nur then
jalan sikit tak sikit lah lepaskan satu building flat
then sampai

Terimbas kembali zaman kecik-kecik
dulu kan tak ada kereta then beraya jalan ramai-ramai
naik bus turun bus naik mrt turun mrt
dok cerita dengan Ayyash huhuhu imbas kembali gitukkk

Kenduri tahlil arwah papa meninggal
sekejap jek dah setahun arwah papa meninggal
memula nenek then papa hurmmm...

Ingat lepas kenduri kahwin sempat kot nak mandi
tukar baju bersihkan makeup untuk kenduri tahlil
tak kan lah nak over kan makeup memandangkan
no time sampai jek orang dah nak start baca so zasss
tukar jek baju ke baju yang sopan hikhikhikhik

Tanpa cuci makeup pon biar jek lah
bini kazen aku anak arwah papa pelik tengok aku makeup
nasib baik ler dia dapat agak pergi kenduri kahwin
aku cakap ler kalau kenduri tahlil tak rajin nak makeup
dengan color eyeshadow kalau boleh rasa macam tak nak
pakai makeup huhuhuhu

Sampai ler balik rumah baru ler bersihkan
haishhh kalau taw cuci muka or mandi tukar baju tidur sekali
balik jekk zasss naik atas katil terus tidur lagikkk syokkk...

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!