♥ Kebersihan Contact Lens ♥


Dulu masa 2003 kot my first contact lens entah lupa aku ikut cara jaga
macam di ajar sebulan sekali or seminggu sekali letak protein contact lens
selama 8 jam ke bape entah tak ingat disebabkan amek yang setahun
lelama aku makin malas nak letak semua tu nak cuci pakai macam
sabun alahaiii punya lah leceh then bila dah expired malas nak continue
so bila lelama ala macam teringin nak lagik aku beli yang apa benda
ntah octisept ke haper lupa tu lagik few minute before use kena letak
ubat sekejap alahaiii lecehhhh sangattttttt so dalam hati nak cepat 
lah habis leceh betol menyesal ikut cara cam gini then kazen aku kata
nape lah payah sangat step lama ke lamaan aku ikut kepala sendiri
aku gunakan renu solution dari first aku pakai sampai lah sekarang
so aku dah tak letak protein bagai semua aku just cuci use renu tu jek
bukan cikit-cikit taw aku bersihkan use solution tu banyak banyak
kalau tengok nampak cam membazir tapi itu cara aku rasa macam 
bersih so sampai sekarang aku just use renu untuk bersihkan dengan
case lens tu sekali aku bersihkan tiap kali lepas guna kira kalau guna
air pon aku change lah kalau tak guna memang aku tak sentuh lah
sepanjang kalau aku use contact lens memang aku make sure kuku
aku pendek dulu aku try lah kuku panjang sekali tak masuk seyy
so aku yakin cara nie so aku just use cara nie Alhamdulilah okey
tapi tangan memang kena jaga kebersihan lah tak boleh kotor
aku bila pakai and bukak aku cuci tangan betol betol ingat lagik
masa raya aku dah basuh tangan bersih bersih tapi taw ajek lah
bau rendang bau ayam masak merah kuat so dah letak sabun pon
still ada bau lagik kena lepas setengah jam pakai lens perghhh mata
pedih tak boleh tahan so bukak use lens lain Alhamdulilah dah tak
pedih lagik aku asyik search cara kebersihan contact lens sebab bila
baca keburukkan aku rasa ehh tak bersihkan macam mana sampai
boleh jadi teruk macam gituk bila baca step step sama lah macam
aku lakukan tapi aku still takut jugak tapi Insya Allah selagi jaga
kebersihan selagi itu tak perlu risau akan risiko kot entah lah ekkk
and hari nie berita buruk yang aku dapat ialah colourvue tak ada
di new location aduhaiii so that means aku kena balik JB tunggu
selama seminggu and beli untuk selama setahun hurmmmm
so sad....arghhhh kenapa lah pindah ke sini yang semuanya serba
tak ada *perghhh ayat memang kena mintak pelempangggg*
okey tak kesah pon tapi harap sangat ada satu kedai yang sudi
untuk jual colourvue iskkk kalau tidak frust lah aku dah lah tu
brand contact lens aku sekarang nie haishhh aku dah jumpa
solution untuk one year murah sekali alamakkkk masalah plak
tak pe aku terpaksa buat macam balik jb selama seminggu wekk
hmmm tak mengapa pasti akan jalan untuk menyelesaikan semua

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Anonymous said...

kene jaga kebersihan bila pakai lens kan.

Amoi Farah said...

Haah kekadang tu dah bersih tapi macam tak yakin jek bersih ke tak...

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!