♥ Bulan Penutup 2012 ♥


Hari ini adalah bulan terakhir 2012 sebelum kita say bye bye 2012....
apa yang aku pelajari pada tahun 2012 adalah sesuatu yang amat sukar
memang sekarang nie aku cuba untuk melupakan segala galanya bagi
aku bila berada di new location aku dah buang semua kenangan ketika
berada di Johor aku buang semua segala-galanya aku dah tak nak ingat
aku nak jadi orang baru bersama memory baru...cukup aku katakan
makin hari hati ini makin terluka terhiris tapi hakikatnya bila mana
aku berjaya membuang ingatan terhadap mereka pasti akan terjadi
sesuatu yang mengigatkan aku kembali pada mereka now aku amalkan
sikap lantak mereka gasak mereka suka hati mereka tapi pasti ada saja
sesuatu yang membuatkan aku kembali memikirkan mereka aku tak
tahu kenapa ingin di luahkan tak ada sesiapa yang mengerti hanya
mampu luahkan dalam blog ini saja la hurmmm
2012 banyak sangat kejadian air mata banyak sangat kejadian kelukaan
yang sehingga kini belom sempat sembuh terhiris dan hiris kembali
aku cuba untuk menjadi kuat tapi kesudahannya aku cuma mampu
menunjukkan aku kuat sebaliknya aku adalah sangat lemahhh
aku nak buang perasaan risaukan mereka tapi bila aku berjaya
ada saja yang membuatkan perasaan risau ku kembali Ya Allah
sejujurnya sejak kejadian menghiris itu berlaku aku rasa macam
tak mengapa hari ini kau menang tapi ingat Allah ada bersama orang
yang telah kau zalimi...ingat Allah mendengar rintihan orang yang di
zalimi aku tak tahu kenapa orang suka sangat iri hati dengan 
kebahagian keluarga aku ada saja cara yang di lakukan untuk jatuh
hancurkan sekali dah berkali kali buat baik pada mereka tapi apa yang
dapat mereka cuma tahu untuk menjatuhkan bila mana permainan
darah permainan kotor yang di lakukan memang lah boleh menang
aku penat aku bosan dengan semua ini macam tapi apa lah yang
mampu seorang gadis seperti aku lakukan hanya Allah saja tempat
aku mengadu domba sebab itu kalau boleh memang aku nak buang
habis habisan segala memory tahun 2012....!!
buang semuanya mulakan hidup baru dengan memory baru hurmmm
kasihan kan nasib gadis seperti aku tak apa la dah rezeki yang Allah
beri pada ku untuk lihat sama ada aku kuat untuk hadapinya atau
tidak tapi jujurnya memang aku dah tak sekuat dulu aku lemah
aku dah tak mampu nak meneruskan semua ini dan air mata ini
rasanya dah tak tertanggung dah tak termampu untuk mengalir
aku tak sangka begitu tergamak mereka lakukan sebegini tak apa la
Allah ada aku cuba untuk mengutip sisa sisa kehidupan yang sedia
ada yang Allah berikan untuk meneruskan semangat untuk hidup
walau aku tahu perjalanan ku masih panjang masih jauh dan
masih banyak dugaan yang sedang menanti....
terima kasih 2012 kerana membuatkan diri ini makin tabah untuk
mengharungi sisa sisa kehidupan yang ada walau terasa diri ini
sangat teruk sangat hancur sangatttt lemah...
dan terima kasih 2012 sebab menunjukkan pada diri ini mana intan
mana permata mana kasih sayang mana hinaan....
aku cuma berharap mereka sedar and dapat baca segala luahan aku
walau aku tahu apa yang aku harapkan itu tidak akan menjadi
kenyataan Ya Allah aku dah penat nak meneruskan permainan 
mereka aku berhenti dengan permainan mereka and aku nak mula
kan sebuah kehidupan yang baru kehidupan yang indah bersama
insan insan yang aku sayang dan jugak dia si jodoh ku yang telah
Allah tetapkan....
Selamat tinggal 11 bulan yang menyeksakan pergi la pergi aku hendak
buang semua memory yang menyeksakan itu pergi lah seperti kertas
kertas yang berterbangan di tiup angin pergi jauh dari hidup ku
andai aku boleh buang segalanya kan indah tapi aku yakin tidak
boleh tak mengapa itu adalah untuk aku kuat untuk membalas balik
apa yang pasti kini diri ku telah menjadi seorang pendendam....
pergi lah pergi jauhhhhhhhhh dari hidup ku kini aku bukan lagik seperti
dulu yang boleh korang tikam dan hiris hiris pergi lahhh segalanya
aku berharap ada sinar cahaya indah pada esok hari saat aku membuka
mata sedar dari mimpi indah... 
ini sekadar suku luahan dari ku dah tak termampu untuk aku coretkan 
lagi biarlah segalanya bersemi seperti habuk habuk yang berterbangan
biarlah semua kenangan pahit itu pergi dalam sekelip mata...
aku lepaskan semua nya lepaskan semua kasih sayang aku kini dalam
diri ku tiada lagi erti kasih sayang buat mereka yang ada hanya lah
erti sebuah dendam.....!!!
air mata usah lah mengalir kerana mereka usah lah di bazirkan setiap
titisan air mata untuk mereka biar lah yang mengalir hanya lah air
mata kegembiraan.......diri ku yang dahulu telah mati kini yang hidup
adalah diri ku yang sudah menjadi orang lain...menjadi seorang yang
pendendam....Ya Allah andai masa boleh berputar aku tak ingin semua
ini berlaku terima kasih Ya Allah kerana telah membuka mata ku
menunjukkan segala-galanya Ya Allah aku ingin menjadi gadis yang
lain bukan lagi menjadi diri ku mulai 2013 aku menjadi gadis lain...
Ya Allah berikan lah jalan yang sebenar benarnya kau balas lah
kembali ke atas orang yang telah menzalimi keluarga ku Amin...

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!