♥ Pengalaman Menyakitkan ♥


Hari nie genap sebulan selepas keluar hospital
tapi aku tatap nak membebel pengalaman yang menyakitkan itu
tapi ku amek tempoh yang lama sebab ngeri dan seriaw nak bayangkan
balik masa type :p

Sepanjang aku hidup selama 23 tahun nie kali pertama aku masuk
hospital *masa lahir tak payah kira la walau aku kena tahan seminggu
every day kena inject*
demam yang melanda secara tiba tiba pada hari ke -2 umat islam
menunaikan ibadat berpuasa *baru berangan tak nak ponteng banyak*

Pada hari sabtu sekali lagi pergi klinik amek darah
sekali drop banyak suddenly aku muntah
kalau nak tahu kalau aku tengok doctor or nurse amek darah confirm
kepala kenoneng and rasa macam nak pitam
so masa saturday tu aku dah rasa kepala kenoneng and nak pitam
boleh plak terus muntah apa lagik memang harus kena hantar hospital

Sampai jek hospital HS* kena tunggu doctor check
padahal sis lagi teruk and memang dah di suruh masuk
emergency room tapi kesudahan kena halau dengan orang dalam
katanya kena tunggu doctor check aduhaiiii 

Menunggu and menunggu sampai dah tak larat nak menunggu
minum 100% asyik muntah sampai lembik giler la
so sepakat tukar ke hospital yang selalu kami pergi
nak menuju ke parking kereta aku dah tak larat so apa lagik naik ler
wheel chair yang tolak daddy

Sampai kat hospital KPJ tunggu kejap then terus panggil go 
emergency room so dapat baring sekejap doctor sampai tanya
few soalan yang peliknya doctor yang dok perasan ada bintik bintik
kat tangan laju jek aku cakap dengan doctor ehh ye ke tak perasan plak

Part masuk drip air tu lah palingggg sekkkkssssaaaaa sakitttttttt
bila dengar jek nurse tolak besi yang gantung air tu aku dah rasa
semacam aduhhh seram sejuk segala bagai terasa siap dalam hati
berkata mana nak lari nie takuttttttt
sampai aku nak jek buka mulut cakap dengan nurse kasi aku pengsan
dulu boleh tak so bila aku dah pengsan nak cucuk pon cucuk la
tapi tak tercakap pon takuttttttt......

Cucuk sana cucuk sini cari urat....
Ya Allah punya lah sakit sampai rasa tak mampu nak menarik napas
sakit gilerrrr macam nak tolak jek nurse tu jauh jauhhhh
berkali kali cucuk sana sini tak boleh boleh jugak sampai nurse give up
katanya tunggu doctor selepas berbuka puasa fuhhhhh tarik napas lega
sementara nak menunggu next azab... :p

Sis datang dengan tangan dah settle masukkan drip air
mum masuk tengok merayu rayu aku dengan mum sambil bebel bebel
cakap sakit mum suruh tahan jek so aku mintak mum teman kan aku
masa doctor nak masukkan drip sekali lagik

Bila doctor dah berbuka dia datang lagi tanya aku dah berbuka puasa
aku kutuk doctor dalam hati kata kan sudah ku beritahu aku dah minum
100% malah siap muntah lagik puasa apanya...
so masa kena cucuk sekali lagik rasa macam nak tolak jek doctor sakit 
then ada patient lain so doctor harus settle kan then nurse datang
dia cuba akhirnya berjaya fuhhhhh beban seksa hilang tapi ngeri
masih ada sampai tengok tangan pon takut siap mintak nurse extra
selimut untuk letak kat tangan kekonon risau ler..

Bila part amek darah every morning kekadang 3 pagi nurse datang
tengah syok syok layan mimpi nanti nurse kejut begini

"Farhana, saya datang nak amek darah ye"

dalam hati ku berkata seksa datang lagikkkkk
tahan jek la kalau kena nurse kasar sakit kalau kena nurse lembut okey
kalau tak jumpa urat mak aiii macam nak menangis bila kena cucuk

Pernah sekali maybe nurse baru kot cari urat tak jumpa
panggil nurse lain aku dengar jek dia kata
urat harus nie tak boleh tadi dah cucuk tapi tak keluar darah
seksa okey amek darah cucuk sana cucuk sini
tangan kanan aku senang cikit nak amek darah tapi tangan kiri susah

Palinggg palinggg aku terkejut tengah syok syok tidur
tetiba tangan sejuk pegang tersentak aku bukak bukak mata
nampak muka nurse tengah senyum berkata "saya nak amek darah"
terkezzuuuttt aku rasa macam nak stop seketika jantung

Bila tangan kiri ku bengkak too much masuk air
so nurse perasan then dia change position perghhh
ku ingat bebas masuk air sekali kena lagik
nurse india tu cuba cucuk lagik sakitt beb bila dia tengok aku
mengerang kesakitan laju jek dia cakap "Cian awak kan"
aku siap merayu cakap tak payah masuk air lah 

Bila tengok nurse india tu keluar fuhhhh lega giler dalam hati yess
tak payah lagik masuk air senang kerja aku sekali kan
nurse melayu datang bawak geng alamakkkk kena jugakkkkk
tapi yang bestnya tak rasa sakit menggila macam sebelum nie
sekejap jek dah settle hah bila change ke tangan kanan
kena amek darah tangan kiri perghhh seksa urat halus
so susah nak jumpa sakit menggillllaaaaaaa

Ingat lagik masa nak mandi stop kejap sakit betol masa kena
tekan laju jek nurse kata kalau tak tekan nanti darah keluar
sakit weyyyyy tobattt dah rasa kalau boleh dah tak nak masuk
hospital lagik sangat seksa

Nak makan memang selera mati kalau makan mesti nak muntah
tekak loya sangat sampai mintak beli asam nak kemam kalau tak
memang nak muntah pernah tu dah makan baru habis makan
rasa nak muntah tahan punya tahan tersembur jugak muntah
habis bantal kena muntah haishhhhh
tengok jiran sebelah kanan tengok jiran depan semua makan
elok jek aku tengok makan nak muntah hari hari di beri
ubat tahan muntah masukkan melalui drip air sejuk jek rasa

Aku palinggg menyampaahhhh bila lepas doctor check
mesti nurse tak tutup lampu and langsir silauu oooo
kerja ku hari hari mintak doctor balik after 2 or 3 day kat ward
bila rasa dah okey laju jek mintak balik tapi tak dapat dapat
sebab asyik drop jek darah aku menyampahhhhh

Sampai lah doctor kasi berita happy boleh balik tapi kena
datang amek darah setiap hari aku pon yeaayy tak kisah la
nak datang every day asalkan aku balik sakit badan duduk
hospital rasa macam arghhhh hari hari menghitung bila
boleh keluar so masa hari friday tu kena amek darah lagi
tapi nurse tak jumpa urat so tunggu orang lab datang
punya la lama last last orang lab amek darah kat hujung jari
katanya kan senang amek kat situ

Bila dah amek darah laju jek kaki jalan nak balik
hahahaha bosan no internet phone lak slow kan volume
letak bawah bantal kalau aku tidur lena mum call tak sedar
bila keluar amek darah hati dah kecut laju jek aku cakap
dengan sis rasa macam darah dah makin kurang la
ohhh ya aku dengan sis sama sama masuk hospital
sebab tu masih rasa ngeri part amek darah takut lagik
aku same macam mum susah jumpa urat untuk amek darah

Panjang kan story tapi itu lah pengalaman pertama
masuk hospital sakit seksa haishhhh 
ayyash nangis bila aku masuk hospital dah lah dia always tidur
dengan aku so terpaksa dia tidur dengan mum
ayyash si kenit yang amat ku sayangi berusia 4 tahun

Hari hari ayyash datang ke hospital nanti dia melawat
orang lain tapi selalunya dia peluk aku dulu
sedih betol hati dengar dia menangis nak aku balik

Macam mana lahh ekkk orang boleh bertahan duduk kat
hospital lebih dari seminggu..??
aku dah 2 or 3 hari jek sebuk nak balik rumah
dah tak larat nak duduk hospital lagik seksaa
bila balik rumah kol 3 pagi jek mesti tersedar dah biasa
kol 3 pagi ke atas kena kejut lama jugak dekat seminggu
baru okey tak tersedar insappp ooo tengok jarum ngeri
tengok hospital ngeri tengok darah pon ngeri 

Bye(>‿♥)

4 Serius Talk:

Nur Aneesa said...

Aneesa dulu pernah kena jugak mcm ni thn lps. tp takde ahh smpai amik darah . drip air tu normal.

Amoi Farah said...

Amek darah coz kena denggi so hari hari kena amek darah nak check pallet darah...

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Lana alhamdulillah..setakat ni tak pernah masuk hospital.. tapi pernah melawat kawan yg sakit, sebab denggi.

Memang perit..kita yg tgk dia pun rasa kesian sangat..terbaring je,tak larat apa..

Amoi Farah said...

Waalaikumsalam,
memang terbaring jek jalan banyak kepala pusing kaki mengigil duduk pon kekadang dah penat baring jek pon dah tak kena memang semua serba tak kena kalau kat rumah boleh la merayap cikit cikit jalan ke depan perlahan lahan nie hospital memang duduk mengadap jek drip air

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!