♥ DIY Tinted Moisturizer ♥

 

Tinted moisturizer apa tu...??
apa beza tinted moisturizer, foundation dengan bb cream..??
hurmmm apa bezanya ya...??? 

Kekadang dah terlambat nak keluar kerja or class
or kekadang terbangun lewat atau paling mudah
bila kemalasan menjelma lepas tu nak kena pakai
skin care, sunblock, primer and foundation or bb cream
banyak step so nie jek cara untuk permudahkan

Campurkan yang selalu kita guna pakai
so bila pagi or anytime just apply
all in one dah senang kan huhuhuhu

Ada yang kata ianya light daripada foundation
or terasa nak pakai ringkas so nie adalah yang the best
kekadang last minutes keluar so tak sempat nak makeup
guna tinted moisturizer dah okey jangan lupa
apply lipstick ^_^

Collagen emulsion nie tak ada SPF
so kalau pakai mesti kena pakai dengan sunblock
agak malas nak pakai banyak-banyak lebih lebih lagi bila
nak cepat hehehehehe dasar pemalassss

Disebabkan aku nak pakai bila di rumah 
aku akan pastikan tak nampak seperti pakai bb cream di rumah
nak nampak natural saja and glow hikhikhikhik

Untuk kali nie aku mix bb cream, collagen emulsion & nymph aura
and pastikan ada tool untuk mix ketiga-tiganya
pastikan ada bekas untuk letak lah container kecik ker
kalau nak guna contact lens punya bekas pon boleh jugak
aku guna tube beli daripada Mr Diy

Mula-mula aku letak emulsion dalam setengah tube
kemudian aku campur dengan nymph aura kekonon nak
dapatkan hasil glow lah huhuhuhu
last sekali baru aku pump bb cream then mix together

Disebabkan bb cream aku dah tinggal sikit so
aku terpaksa guna bb cream mum dalam 11 pump kecik
terpaksa kerana emulsion dah banyak sangat so tak boleh
nak mix together huhuhuhu T.T

Tapi disebabkan aku nak ianya more moisturizer so better
lebihkan moisturizer memandangkan dah tak boleh nak
mix terpaksa jugak menambah walau ikutkan hati
tak nak tambah bb cream lagik

Dan hasil mix sebegini

 

Emulsion, nymph aura and bb cream terhasil lah corak seperti
dalam gambar yang peliknya emulsion collagen seakan-akan 
tak nak bercampur dengan bb cream pelik betol lah
so nampak lah kesan putih emulsion and sedikit kesan pink
nymph aura hehehehe

Aku test kat muka nak tengok sama ada nampak natural or tak
lepas tu suruh mum tengok okey atau pon nak tambah lagi
emulsion huhuhuhuhu
Alhamdulilah nampak natural ^_^

Kalau nak taw kan aku terlupa nak letak sekali sunblock
adeyyyy kalau tak lagikkk senang
tapi bb cream nie ada lah SPF 30 boleh lah ekkkk

Nanti kalau habis aku nak mix dengan sunblock sekali
so senang all in one hehehehehe

Dan senang jugak sekadar pakai toner lepas tu 
apply tinted moisturizer simply sangat-sangat
paling penting ada spf and sedikit glow okey lah kot

Tak pasti bila akan habis entah setahun entah 2 tahun
atau paling lama 3 tahun............

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!