♥ Makeup Pertunangan ♥

 

Seperti yang aku war-warkan yang hari jumaat aku akan
makeupkan ustazah so tiba lah harinya jumaat
aku agak lambat coz dekat pukul 1 petang baru bergerak dari rumah
mulanya rancang nak pergi lepas zohor then ustazah request
mintak datang awal 12:50 tengah hari

Permintaan ustazah tak nak makeup over just simple and natural look
tak nak macam orang selalu makeup tunang
fuhhh senang tu tak susah sangat coz no shading no conture
no buat kening just simple saja

Aku dok tengok kat youtube lagik carik "No Makeup" makeup tutorial
untuk tengok apa yang patut amek ilmu sebanyak yang boleh
sampai macam gitukkk koooo
but Alhamdulilah semua suka pihak ustazah, keluarga & kawan-kawan

Dah lah eyeliner aku tu menyakitkan hati
coz terlalu pekat tak macam etude house senang nak adjust
lepas nie tak mo beli nyx eyeliner lah pekat sangat

Semua cakap lawa and nampak simple
ada tu cakap kalau taw dulu dia amek aku makeupkan dia
grrrr seram sejuk aku mendengarnya takut tak lawa
semua cakap lawa tapi entah lah

Done makeup pertunangan untuk ustazah
risau-risau and nebes nebes yang beberapa hari lalu
berlalu pergi dengan tenangnya.....
yang paling penting ustazah rasa happy

Tu pon aku suruh ustazah tengok boleh tak atau nak pekatkan
sikit pasal nak natural kan so tak mo nanti nampak over
eyeshadow pon gituk eyeliner pon macam gituk
bukan apa takut terpekat sangat nanti tak happy plak kan

Memula ustazah tanya tak over ke then aku kata tak
lepas makeup dah bercampur dengan peluh and minyak muka
so akan terbentuk hasilnya yang natural and simple

Blusher aku pakaikan color orange so tak over sangat
then eyeshadow color brown coz nak natural kan
ianya seakan no makeup tapi sebenarnya makeup

No bulu mata palsu fuhhhhh selamat
aku tak ada glue bulu mata palsu T.T
bukannya rajin sangat nak pakai dulu pakai sangkut
kat sunglasses terus malas dah nak pakai

So theme natural and simple look dengan izin Allah
berjaya jugak di laksanakan
nasib baik sekejap jek zas zisss zusss siap
fuhhh risau jugak kalau-kalau tak sempat

Selamat menempuh alam pertunangan buat ustazah
terima kasih sudi mempercayai aku untuk makeupkan ustazah
di hari yang berbahagianya

Ustazah bagi taw semua orang yang aku nie makeup artis
grrr no lah setakat basic simple gituk boleh lah

Kali nie pon aku tanya ada foundation sendiri tak
u know me mana aku ada foundation untuk pelbagai jenis color
yang ada tu hah bb cream kesayangan tapi demi nak belajar
aku terpaksa beli satu foundation tu nanti aku cerita ehhhh......

Alhamdulilah kali ke-2 makeupkan untuk majlis pertunangan.. ^_^ 

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!