♥ Seram: Apa Masalahnya ♥


Kali nie nak story pasal benda yang always terjadi dalam rumah aku sejak beberapa
bulan yang lalu benda hilang seperti duit, apron, seluar, baju dan paling kerap ialah
duit pernah satu hari itu kejadian waktu pagi dalam kol 11 pagi gituk lah mum kasi duit
kat bibik untuk pergi kedai beli barang nak masak then bibik kata letak atas tu jek
sebab dia tengah basuh pingan so mum pon letak lah selepas tu bibik masuk toilet
mum sambung masak sekali bibik amek balik duit tengok 2 keping duit hilang so carik
punya carik tak jumpa sejak dari itu ada saja duit selalu hilang tahun lepas birthday aku
mum kasi duit ada balance dalam rm400 ++ mum simpan dalam bag aku pesan bukan
apa takut aku letak sepah-sepah bila nak amek balik carik dah hilang habis bongkar
semua carik tak jumpa-jumpa sampai sekarang tak tahu mana pergi hampeh kan
lepas kejadian duit nak pergi kedai beli barang hilang aku keluar mum pesan beli
barang dapur so dah beli semua duit balance aku letak tepi mum so mum pon sambung
baca paper semua dekat few hours nak masukkan duit balance dalam purse tengok
duit dah tak ada ditinggalkannya cuma sen sen ajek tak nak plak amek padahal
ada duit kertas sekali hampehhh dok rembat duit berapa banyak entah lahhh
so sejak kejadian tu duit kena sentiasa alert semasa kejadian mana de orang ramai
masa tu daddy tak de pak tam tak de cuma aku mum sis ajek pelik tak padahal
aku duduk dengan sis mengadap lappy..
apron plak sis balik kerja dia letak apron atas kerusi untuk basuh dia balik malam
sekali jek esok pagi nak bagus tengok dah tak ada carik punya carik tak jumpa-jumpa
baju jangan cakap lah baju mum jek dekat 3 pasang hilang baju raya sis 2 pasang yang
belom dipakai turut hilang carik punya carik tak jumpa-jumpa pelik tak...???
sekarang nie kunci suka hilang actually dulu pon iya tapi kejadian beberapa hari yang
lepas nie agak teruk carik punya carik tak jumpa padahal check satu persatu bawah
cusion kerusi pun check tak ada keesokkan harinya jumpa kat bawah cusion kerusi
padahal dah carik tapi tak jumpa tak pon selalunya satu kunci jumpa satu kunci
hilang berterusan seperti itu and now mum punya minyak kapak asyik hilang ajek
beli hilang beli hilang padahal mum letak kat tepi ajek dah selongkar carik tak jumpa
entah apa masalahnya main sorok-sorok kan barang pon aku tak tahu lah tak habis
habis bikin masalah kalau toyol pasti amek duit satu ajek tak amek banyak-banyak
nie duit hilang baju hilang apron hilang kunci disorokkan minyak kapak pon disorokkan
tak tahu macam mana nak settle kan benda-benda nie semua hurmmm...!!!

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!