♥ Kerana SkinCare Itu ♥

 

Hari nie aku nak story kes pasal skin care yang agak menjahamkan
kulit muka aku huhuhu
aku tak nak tunjuk gambar or beri nama just aku kasi nama as
c skin care so aku akan use as c

Sunday 2 minggu lepas kekonon nak try ler
walau pon hati nie berat sangat nak cuba kalau boleh tak nak pon
tapi entah lah tengok hasil muka dia cun dulu kureng weyyy
sekarang licin giler...jelez i taw muka aku tak selicin macam dia

Terbang RM139 dalam tu ada cuci muka, toner, day & night cream
ikutkan hati aku nie malasss nak pakai cream gituk
kalau boleh nak pakai satu cream untuk day and night sonang
untuk spesis yang pemalas macam aku

Disebabkan nak okey kan kulit muka so kita pakai ler
first day okey masuk hari ke-2 pakai toner dah pedih
tapi aku tahan coz nak cantik pakai toner muka menghadap kipas
then hari ketiga menahan makin perit masuk hari ke-4
aku dah tak boleh nak menahan lagikkk pedih

Tak boleh pakai kat leher tapi maybe lebih lebihan kat tangan
aku dok sapu kat leher tak kan lah muka bersih leher berkeladak
so start leher pelipat leher dah macam ruam merah merah
gatal malam memang tak boleh nak menahan gatal

Untuk skin care C tak boleh pakai makeup or bedak
kalau nak pakai eyeshadow blusher boleh cuma
foundation or bb cream or compact powder or loose
powder tidak di benarkan sama sekali
aku punya lah frust tapi nak bersihkan kulit redha jek

Lepas tu nanti muka rasa gatal mengeyam
macam gigit-gigit gitukk aduhaii tak tahan weyy
rasa macam nak garuk jek supaya gatal hilang
tapi tu lah kang luka lah plak kan
so tahan jek lahhhhhhh T.T

Kalau dah pakai cream siang nak buat kerja pon susah
bila berpeluh makin mengenyam lah gatal
so stress sampai kan kena cari kipas then okey
tak apa sabar lagikkkk

Sampai bila bangun pagi rasa kulit kering sangat-sangat
then rasa lah mengelupas halus-halus aduhaiii seksa weyyy
tapi nak cerahkan dan sekatakan kulit aku tahan

Tiap kali pakai toner mengelitik aku menahan pedih
sampai aku dok tampar-tampar muka untuk hilangkan pedih
nak nangis pon ada weyyy tapi tahan jek lah
sampai kan thursday malam aku betol-betol surrender
pakai pedih so ingat nak selangkan lah pakai

Bila bangun pagi kulit muka dah macam kertas pasir kasar
sangat-sangat tak best lepas tu rasa tak selesa
nak makan susah bukak mulut rasa kulit kat muka nie
macam di tarik-tarik coz mengelupas aku dah naik stress

Terbang another RM32.90 untuk pulihkan balik kulit muka
yang hancur dek penangan skin care C
actually dia ada macam oil kulit aku kan berminyak
so macam tak best lah lagi pon untuk permulaan
katanya tak boleh so tak selesa lah kulit kering sangat-sangat

And paling ketara muka aku banyak black spot
sebelom nie ada tapi dalam 3 dot cuma bila check lagik
makin banyak plak tu and look macam scary weyyyy
terus serta merta aku cakap enough aku nak stop
buat apa teruskan kalau menderita seperti ginik

Maybe sama macam hasil permulaan Tabita kot
aku tak sanggup weyyyyy
biar lah skin care si etude house tu jek lah pakai
kalau tutup kat johor pergi korea beli sonang
daripada merana pakai....

Toner dia bau agak menyengat sesak hidung
aku syak ada chemical kuat lah
so kulit aku agak sensitif  plus dah biasa kan pakai
skin care korea yang tak banyak chemical
tak berani woo nak try lagikkkkk

Sis suruh aku whatsapp dia bagi taw but aku malas lah
maybe orang lain sesuai but not me
keadaan jadi makin teruk mujur aku snap gambar before
so dapat lah bandingkan huhuhuhu

Lepas nie tak nak lah use entah apa-apa brand
kebetulan dulu beli serum muka aku dah okey walau pon
tak licin or flawless and dark spot pon tak hilang sob sob sob

Dah lah nak birthday sekali skin makin worst cetttt
but aku rasa lepas pakai aloe vera dah makin bettter
and better so untuk sebulan nie just use aloe vera jek lah
without basuh muka dengan sabun and pakai toner
just aloe vera saja ^_^

Sis plak Alhamdulilah pakai okey and nampak perubahan
kulit dia licin and bersih maybe kulit aku sensitif kot
tak boleh nak kasar-kasar punya skin care
kena yang lembut-lembut jek hehehehhe

Lagik scary kalau kulit macam terbakar
dia siap pakai berlapis-lapis but okey jek maybe
dulu dia pon teruk jugak kot ada yang hasilnya okey
tengok gambar kebanyakkannya okey but why me tak okey
sakit taw hati.....

Aku cuma malas lah nak story biar jek lah
kang bila dia dok bertanya kita bukak story show gambar
bukan apa lain orang lain kulitnya
so nahhh gambar as bukti walau pon cahaya tak sama

 

Nampak tak betapa jadi lainnya...???
masalah muka aku ialah tu hah yang before so aku ingat try
new skin care nie dapat lah hilangkan semua masalah tu
sekali muncul plak yang gambar after tu
bukan makin elok but makin teruk scary sangat

Maybe pakai minyak akan tak kering
tapi aku jadi takut bila tengok result before and after
nampak bukan makin okey tapi makin teruk sob sob sob

Tu lah masalah utama kulit muka aku
and kerana tu lah aku nak try yang lain
but sometime aku malas nak jaga sebab tu jadi gituk
and pore aku start pakai skinfood until now tak mo kecik
disebabkan tak kuasa nak layan gasak ko lah huhuhu

Saja aku post untuk jadikan ingatan buat diri aku supaya
next time jangan nak try any new skin care
kalau gatal sangat nak try just try korean skin care
or just use etude house punya jek dah senang

Aku cakap dengan mum maybe pasal dah biasa use
korean punya and kebanyakkan tak ada chemical kuat or
bahaya kena plak pakai yang strong punya tu yang
makin huru hara

4 hari pakai skin jadi teruk kalau habiskan sebotol
tak keluar rumah agaknya aku huhuhu
ye lah memula dah macam kertas pasir kasar
then makin banyak dark spot lepas tu entah apa plak
tak pe lah tak dapat flawless skin selagi ada camera 360
for selfie akan aku pakai :p 

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!