♥ Kisah Hantaran & Inai ♥

 

Hantaran kedua-dua pihak tak ada kasi apa-apa pon
sekadar untuk kami sekeluarga makan
ikut plan asal tak de hantaran tapi kak mai dengan abg jan
wujudkan hantaran sekadar untuk penyeri majlis
and penuhkan perut with chocolate ^_^

Hantaran kalau guna fresh flower walau simple pon tetap 
meriah and lawa 
aku dah tengok kedua-duanya so senang nak beritahu
perbezaannya hehehehehhe

Kisah hantaran nie sangat tragis
selesai kenduri lari pergi uruskan hantaran
2 kali ulang alik ponat weyyy

Memula sekadar uruskan mana yang dah siap
and susun sekali kat atas katil pengantin
jadi senang tak payah nak huru hara kan

Then second trip pergi amek hantaran
sambil uruskan bunga-bungaan
uruskan bunga tangan and perhiasan bilik pengantin

Mata dah gantuk tapi control jek
then sementara menunggu kak mai uruskan bunga-bunga
rasa macam nak tidurrrr jekkk tapi control
walhal ikutkan rasa hati nak jek baring pelok bantal
syokk wooo

Dari kol 12:30 pagi sampai lah pukul 2:00 pagi
baru lah semuanya settle bunga-bungaan
balik rumah adjust untuk susun

Ayyash belom tidur merengek nak tidur dah melekat
tak nak lepas taw sangat dah penat lah tu
ingat dah tertidur rupanya belom
bebel-bebel tanya pergi mana kenapa tinggalkan
aduhaiii anak kerja ashyu berlambak sayang

Tidurkan ayyash sambil mata pon mintak tidur
tapi arghhh still cannot sleep T.T

 

Kerana ini lah aku tidak dibenarkan tidur
sis dengki suruh pakai sampai kat kaki
padahal aku dah cakap kalau settle kerja aku then baru boleh
mana nak bersihkan makanan kenduri mana nak cuci mencuci
mana nak letak alas meja lagik so tired weyyyy

Masa tu badan dah start sakit nak baring jekk kerja
disebabkan kena paksa so ikut kan jek lah

Aku pilih design nie memandangkan 3 free so carik
design yang simple tapi nampak macam bestt hah gitukkk
aku mintak nie dua-dua tangan and kaki senang weyyyy
tak payah dok fikir apa-apa lagik

Dalam kepala otak fikir nak tidur
nak cepat habiskan jam dah pukul 2:30 pagi
mata dah tak larat nak bukak badan dah penat
senang cakap lepak giler lahhhh

Aku cakap dengan akak tu tak kisah lah apa-apa pon
janji settle saya dapat tidur cepat and akak pon dapat balik
dengan cepat coz akak buat inai pon dah penat

Gedebak gedebukkkk settle semuanya kol 3 pagi
akak inai balik aku adjust tempat nak kasi kering
tidur lah atas kerusi kat hall
lepas dah kering cabut masuk bilik 
bila masuk bilik uwaaa sejuknya aircond selalunya hampehhh

Slowkan aircond bukak pintu tidur dengan keadaan
menahan sejuk untuk keringkan inai

Dah agak kering tak sure kol bape 
terus tarik selimut betol-betol pap tidur
masa tu agak dalam kol 4 or 4 lebih pagi lah

Kol 7 lebih pagi dah kena kejut
giler punya penat mata tak boleh bukak penat giler lah

Mujur inai merah and lawa
aku dah tak sanggup nak taw hasil takut orange jek
sekali Alhamdulilah semuanya jadi cantik saya sukaaaa

Kazen-kazen aku puji inai aku cantik
penangan inai di waktu pagi
lol akhirnya jadi lawa

Ayyash bebel cakap tak suka aku pakai inai muahahhha
sorry darling makcik awak sorang tu kahwin
harus ler ashyu pakai inaiii nak melawa

Pagi pap pup pap
pakai makeup secepat yang boleh
contact lens pon tak double cleaning terus pakai
mujur lah satu hari okey sampai kol 10 malam
dari kol 9 pagi clear jek pemandangan tak rasa perit and
paling scary if rasa kering

Kelam kabut pakai tudung tok imam dah sampai
alamak nak buat video so kelam kabut settle kan
sekali ehhh alamakkk lupa nak pakai lipstick
larik sekali lagi masuk bilik pakai then keluar balik
settle kan video macam nak nangis

Pengalaman yang tak boleh di lupakan sambil bila-bila
if terlupa then aku dah catitkan dalam blog
so sentiasa boleh di ingat

Yang sedihnya pak tam kena pergi KL
tak boleh balik so pak tam tak dapat pon tengok
majlis akad nikah
abg jan plak bila pak tam tak de tak tunjuk muka pon
masa akad nikah busy uruskan yang lain
amek gambar pon tak nak sampai kena paksa huhuhu

And if si dia ada complete kami sekeluarga
tapi apa kan daya hanya Allah tahu segala-galanya
moga selepas majlis perkahwinan ini si dia kembali
semula bersama-sama seperti dulu

Kalau lah si kecil arwah hero ada mesti bestkan
ada new baby tapi bukan rezeki nak cakap apa
mungkin Allah akan gantikan dengan yang lain
haiiishh entah lah hanya Allah tahu segalanya.... 

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!