♥ Umobile Free Prepaid ♥


Godeh godeh gambar terjumpa plak gambar lama nie
masa nie umobile masih belom femes macam sekarang
masih dalam tempoh percubaan lagik kejadian nie berlaku
pada october 2008 *lama kan kan kan*

Aku tak beli tapi dapat free ^_^
masa tu selepas raya few days beli handphone nokia then
SA tu nama Wong memang aku selalu beli phone dengan dia
so dia pon offer nak try tak new sim card u mobile
amek lah kasi free jek :p

So dengan rela hati aku amek and mencuba new coverage
pek color black siap ada card color white tu prepaid and top up
jangan di tanya mana pergi semua tu hilang maybe dah jadi
recycle kot masa tu 018

Yang bestnya hah nak story tang bestnya dulu :p
masa tu peraya ke pontian kalau tak silap lupa la kat mana
tapi yang pasti kawasan a bit pendalaman gituk
digi tak de line tapi umobile ada tapi masa tu kalau tak silap
ganti celcom la dah ingat sama ada ganti or tak
bangga giler aku tunjuk coverage aku dapat berlagak weeyyy

Lama jugak la berlagak tu sampai orang tu punya digi ada line
balik stress jek orang tu aku berlagak kekonon coverage aku
lagi power dari coverage dia miahahhahaha
syok gak la call a bit murah 

Yang tak bestnya plak ialah top up susah nak dapat
tanya ada RM30 tak katanya tak ada yang ada cuma RM30
walau pon RM10 boleh beli 3 card tapi bukannya dapat
sebulan pon grrrr sabar jek la time tu

Then yang palinggggg palinggg hampeh ialah
tak semua kedai top up ada u mobile
pening jugak kepala nak mencari top up 

So tak lama selepas menghadapi masalah masalah nie
aku pon buang sim card u mobile padahal masa tu
semua change pakai u mobile so kira lagi syok lah coz murah
tapi kesudahannya semua terpaksa buang sim card

Murah memang murah tapi itu lah masa tu tak banyak
macam sekarang sana sini ada malah kat 7E pon dah
ada jual top up u mobile dulu aku mencuba lagi tapi entah la
tak serasi dengan jiwa aku

Tapi besttt coz aku dah try guna tapi yang tak best
ianya tidak pernah serasi dengan jiwa aku
tak taw kenapa dah cuba untuk suka tapi masih tak boleh
paksa macam mana sekali pon tatap carik yang lain hurmm

Bila jumpa gambar tu rasa macam nak bebel plak kat blog
coz lain dah sekarang packing u mobile dari mula keluar
until now dari besar now dah kecik jek 

Makin lama aku makin tawar hati dengan coverage yang ada
di pasaran sometime mahal giler rate sometime murah giler
tapi percaya lah aku dah malas nak setia pada satu number
bila bosan aku tukar bila dah bosan aku tukar
kekadang bila sayang habis kat number tu mesti dugaan datang
and terpaksa kena tukar frustttt......
 
Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!